مسجدی در لندن به عنوان نذورات ماه رمضان بیت کوین دریافت می کند!

رسانه کلیک - مسجدی در لندن دست به اقدام جالبی زده است. این مسجد بیت کوین را به عنوان نذورات از مسلمانان در ماه رمضان دریافت می کند.

مسجدی در لندن به عنوان نذورات ماه رمضان بیت کوین دریافت می کند!

مسجدی در لندن به عنوان اولین مسجد در جهان نذورات را با ارز بیت کوین دریافت می کند. این مسجد بیت کوین را زمانی پذیرفت که محققان اسلامی این ارز را حلال اعلام کردند.

مسجد Shacklewell Lane در هکنی واقع شده است. بانیان این مسجد امیدوارند که 10 هزار پوند نذورات در ماه رمضان به صورت ارز دیجیتال دریافت کنند. این مسجد بیت کوین و اتریوم را به عنوان دو ارز قابل قبول برای دریافت نذورات اعلام کرده است.

مدیر این مسجد می گوید با پذیرش ارزهای دیجیتال انتظار می رود افراد بیشتری نسبت به پرداخت صدقه و نذورات تمایل داشته باشند. Erkin Guney معتقد است با ایجاد این پلتفرم افراد مسلمان می توانند از کشورهای دیگر نذورات خود را به این مسجد اهدا کنند.

شایان ذکر است؛ پژوهشگران دین اسلام ماه گذشته به بررسی ارزهای دیجیتالی همانند بیت کوین پرداخته و به این نتیجه رسیدند که بیت کوین در جوامع اسلامی می تواند مورد استفاده قرار گیرد، چرا که طیف گسترده ای از افراد برای تجارت از این ارز استفاده می کنند.

بیت کوین در ایران

آقای Singh، یکی از افراد فعال در زمینه بلاک چین که به این مسجد برای ایجاد یک کیف پول مختص ارزهای دیجیتال کمک کرده امیدوار است با ایجاد این سامانه دیجیتالی، نذورات افزایش پیدا کند.

وی در زمینه پرداخت نذورات توسط بیت کوین اظهار داشت:

اگر در آینده مسجدهای بیشتری ارزهای دیجیتال را به عنوان واحد پولی خود برای دریافت زکات مورد تایید قرار دهند، انتظار می رود میلیون ها پوند صرفه جویی شود.

در حال حاضر مسلمانان می توانند در ماه رمضان زکات خود را به صورت بیت کوین به این مسجد در شهر لندن پرداخت کنند و در این امر خداپسند شراکت داشته باشند.

ارسال نظر