CoinMarketCap چیست؟

رسانه کلیک - CoinMarketCap مرجع ترین وب سایت ردیابی قیمت برای ارز دیجیتال در فضای رمزنگاری شده است که با سرعت در حال رشد است. مأموریت CoinMarketCap ایجاد ارز رمزگذاری شده قابل کشف و کارآمد در سطح جهان با توانمندسازی کاربران خرده فروش است که CoinMarketCap این کار را با داشتن اطلاعات بی طرف و با کیفیت و دقیق برای ترسیم نتیجه گیری انجام می‌دهد.

CoinMarketCap چیست؟

CoinMarketCap وب سایتی است که بیشتر سکه های جایگزین را که به بازار و همچنین بیت کوین ها وارد بازار شده است، ردیابی می کند و ارزش فعلی دلار و بیت کوین را برای هر سکه به کاربران نشان می دهد.

CoinMarketCap چیست؟

CoinMarketCap با تأسیس براندون چز در ماه مه 2013 به سرعت تبدیل به معتبرترین منبع کاربران، موسسات و رسانه ها برای مقایسه هزاران ارز رمزنگاری شده است و معمولاً توسط CNBC ، Bloomberg و سایر رسانه های خبری مهم استناد می شود. (حتی دولت ایالات متحده از داده های CoinMarketCap برای تحقیق و گزارش استفاده می کند!) در آوریل 2020 ، CoinMarketCap توسط Binance Capital Mgmt به دست آمد. Binance یک شرکت جهانی بلاک چین در پشت بزرگترین تبادل دارایی دیجیتال در جهان با حجم فراوانی از معاملات و کاربران است که دیدگاه مشترک در مورد دسترسی رمزپوها و سیستماتیک برای مردم در سراسر جهان را دارد. از طریق معاملات، CoinMarketCap قصد دارد تا منابع گسترده شرکت اصلی خود را برای دستیابی به اطلاعات عمیق تر در پروژه ها، کاهش عدم تقارن اطلاعات در صنعت رمزنگاری و به دست آوردن داده هایی با کیفیت بالاتر به صدها میلیون کاربر خود برساند.

اطلاعات ارزشمند

CoinMarketCap کاملاً برای اطلاعات دقیق، به موقع و بی طرفانه آمادگی کامل را دارد. از زمان مالکیت آن توسط Binance در اوایل سال 2020، CoinMarketCap به طور مستقل از شرکت اصلی خود فعالیت می‌کند. برای اطلاعات بیشتر خط مشی افشاگری ما را در ادامه این مطلب بخوانید. اطلاعات مربوط به CoinMarketCap به طور مرتب به روز می شوند زیرا آنها فیدهای مربوط به سایتهای مختلف تبادل ارز رمزنگاری شده را مستقیماً از کارآفرینان سکه های رمزنگاری را دریافت می کنند، به گونه ای که در هر زمان ممکن اعداد به اندازه صحیح نزدیک هستند. با استفاده از نمودارهای موجود در این سیستم شما می توانید حرکت قیمت یک سکه را در بازار مشاهده کنید. اصلی ترین نمودار ،حرکت هفت روز گذشته را به شما نشان می دهد تا بتوانید به راحتی مشاهده کنید که آیا یک سکه کم و بیش ارزش خرید یا فروش را دارد یا نه. سکه ها به ترتیب در بازار قرار می‌گیرند و نه با توجه به توانایی رشد در ارزش هر سکه و غیره. بنابراین بررسی سکه های برتر همیشه ملاک نهایی نیست.

برای چه کاری می توان از CoinMarketCap استفاده کرد؟

CoinMarketCap یک سایت خوب برای پیگیری حرکت همه رمزهای بزرگ و کوچکتر است. در این سایت تعداد سکه ها به صورت روزانه استخراج می شود و شما به راحتی حرکت قیمت¬ها را مشاهده می کنید. مرور ساده هر چیزی باعث می شود که بتوانید به سرعت به سمت سکه های موردعلاقه خود بروید و به این شکل ابزاری عالی در کنار حساب ارزی خود خواهید داشت. CoinMarketCap به هیچ وجه سایتی نیست که بتوانید سکه را مبادله کنید یا در مورد سکه ها مشاوره جمع آوری کنید، بنابراین فقط ابزاری است که شما باید در کنار سایر منابع اطلاعاتی از آنها استفاده کنید. بنابراین در اینجا اگر می خواهید روی سکه ها سرمایه گذاری و سودآوری کنید، می توانید روند بازار را به راحتی دنبال کنید و پیش بینی های خود را بر اساس آن روند انجام دهید.

خط مشی افشای اطلاعات

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، Binance یک شرکت جهانی بلاک چین در پشت بزرگترین تبادل ارز دیجیتال در جهان با حجم بالایی از معاملات و کاربران است و ماموریت بیشتری برای تسریع در پذیرش ارز رمزگذاری شده دارد. پس از این کسب و کار، CoinMarketCap به عنوان یک نهاد تجاری مستقل ادامه خواهد یافت و متعهد به ارائه دقیق ترین، به موقع و با کیفیت ترین داده های رمزنگاری شده در صنعت است. CoinMarketCap دستورالعمل معیارهای قرار گرفته در لیست مستقل خود را به شدت دنبال و اعمال می کند، روش های محاسبه عرضه و میزان نقدینگی را در مورد نحوه رتبه بندی کریپتوها به گردش در می‌آورد. در حالی که مبادله Binance و نشانه بومی آن BNB در CoinMarketCap ذکر شده است، CoinMarketCap و Binance به صورت جداگانه ای از هم دیگر فعالیت می‌کنند که یک سیاست سختگیرانه استقلال را از یکدیگر حفظ می کنند: Binance هیچ تاثیری در رتبه بندی CoinMarketCap ندارد، در حالی که CoinMarketCap هم هیچ تاثیری در عملکرد Binance ندارد.

بایدها و نبایدها

هیچ کارمند Binance کنترل الگوریتم های رتبه بندی CoinMarketCap یا فرآیندهای لیست را ندارد. ارزهای رمزگذاری شده ای که مایل به تشکیل لیست در CoinMarketCap هستند باید از دستورالعمل های سیاست لیست آنها پیروی کنند و به طور عادلانه و مستقل در مورد شایستگی های آنها ارزیابی شوند. معیارهای رتبه بندی رسمی CoinMarketCap برای از بین بردن هرگونه امکان درمان ترجیحی به طور کلی، حتی برای تبادل Binance یا رمزنگاری BNB طراحی شده است. این امر علیرغم هرگونه تأثیر مالی مثبت یا منفی که ممکن است بروی شرکت مادر خود داشته باشد، اعمال می شود. CoinMarketCap و کارمندان آن هیچگونه مناصب عمومی را در مورد شایستگی اقتصادی هر رمزنگاری به دست نمی آورند، و هرگز به طور علنی پروژه رمزنگاری یا کلکسیون را تایید نمی کنند. کلیه تأییدهای رمزنگاری و / یا پروژه از CZ و / یا Binance با نام تجاری و عملیات CoinMarketCap بی ارتباط هستند. CoinMarketCap به طور مستقل به ارائه دقیق¬ترین داده ها در مورد ارزهای رمزپرداخت به عموم مردم ادامه خواهد داد. ما اطمینان داریم که دیدگاه مشترک ما برای پیشبرد انقلاب رمزنگاری و ارتقاء شفافیت در فضای رمزنگاری با این کسب تقویت خواهد شد.

چند بار سکه های جدید رمزنگاری اضافه می شوند؟

CoinMarketCap یک موضوع فروم در Bitcointalk.org است که در آن همه کسانی که سکه خود را ایجاد کرده اند، از این که سکه خود را به وب سایت اضافه کنند، استقبال می کنند. مالک CoinMarketCap سپس به دنبال سکه، که تعداد بسیاری از آنها در گردش هستند، ارزش و سایر اطلاعات مورد نیاز خود می رود و در صورت تمایل برای اضافه کردن آنها یا هر تصمیم گیری، برنامه ریزی می کند. قاعده کلی این است که سکه های جدید به صورت هفتگی اضافه می شوند. جایی که سکه هایی که به عنوان مرگ تلقی می شوند نیز از سایت حذف می شوند. در بعضی موارد، به روزرسانی های منظم تری انجام می شود، اما به طور کلی می توان انتظار داشت که به صورت هفتگی به ارزهای جدید وارد شود.

چگونه می توان از CoinMarketCap استفاده کرد؟

در CoinMarketCap، با لیستی از برترین ارزهای رمزنگاری شده طبقه بندی شده توسط سرمایه در بازار، از شما استقبال می‌شود. بیایید بعضی از اصطلاحات را که به شما کمک می کند چگونگی ارائه ارز و ارزهای تبادل شده در سایت را درک کنید، تعریف کنیم.

برای ارزهای رمزپایه، دو اصطلاح وجود دارد که ما برای تمایز از این دو کلمه استفاده می کنیم: سکه و توکن.

سکه یک رمزنگاری است که می تواند به طور مستقل کار کند و توکن یک نشانه رمزنگاری است که به عنوان یک بستر عملیاتی به ارز دیجیتال دیگری بستگی دارد. به عنوان مثال، ICO که با استاندارد توکن ERC20 در Ethereum انجام شده است روی پلتفرم Ethereum تا زمان راه اندازی شبکه اصلی خود موجود است.

ارزش

هر ارز رمزگذاری شده ای که در CoinMarketCap می بینید قیمتی خواهد داشت. این قیمت کل از همه بازارها (یا جفت معاملات مربوط به آن رمزپرداخت از هر ارز) است که ما برای هر ارز دیجیتال ردیابی می کنیم. به عنوان مثال، برای بیت کوین، صدها بازار را مشاهده خواهید کرد. برای تعیین تعداد ارزهای رمزنگاری شده ای که در بازار استفاده می شود، هر ارز رمزگذاری شده، اصطلاحات معینی دارد که بر اساس تعداد ایجاد شده و تعداد کل آنها در حال حاضر در دست سرمایه گذاران است:

گردش عرضه (Circulating Supply ) بهترین راه تقریب تعداد سکه هایی است که در بازار و به دست عموم مردم در گردش است.

عرضه کل (Total Supply ) مقدار کل سکه های موجود در حال حاضر است (منهای هر سکه ای که به طرز قابل اطمینان سوخته شده است).

عرضه نهایی(Max Supply) بهترین راه تقریب حداکثر مقدار سکه است که در طول عمر ارز دیجیتال وجود خواهد داشت.

به منظور حصول اطمینان از رتبه بندی دقیق در بازار، این سایت با تیم ها و توسعه دهندگان همکاری می کند تا جزئیات عرضه در بلاک چین مربوطه را تایید کنند. اگر یک علامت سوال نشان داده شود، به این معنی است که هنوز عرضه گردش و نتیجه بازار را به اندازه کافی تأیید نکرده اند.

اطلاعات مرتبط دیگر را نیز در اینجا خواهید یافت.

نوع هزینه به شما می گوید که هر مبلغ چه نوع هزینه ای را می پردازد.

بدون هزینه: هیچ مبلغی از طریق صرافی هزینه نمی شود.

درصد: ارز مبادله درصد کمی از هر تجارت را به خود اختصاص می دهد.

استخراج معاملات: کاربران از هر تجارت به "ماین" مبادله می کنند.

تبادلات

صرافی ارز رمزگذاری شده یک تجارت است که به کاربران امکان تجارت ارزهای رمزپایه را می دهد. دو نوع مبادله فیات-به-ارزرمزنگاری شده و تبادل رمزارز به رمزارز وجود دارد. در CoinMarketCap، شما می توانید لیستی از صرافی های ارز دیجیتال را که در سراسر جهان فعالیت می کنند پیدا کنید، که ما همچنین بر اساس حجم پردازش آنها در روز رتبه بندی می کنیم.

ارسال نظر