4 روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار ارزهای دیجیتال

برای افرادی که به هر دلیلی قصد سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار رمزارزها را ندارند، راهکارهای جذابی وجود دارد که بتوانند بدون نیاز به دانش خاصی یا صرف زمان، از فرصت‌های کسب سود در این بازار استفاده کنند.

4 روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار ارزهای دیجیتال

علاوه بر سرمایه‌گذاری مستقیم مانند خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی یا هولد کردن آن در کیف پول، روش‌های غیرمستقیمی برای کسب درآمد از بازار رمزارزها وجود دارد. در ادامه، چهار مورد از این روش‌ها از زبان شرکت سرمایه‌گذاری بینوست معرفی شده است.

مزیت اصلی سرمایه‌گذاری غیرمستقیم

بسیاری از روش‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم توسط متخصصانی مدیریت می‌شوند که در بازار ارزهای دیجیتال مهارت دارند. این مدیران می‌توانند از دانش و تجربه خود برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه مانند ایجاد تعادل در سبد سرمایه‌گذاری استفاده کنند و استراتژی مدیریتی خود را بر اساس شرایط بازار بهینه سازند.

مدیریت حرفه‌ای سرمایه را می‌توان یکی از اصلی‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازارهای مالی دانست. سبدگردانی، صندوق سرمایه‌گذاری، خرید سهام و ICO، از جمله روش‌های کسب درآمد غیرمستقیم از بازار رمزارزها محسوب می‌شوند.

  1. سبدگردانی؛ پرتفوی اختصاصی برای هر سرمایه‌گذار

در سبدگردانی رمزارزها (crypto portfolio management)، بر اساس شرایط فردی سرمایه‌گذار، اهداف سرمایه‌گذاری و میزان ریسک‌پذیری او، پرتفوی اختصاصی ایجاد می‌شود. این پرتفوی توسط مدیران حرفه‌ای مدیریت می‌شود و گزارش عملکرد به سرمایه‌گذار ارائه می‌گردد. سبدگردانی معمولا برای سرمایه‌های زیاد صرفه اقتصادی دارد، چرا که هزینه‌های مدیریت اختصاصی سرمایه در این روش نسبتا بالاست.

در سبدگردانی ارز دیجیتال، بین شرکت سبدگردان و سرمایه‌گذار قرارداد منعقد می‌شود و مدیریت سرمایه به سبدگردان واگذار می‌گردد. انتخاب شرکت سبدگردان بسیار حیاتی است؛ اعتبار شرکت و سوابق آن، کارمزدها، نحوه گزارش‌دهی و قرارداد سبدگردانی را به دقت بررسی کنید.

در این مورد، مقاله سبدگردانی ارز دیجیتال چیست ، راهنمای شما خواهد بود (هر آنچه که نیاز دارید در مورد سبدگردانی رمزارزها بدانید!)

  1. صندوق سرمایه‌گذاری؛ روشی آسان و کم هزینه

با وجود فناوری بلاکچین و قراردادهای هوشمند، شیوه سرمایه‌گذاری در جهان دستخوش تغییرات اساسی خواهد شد. صندوق رمزارز که به آن صندوق ارز دیجیتال، صندوق بلاکچینی و صندوق رمزارز آنچین نیز می‌گویند، نمونه‌ای از این تحولات است.

صندوق‌های رمزارز ( Crypto Fund ) ابزارهای سرمایه‌گذاری هستند که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند بدون نیاز به صرف زمان، از پتانسیل کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنند. این صندوق‌ها به سه صورت فعال، غیرفعال و شاخص محور، توسط متخصصان سرمایه‌گذاری مدیریت می‌شوند.

انواع مختلفی ار صندوق‌های ارز دیجیتال وجود دارد که هر سرمایه‌گذار براساس نیاز خود می‌تواند در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند. برای مثال، برای سرمایه‌گذاری با ریسک کم در بازار رمزارزها می‌توانید از صندوق غیرمتمرکز BGC که متعلق به شرکت بینوست است، استفاده کنید. صندوق‌های این شرکت برپایه فناوری بلاکچین و قراردادهای هوشمند ایجاد شده‌اند.

  1. خرید سهام شرکت‌های سرمایه‌گذار

با رشد چشمگیر رمزارزها در سال‌های اخیر و کاربردهای فراران بلاکچین، شرکت‌های زیادی روی این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند و تعداد آنها رو به افزایش است. با خرید سهام این شرکت‌ها، ‌می‌توانید به طور غیرمستقیم در بازار ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید.

سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها در بخش‌های مختلفی از بازار کریپتوکارنسی از جمله ماینینگ یا استخراج رمزارزها، بازی‌های بلاکچینی و پلتفرم‌های دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز صورت می‌گیرد.

  1. عرضه اولیه سکه یا ICO

مشابه عرضه اولیه سهام، در بازار رمزارزها نیز مفهومی به نام عرضه اولیه کوین یا سکه (Initial Coin Offering) وجود دارد (البته بین عرضه اولیه سهام و عرضه اولیه کوین چندین تفاوت اساسی وجود دارد).

ICO یک روش جمع‌آوری سرمایه است که توسط استارت آپ‌های ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. صاحبان پروژه‌های جدید ارز دیجیتال برای جذب سرمایه با انتشار وایت پیپر پروژه، اطلاعات موردنیاز را در اختیار عموم قرار می‌دهند. سرمایه‌گذاران در سراسر جهان می‌توانند توکن این پروژه‌ها را در ازای رمزارز یا ارز فیات خریداری کنند.

با این حال،ICO تا حد زیادی پرریسک است و نیاز به بررسی و مطالعه دقیق دارد. برای آگاهی از این نوع پروژه‌ها باید دائما اخبار و اتفاقات بازار ارز دیجیتال را رصد کنید.

برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال کدام روش بهتر است؟

انجام تحقیقات مناسب، درک فناوری و زیرساخت ارزهای دیجیتال، درک ریسک‌ و بازده و مشورت با مشاور مالی قبل از تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری ضروری است.

برای یک سرمایه‌گذار مهم است که از ریسک‌های بازار ارز دیجیتال آگاه باشد، بیش از توان خود در هیچ بازار مالی سرمایه‌گذاری نکند و با سرمایه‌های کوچک اقدام به سرمایه‌گذاری کند.

اگر به عنوان یک سرمایه‌گذار به روش‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم علاقه‌مند هستید، باید اهداف سرمایه‌گذاری، تحمل ریسک و افق سرمایه‌گذاری خود را در نظر بگیرید و تحقیقات کاملی در مورد روش سرمایه‌گذاری که مدنظر دارید انجام دهید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که از یک پلتفرم یا سرویس معتبر استفاده می‌کنید.

پیشنهاد می‌شود یکبار در صرافی‌های ارز دیجیتال معامله انجام دهید و با فضای این بازار آشنایی اولیه پیدا کنید. مهم است که بدانید سرمایه خود را کجا سرمایه‌گذاری می‌کنید. سپس به سراغ روش‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار رمزارزها بروید.

ارسال نظر