پیاده سازی نخستین ارز دیجیتال کشور

رسانه کلیک - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیاده سازی ارز دیجیتال داخلی با نظارت پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی خبر داد.

پیاده سازی نخستین ارز دیجیتال کشور

به گزارش کلیک به نقل از فصل اقتصاد؛ محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در اولین نشست خبری برخط با خبرنگاران درباره ایجاد ارز دیجیتال داخلی و مذاکرات با بانک مرکزی و پژوهشکده پولی و بانکی، عنوان کرد: به طور حتم بحث ارز، موضوعی است که در اصل به بانک مرکزی ارتباط دارد اما هنگامی که بحث ارز دیجیتال مطرح می شود، به دلیل اینکه به حوزه دیجیتال و الکترونیکی ورود می کند، به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم ارتباط پیدا می کند ( مذاکره با بانک مرکزی برای طراحی پول های دیجیتال بومی ).

وی بیان کرد: موضوعی که وجود دارد این است که اطلاعات و آگاهی مردم در این زمینه از مسئولین بیشتر است و با یک عقب افتادگی آگاهی از سوی دست اندرکاران این حوزه مواجه هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه، با بانک مرکزی و پژوهشکده پولی و بانکی فعالیت ها و مذاکرات خوبی در این زمینه آغاز شده است، اظهار داشت: همچنین معاونت فناوری های نوین بانک مرکزی نیز در این زمینه مطالعات و بررسی را آغاز کرده و در زمینه فین تک ها و حمایت از این حوزه نیز اقدامات مناسبی در این بخش در حال انجام است.

جهرمی تصریح کرد: بر اساس مذاکرات انجام شده با پژوهشکده پولی و بانکی و پست بانک قرار است نمونه ای از این ارزها پیاده سازی شود تا این ارزها برای مسئولین این عرصه به نمایش گذاشته شود.

وی یادآور شد: فراخوان های لازم داده شده و اجرای این طرح بر عهده پست بانک است که پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی نظارت داشته و هماهنگی ها در حال انجام است که در سال 97 شاهد اتفاق های خوبی در این زمینه خواهیم بود ( نخبگان کشور برای طراحی «ارز دیجیتال ملی» به همکاری فراخوانده شدند ).

ارسال نظر