دولت: ضرر کسب و کارهای آنلاین زیان دیده از قطعی اینترنت را جبران می کنیم!

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران از برنامه دولت برای جبران زیان کسب‌وکارهای مختلف که بر سر شرایط کنونی کشور ایجاد شده، خبر داد. خاندوزی همچنین اعلام کرد در این رابطه مذاکره‌ای با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته است.

دولت: ضرر کسب و کارهای آنلاین زیان دیده از قطعی اینترنت را جبران می کنیم!

در روزهای اخیر به دنبال قطعی‌های مکرر اینترنت و فیلترینگ گسترده پلتفرم‌های مختلف، آمارهای نگران‌کننده‌ای از وضعیت اقتصادی کسب‌وکارهای اینترنت منتشر شده است. همچنین سازمان نصر تهران از کسب‌وکارها خواسته است میزان خسارت خود از وضعیت فعلی اعلام کنند.

وزیر اقتصاد نیز در همین رابطه گفت است: «در نشست دیروز وزارت اقتصاد با وزارت ارتباطات، تصمیم بر آن شد تا از ابزارهای متفاوتی از جمله مشوق‌های مالیاتی برای جبران ضررهای کسب‌‌وکارهای اینترنتی استفاده شود.»

خاندوزی با بیان اینکه وزارت اقتصاد از همه ابزارهای خود برای ترمیم خسارت به کسب‌وکارها استفاده می‌کند، افزود: همه باید برای ترمیم لطمه‌هایی که در روزهای گذشته به کسب‌وکارهای حقیقی و مجازی وارد شده تلاش کنیم. دولت هم اهتمام دارد با ابزارهایی که در اختیار دارد برای جبران این خسارت‌های وارده به مردم اقدام کند.

به گفته او مصوبه دولت در این زمینه در روزهای آینده، نهایی خواهد شد.

با این وجود، آن دست از کسب‌وکارهایی که از اینستاگرام استفاده می‌کردند هنوز وضعیت نامعلومی دارند. براساس یک آمار، فعالیت کلی فروشگاه‌های اینستاگرامی فعال در پلتفرم پادرو در ۱۰ روز گذشته بیشتر از ۷۵ درصد کاهش یافته است.
البته خاندوزی به موضوع چگونگی جبران ضرر فریلنسرها به خصوص در حوزه تولید محتوا و همچنین سایت ها و اپلیکیشن هایی که به واسطه اختلالات اینترنت کاربران خود را از داده اند پاسخ مشخصی نداد.

ارسال نظر