روش‌های چک کردن اعتبار سایت های فروشگاهی جهت خرید آنلاین و اینترنتی

با چک کردن اعتبار سایت های فروشگاهی و توجه به چند نکته مهم، می‌توانید خریدهای خود را با خیال آسوده به صورت آنلاین و اینترنتی انجام دهید، بدون اینکه وقت خود را صرف جست‌وجو در فروشگاه‌های مختلف کنید.

روش‌های چک کردن اعتبار سایت های فروشگاهی جهت خرید آنلاین و اینترنتی

چک کردن اعتبار سایت های فروشگاهی

شاید تنها مزیت کرونا و خانه‌نشینی، رواج کسب‌وکارهای اینترنتی و آنلاین باشد، البته اگر مسئولان کشور هرازگاهی لرزه بر اندام این صاحبان این مشاغل نیندازند.

به لطف فروشگاه‌های آنلاین، می‌توانیم انواع و اقسام کالاهای مختلف را در منزل مشاهده کرده و دیگر نیازی به بازارگردی نداشته باشیم.

البته این آسودگی علاوه بر مصرف حجم اینترنت، با کمی دردسر همراه است. به عنوان یک مشتری آنلاین باید از اعتبار سایت‌های فروش مطمئن شوید و سپس برای خرید اقلام موردنظر اقدام کنید.

برای چک کردن اعتبار سایت های فروشگاهی جهت انجام خریدهای اینترنتی، بهتر است به چند نکته مهم زیر توجه کنید:

داشتن نماد اعتماد الکترونیکی

داشتن نماد اعتماد الکترونیکی نشان‌دهنده تأیید اعتبار فروشگاه از سوی سیستم‌های دولتی (مخصوصا مرکز توسعه تجارت الکترونیکی) است. در صورت عدم مشاهده نماد اعتماد الکترونیکی در یک وب‌سایت فروشگاهی، روی دکمه خروج ضربه بزنید!

اگر روی نماد اعتماد الکترونیکی یک سایت کلیک کنید، به صفحه‌ای انتقال می‌یابید که اطلاعات مربوط به سایت در آنجا نشان داده می‌شود. همچنین می‌توانید وارد وب‌سایت اصلی eNamad شده و با کلیک روی گزینه استعلام و ورود آدرس سایت، اعتبار آن را مورد بررسی قرار دهید.

داشتن صفحه «تماس با ما»

یک وب‌سایت فروشگاهی معتبر، از افشای اطلاعات عمومی خود هراسی ندارد. آدرس دقیق فروشگاه، شماره‌های تماس ثابت و همراه، پشتیبانی و غیره باید در صفحه تماس با ما نوشته شده باشند.

ردیابی آدرس و شماره تلفن نیز یکی از راه‌های ساده برای چک کردن اعتبار سایت های فروشگاهی است.

همچنین بخوانید: ۴ هزار و ۸۹۱ شکایت از کسب و کارهای اینترنتی ثبت شد

ظاهر مناسب و دسته‌بندی منظم اقلام

فروشگاه‌های معتبر ارزش زیادی برای مشتریان قائل بوده و از نیروی متخصص برای طراحی سایت و دسته‌بندی اقلام استفاده می‌کنند. ظاهر فروشگاهی و سرعت دسترسی را می‌توان به عنوان معیار اعتبار دانست.

حفظ امنیت از طریق گواهی SSL و پروتکل HTTPS

حفظ اطلاعات مشتریان و جلوگیری از افشای آن‌ها از طریق پروتکل‌های امنیتی، یکی از خصوصیات سایت‌های معتبر است.

بررسی درگاه بانکی

یکی دیگر از بهترین روش‌های چک کردن اعتبار سایت های فروشگاهی جهت خرید آنلاین و اینترنتی، توجه به درگاه بانکی است که در زمان پرداخت به آن منتقل می‌شوید. یک سایت معتبر هرگز از شماره کارت شخصی برای انتقال وجه استفاده نمی‌کند.

در هنگام فشردن دکمه پرداخت، اگر به وب‌سایت بانکی منتقل شدید، حتما به دنبال عبارت https در ابتدای آدرس صفحه بگردید، چون https امنیت ارتباطات و اطلاعات را تضمین می‌کند. ولی اگر آدرس صفحه بانک موردنظر با http آغاز شود، دکمه خروج را فشرده و خود را به دردسر نیندازید.

چک کردن اعتبار سایت های فروشگاهی

در ضمن، به غیر از https بهتر است از صحت آدرس بانک مطمئن شده و سپس پرداخت را انجام دهید. مهارت کلاه‌برداران هر روز ترسناک‌تر می‌شود!

امن‌ترین درگاه پرداخت، به بانک مرکزی با آدرس معروف شاپرک تعلق دارد که نام یکی از شرکت‌های پرداخت الکترونیکی (psp) حتما در ابتدای آن درج شده است. برای آگاهی از درگاه‌های پرداخت امن، می‌توانید اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر