امکان دریافت درگاه پرداخت برای صرافی‌های ارز دیجیتال چگونه است؟

یکی از مسئولان مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان کرد صرافی‌های ارز دیجیتال امکان دریافت اینماد را ندارند، اما این سازمان دولتی مانع ارائه درگاه پرداخت به صرافی‌‌های ارز دیجیتال نمی‌شود.

امکان دریافت درگاه پرداخت برای صرافی‌های ارز دیجیتال چگونه است؟

به گزارش کلیک به نقل از ارز دیجیتال، محمدجواد هادی، معاون تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفته است: «برای حوزه‌های مقررات‌گذاری‌ نشده مانند رمزارز‌ها، سازوکاری را با همکاری بانک مرکزی و بخش خصوصی تحت عنوان «سایر حوزه‌های مالی» طراحی کرده‌ایم که هنوز برای آن قانون‌گذاری صورت نگرفته است. اما جلوی ارائه درگاه پرداخت به آن‌ها را نمی‌گیریم، بلکه وضع موجود را حفظ و در این حوزه نقشی خنثی ایفا می‌کنیم.»

وی در ادامه بیان کرده است: «با نظر بانک مرکزی، امکان دریافت درگاه پرداخت برای این نوع سازوکار‌ها وجود دارد. به این صورت که افراد در داخل سامانه ای‌نماد «سایر حوزه‌های مالی» را انتخاب می‌کنند. بعد از طی فرآیند و ثبت اطلاعاتشان، سازمان تجارت الکترونیک اطلاعاتشان را بدون گرفتن تعرفه‌ای از فرد درخواست‌کننده به بانک ارجاع می‌دهد. اگر بانک مرکزی تأیید دهد، این افراد می‌توانند درگاه پرداخت بگیرند. در گذشته هم بانک مرکزی و شاپرک این اختیار را داشته‌اند.»

در اسفند سال ۱۳۹۹، شرکت خدمات پرداخت شاپرک به شرکت‌های پرداخت‌یار دستور داده بود که نسبت به قطع خدمات پرداخت الکترونیک به صرافی‌های ارز دیجیتال اقدام کنند. البته این تصمیم شاپرک در ادامه با مخالفت بخش‌های مختلف مواجه شد و در نهایت به مرحله اجرا نرسید.

هم‌اکنون طبق تاکید دوباره روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، کسب‌‌و‌کار‌های فعال در حوزه‌های مالی جدید نظیر ارزهای دیجیتال، می‌توانند در صورت تایید بانک مرکزی (شاپرک) بدون داشتن ای‌نماد درگاه پرداخت دریافت کنند.

ارسال نظر