مزایا و ویژگی های مهم شبکه TRONIX

همان طور که در مقاله "مهم‌ترین ویژگی ارز دیجیتال TRONIXچیست؟" اشاره شد، Tron یک سیستم عامل غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین است که توسط جاستین سان (Justin Sun)، در سال 2017 تاسیس شد. ترون دارای یک فناوری ذخیره‌سازی است که امکان اشتراک‌گذاری محتوای دیجیتال را فراهم می‌کند. اما خرید ارز ترون، با ویژگی‌هایی دارد، برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟ برای گرفتن پاسخ این سوال تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مزایا و ویژگی های مهم شبکه TRONIX

چه چیزی ترون را منحصر به فرد می‌کند؟

ترون برای خود اهداف زیادی تعیین کرده است که همگی به هدف اصلی یعنی غیرمتمرکز کردن شبکه باز می‌گردند. تمرکز اصلی ترون از ابتدا تغییر صنعت سرگرمی بوده است. ترون از ابتدا قصد داشت از بلاک چین برای سیستم اشتراک محتوا استفاده کند. به این ترتیب کاربران از دست واسطه خلاص می‌شوند تا سازندگان محتوا بتوانند مستقیماً با مصرف‌کنندگان ارتباط برقرار کرده و محصولات خود را بفروشند.

به عنوان گامی به سوی این هدف، بنیاد ترون شرکت اشتراک فایل همتابه‌همتا BitTorrent را در سال 2018 خریداری کرد. ترون از آن زمان رمزارز بیت تورنت (BTT) را راه‌اندازی کرد که برای گسترش پروتکل و ایجاد انگیزه میان کاربران برای استفاده از آن طراحی شده است.

شرکت ترون همچنین می‌خواهد انعطاف‌پذیرترین پلتفرم بلاک چین باشد که بتواند در یک محیط قابل اعتماد و امن قراردادهای هوشمند را اجرا کند. به همین دلیل، ترون ماشین مجازی (TVM) مخصوص به خودش را دارد. در آن توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را بر روی ترون بسازند.

همچنین شبکه ترون با راه‌اندازی پلتفرم جاست (JUST) به دیفای (Defi) نیز نفوذ پیدا کرده است. هدف از ساخت جاست، ارائه مجموعه‌ای از محصولات بر پایه ترون است تا مسیر استفاده از دیفای را راحت کند.

مزایای ارز ترون برای سرمایه‌گذاری

متخصصین ارزهای دیجیتال در مورد قیمت TRX سیر صعودی را پیش‌بینی کرده‌اند. این امر باعث شده ارز TRX به گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاری تبدیل شود. در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌هایی که ترون را به یک سرمایه‌گذاری خوب تبدیل کرده است می‌پردازیم.

مقیاس‌پذیری ارز ترون

ترون در زمینه‌های تامین مالی غیرمتمرکز بسیار پیشرفت کرده است و در واقع از مقیاس‌پذیری بالایی برخوردار است. این ویژگی باعث شده که برنامه‌های غیرمتمرکز زیادی در این شبکه تولید شود و بدون اتلاف وقت و به سرعت در شبکه کار کنند.

محبوبیت ترون

طبق گزارش‌های شرکت ترون، ارتفاع بلاک چین ترون از 36.96 میلیون فراتر رفته است. علاوه بر این، تعداد کل حساب‌های فعلی ترون به 70 میلیون رسید. همچنین تعداد کل تراکنش‌های شبکه ترون به 2.74 میلیارد رسید. داشتن تعداد زیادی دارنده حساب در شبکه، از نظر سرمایه‌گذاری ترون را در موقعیت بسیار خوبی قرار می‌دهد. اگر شبکه‌ای نتواند تعداد زیادی دارنده حساب داشته باشد، این نشانه عدم حمایت از آن است. در مورد ترون، تعداد حساب‌ها تنها با هر گزارش هفتگی افزایش می‌یابد که این نشان‌دهنده محبوبیت ارز ترون در بین کاربران ارز دیجیتال است.

همچنین همکاری ترون با شرکت‌های بزرگی مثل Samsung ،Opera و Swisscom Blockchain در رشد محبوبیت این شبکه تاثیر به‌سزایی داشته است.

سرعت عالی و هزینه تراکنش پایین

ترون یک زمانی از سمت شبکه اتریوم پشتیبانی می‌شد اما از یک جایی به بعد شبکه اتریوم توان پاسخ‌گویی به حجم بالای تراکنش‌های ترون را نداشت و همین باعث خروج ترون از اتریوم شد. دلیل اصلی آن سرعت پایین پردازش شبکه اتریوم بود. با رشد قابل ملاحظه کاربران در شبکه ترون، شکایت‌های مربوط به کارمزد بالای تراکنش‌ها شروع شد. در حال حاضر، ترون تقریبا هیچ کارمزدی برای انجام تراکنش‌ها نمی‌گیرد. این موضوع در مقایسه با اتریوم که 1.3 میلیون تراکنش را با میانگین کارمزد 47 دلار به انجام رسانده است، برای ترون یک برد به حساب می‌آید.

آیا ترون برای سرمایه‌گذاری خوب است؟

علیرغم بحث‌هایی که پیرامون آن وجود دارد، ترون از نظر ارزش بازار در بین ارزهای دیجیتال برتر قرار دارد. ترون یکی از پرکاربردترین بلاک چین‌ها است. تا کنون بیش از 85 میلیون حساب دارد و بیش از 3 میلیارد تراکنش را پردازش کرده است. در سپتامبر 2021، ترون از نظر کل تراکنش‌ها در بلاک چین، پس از اتریوم در رتبه دوم قرار گرفت.

علاوه‌بر این‌ها تمرکز ترون بر بخش سرگرمی، به آن جایگاه منحصربه‌فردی در میان پروژه‌های بلاک چین می‌دهد. خرید BitTorrent نیز توانسته در توسعه ترون موثر واقع شود. این واقعیت که می‌توانید با استفاده از ترون درآمد غیرفعال به دست آورید نیز یک امتیاز مثبت است. فقط به خاطر داشته باشید که در ازای محتوایی که در اختیار خریداران قرار می‌دهید ارز TRX به دست می‌آورید.

ترون با وجود نکات مثبتی که دارد، در مقایسه با دیگر ارزهای دیجیتال هنوز یک سرمایه‌گذاری پرخطر محسوب می‌شود. اگر تصمیم به سرمایه‌گذاری در ترون را دارید، فقط بخش کوچکی از سرمایه خود را به ارز ترون اختصاص بدهید. برای نوسانات قیمت هم آماده باشید چون قیمت ارزهای دیجیتال تا حد زیادی نوسان دارند.

ارسال نظر