تهمت جدید آمریکا: ایران همانند ونزوئلا برای فرار از تحریم به ارزهای دیجیتالی متوسل شده است!

رسانه کلیک - هیچ سندی دال بر اینکه ایران مدل ونزوئلا را در ایجاد ارز دیجیتال ملی دنبال می‌ کند، وجود ندارد؛ با این حال در صورت رونمایی ارز دیجیتال ملی از سوی ایران، قواعد آمریکا در مورد ممنوعیت خرید ارز دیجیتال ونزوئلا به دلیل نقض تحریم‌ ها شامل حال ایران نیز خواهد شد.

تهمت جدید آمریکا: ایران همانند ونزوئلا برای فرار از تحریم به ارزهای دیجیتالی متوسل شده است!

به گزارش کلیک به نقل از ایلنا؛ رسانه فناوری اطلاعات «فیوچریسم» که یک رسانه اماراتی است، نوشت: آذری جهرمی وزیر ارتباطات ایران پس از دیداری که با رییس بانک مرکزی این کشور داشت، در توییتر خود اعلام کرد ایران برنامه ایجاد یک ارز دیجیتال با استفاده از ظرفیت‌ های کشور را دارد ( مذاکره با بانک مرکزی برای طراحی پول های دیجیتال بومی ).

بر اساس این گزارش، کمی بعد بانک مرکزی در بیانیه‌ ای اعلام کرد که بانک به دنبال ایجاد ارز دیجیتال ملی نیست.

نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال و فعالیت‌ های رقابتی کسب و کارهای هرمی و شبکه‌ ای بازار این گونه ارزها را به شدت غیر قابل اعتماد کرده است. بانک مرکزی ایران همچنین نسبت به هجوم شهروندان ایرانی به سمت بازار ارزهای دیجیتال نیز به دلیل احتمال از دست رفتن سرمایه‌ های مردم هشدار داد.

در ادامه گزارش فیوچریسم آمده است؛ ایران و ونزوئلا اخیرا هدف تحریم‌ های شدید آمریکا قرار گرفته‌ اند. دولت هر دو کشور متهم به استفاده از ارزهای دیجیتالی برای فرار از تحریم‌ های مالی آمریکا شده‌ اند.

در حالی که چندی پیش از ارز دیجیتال ونزوئلا رونمایی شد ( پیش فروش مشکوک ارز دیجیتالی ونزوئلا با پشتوانه نفتی / مادرو به پترو خوش بین است )، ایران ارتباط میان تحریم‌ ها و ارز دیجیتالش را رد کرده است. در عین حال بانک مرکزی ایران بارها ارزهای دیجیتال را با کسب و کارهای هرمی مقایسه و پول های دیجیتالی را غیر قابل اعتماد عنوان کرده است.

به گزارش این رسانه فناوری اطلاعات اماراتی، با توجه به اینکه همه این داستان ها تنها از یک توییت یک مقام دولتی آغاز شده، هیچ جزییاتی درباره ارز دیجیتال ملی ایران وجود ندارد.

هیچ سندی هم وجود ندارد که نشان دهد ایران مدل ونزوئلا را در پیش گرفته و مانند این کشور بخواهد از درآمد نفتی به عنوان پشتوانه این پول استفاده کند.

فیوچریسم در گزارش خود همچنین نوشت؛ وزارت دارایی آمریکا در بیانیه‌ ای به شهروندان آمریکایی گفته از خرید ارز دیجیتال ملی ونزوئلا خودداری کنند، چرا که این کار نقض تحریم های آمریکا به شمار می رود و خرید این ارز به معنای افزایش اعتبار دولت ونزوئلا است. شکی نیست که این قانون شامل حال ایران نیز می شود.

ارسال نظر