کیف پول کوین بیس از قابلیت‌های امنیتی جدید رونمایی کرد

کیف پول مشهور ارز دیجیتال کوین بیس قابلیت‌های جدیدی را جهت حفظ امنیت کاربران به نرم افزار کیف‌پولی خود افزوده است.

کیف پول کوین بیس از قابلیت‌های امنیتی جدید رونمایی کرد

از قابلیت‌های جدید این کیف پول تنها یک روز پس از هک دارایی‌های کارآفرین آمریکایی، کوین رز رونمایی شده است. این شخصیت قربانی یک حمله فیشینگ شد و دارایی‌های NFT خود به ارز یم میلیون دلار را که در کیف پول ارز دیجیتال وی قرار داشتند، از دست داد.

گزینه‌های جدید امنیتی کیف پول کوین بیس

پلتفرم معاملاتی و سرمایه‌گذاری کوین بیس (Coinbase)، در روز دوشنبه افزودن گزینه‌های امنیتی جدید به کیف پول خود خبر داد. افزودن این قابلیت‌های جدید امنیتی در جهت افزایش شفافیت و امنیت کاربران این کیف پول خواهد بود. از قابلیت‌های امنیتی جدید این کیف‌ پول، می‌توان به پیش نمایش معاملات،‌ هشدار تاییدیه توکن (token approval alerts) و لیست برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps) ناامن و دارای قراردادهای خطرناک اشاره کرد. همچنین به کمک ابزار مدیریت توکن‌های اسپم، این کیف‌پول به صورت خودکار، دارایی‌های مشکوک وارد شده به کمک ایردراپ‌ها را پنهان خواهد کرد.

کاربرد گزینه‌های امنیتی جدید

قابلیت پیش نمایش معاملات به کاربران این امکان را خواهد داد تا پیش از امضای یک قراداد هوشمند درک کنند که مشارکت در یک این قرارداد، چگونه بالانس حساب کیف پول آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هشدار تاییدیه توکن که یکی دیگر از قابلیت افزوده شده جدید به کیف پول کوین بیس است، به کاربر درباره نرم‌افزارهای غیرمتمرکزی که قصد دارند دارایی‌های ارز دیجیتال و یا NFT آنها را از کیف‌ پول آنها با دزدی برداشت کنند، هشدار می‌دهد.

همچنین، در صورت ارتباط با هرگونه نرم‌افزار غیرمتمرکز خطرناک، به کاربر هشداری اعلام خواهد داشت تا بتوانند ریسک قرارداد را بسنجند. به کمک این قابلیت می‌توان از پروژه‌های کلاه‌برداری (اسکم)، فیشینگ و لینک‌های برداشت دارایی کیف پول کاربران در کوین بیس تا‌ حدودی جلوگیری کرد.

بروزرسانی‌های جدید کوین بیس

کوین بیس قابلیت ابطال خود (Revoke) را بروزرسانی کرده است و اکنون کاربران این امکان را دارند تا از نرم‌افزارهای غیرمتمرکز از طریق نرم افزار کیف پول خود قطع ارتباط کنند. بر اساس این بروزرسانی جدید، امکاناتی برای کاربرانی که چند هویت در فضای وب3 دارند و یا دارای چند کیف پول ارز دیجیتال هستند نیز فراهم شده است. همچنین در جدیدترین بروزرسانی، افزونه (اکستنشن) این کیف پول به کاربران این اجازه را خواهد داد تا 15 آدرس لجر را به کیف‌پول اضافه کنند.

دلیل افزودن قابلیت‌های جدید امنیتی چیست؟

در پست بلاگی کوین بیس، مدیر محصولات این شرکت اظهار کرد که قابلیت‌های جدید این کیف‌ پول، به دلیل نبود شفافیت کافی در معاملات ارز دیجیتال اضافه شده‌اند. به همین دلیل است که کاربران این بازار قربانی حمله‌های فیشینگ، ایردارپ‌های ناشناس و دیگر کلاه‌برداری‌ها می‌شوند. در همین راستا، کوین بیس تلاش کرده است که حضور در این فضا را به کمک این قابلیت‌ها برای کاربران امن‌تر کند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر