آمازون متهم پرونده قاچاق ماری جوانا در هند

پلیس یک ایالت در هند از مجاکمه مدیران شرکت آمریکایی «آمازون» به اتهام دست داشتن در پرونده قاچاق ماری جوانا خبر داد. 

آمازون متهم پرونده قاچاق ماری جوانا در هند

به نقل از راشاتودی، مدیران اجرایی غول تجارت الکترونیک آمریکا یعنی شرکت آمازون متهم به دست داشتن در پرونده قاچاق ماری جوانا در بازار جنوب آسیا شدند.

پلیس ایالت مادیا پرادش در مرکز هند، شامگاه شنبه بدون اینکه اسامی مدیران آمازون و یا تعداد آنها را اعلام کند، گفت مدیران این شرکت آمریکایی در هند بر اساس قانون مواد مخدر این کشور محاکمه شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است که پلیس هند در تاریخ 14 نوامبر، دو مرد را با 20 کیلوگرم ماری جوانا دستگیر کرد و گفت که این دو فرد شرکتی به نام «بابو تکس» را تأسیس کرده‌اند که در آمازون به عنوان فروشنده ثبت شده است.

گفته می‌شود که این شرکت برای قاچاق ماری جوانا در پوشش برگ استویا به سایر ایالت‌های هند مورد استفاده قرار گرفته است.

پلیس ایالتی هند همچنین گفت که مدیران ارشد آمازون هند به دلیل تفاوت در پاسخ‌های ارائه‌شده‌شان به سؤالات پلیس و حقایق کشف‌شده در جریان بحث‌ها، در میان متهمان نام برده شده اند.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به شباهت‌های میان حقایق مشخص شده در تحقیقات و پاسخ‌های آمازون که از طریق اسناد ارائه شده است، مدیران اجرایی آمازون هند بر اساس قانون مواد مخدر و مواد روان‌گردان متهم شناخته شده‌اند.»

به گفته پلیس، نزدیک به 1000 کیلوگرم ماری جوانا به ارزش حدود 148000 دلار از طریق سایت آمازون فروخته شده است.

مدت کوتاهی پس از اعلام این اتهامات، شرکت آمریکایی آمازون بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت که فهرست کردن و فروش محصولات ممنوعه در پورتال‌های آمازون مجاز نیست. همچنین گفت که در صورت مشاهده هرگونه تخلف با فروشندگان برخورد جدی می کند.

آمازون در مورد قاچاق ماری جوانا گفت: «این موضوع به ما اطلاع داده شد و در حال حاضر در حال بررسی آن هستیم.»

هند بازار بزرگی برای آمازون در خارج از آمریکاست. این شرکت بیش از 6.5 میلیارد دلار در کسب و کار خود در هند سرمایه گذاری کرده است.

همچنین بخوانید: اتهام بزرگ به آمازون؛ این شرکت از کارکنان به‌وسیله فیس‌بوک جاسوسی می‌کند

منبع: تسنیم

ارسال نظر