سرمایه گذاری در بیت‌کوین نوعی قمار است/ پایان تلخ در انتظار سکه های دیجیتال!

رسانه کلیک - وارن بافت که در میان فعالان اقتصادی از اعتبار بالایی برخوردار است، سرمایه گذاری در بیت‌کوین را شبیه به قمار دانست و گفت: این پول دیجیتال پایان تلخی دارد!

سرمایه گذاری در بیت‌کوین نوعی قمار است/ پایان تلخ در انتظار سکه های دیجیتال!

آقای بافت که سرمایه شخصی وی تنها از افرادی مانند بیل گیتس (موسس و مدیر عامل مایکروسافت) و جف بزوس (موسس آمازون) پایین تر است، نتوانسته تا اعتماد خود را نسبت به سرمایه گذاری در بیت‌کوین و ارزهای مجازی بالا ببرد و در این زمینه بسیار مشکوک است!

مدیر 87 ساله هلدینگ آمریکایی Berkshire Hathaway در این باره گفت:

در حال حاضر دو نوع دارایی وجود دارد که افراد آنها را با نیت سرمایه گذاری خریداری می کنند، اما یکی از آنها واقعا سرمایه گذاری به حساب می آید و مورد دیگر، فقط به ظاهر سرمایه گذاری است؛ اگر شما یک زمین کشاورزی یا یک آپارتمان را خریداری کنید، آن را می توان یک سرمایه گذاری شخصی دانست که بسیار سودمند است، اما اگر اقدام به خرید بیت کوین یا سایر ارزهای مجازی کنید، نمی توانید روی تولید محصول خاصی تمرکز کنید. فقط می توانید امیدوار باشید که اشخاص خریدار، آن را به قیمت بالاتری از شما طلب کنند.

سرمایه گذاری در بیت‌کوین

وارن بافت در مصاحبه با Yahoo Finance از بیت کوین با نام «بازی» یا «قمار» یاد کرد و افزود:

زمانی که بیت کوین خریداری می کنید، در واقع سرمایه گذاری نمی کنید و می توان آن را شرکت در یک قمار هیجان انگیز به حساب آورد.

وی طی چهار سال گذشته همواره در مورد بیت کوین و ارزهای مجازی به کاربران هشدار داده و هیچ وقت بیت کوین را به عنوان یک میراث گرانبها به حساب نمی آورد.

شایان ذکر است؛ هر بیت کوین ارزشی معادل 600 دلار دارد و این ارزش ظرف 3 سال گذشته تقریبا دو برابر شده است. بافت به این موضوع نیز اشاره کرد که افزایش قیمت Bitcoin را می توان یک حباب واقعی دانست که هر لحظه ممکن است بترکد و افراد را به ورطه نابودی بکشاند!

بافت در پایان یادآور شد:

در زمینه ارزهای مجازی، می توانم با اطمینان بگویم که آینده آن نمی تواند آنچنان مناسب باشد و با یک پایان بد روبرو خواهد شد.

ارسال نظر