سرویس های ارسال پیامک قطع شدند

در حالی که با فعال شدن اینترنت استارلینک در کشور عملاً فیلترینگ برای بخشی از کاربران معنا ندارد، مسئولینی که این روزها امنیت کشور را در گروی قطع خطوط ارتباطی کاربران دیده بودند، اینبار به سراغ قطع سراسری سرویس های ارسال پیامک کوتاه رفتند.

سرویس های ارسال پیامک قطع شدند

ظاهراً این اقدام از آن جهت انجام شده که یک گروه هکری مدعی شده بود برای 1 میلیون کاربر از طریق SMS فراخوان تجمع اعتراضی ارسال کرده و مسئولین نیز به سادگی فشردن یک دکمه، همه سرویس های ارسال پیامک را تا اطلاع ثانوی قطع کردند و بدین ترتیب بسیاری از کسب و کارهای آنلاین به شدت دچار اختلال شدند چرا که تا پیش از این بسیاری از کسب و کارهای انلاین برای احراز هویت از طریق ارسال پیامک اقدام می کردند.

گفته می شود این موضوع، تراکنش های بانکی و پرداخت اقساط بانکی به طور اینترنتی را هم تحت تاثیر قرار داده و مشخص نیست تجارت الکترونیک کشور تا چه زمانی باید بهای ضعف در سپر سایبری کشور در مواجهه با حملات هکری را بپردازد که به جای اقدامات پیشگیرانه، به کلی صورت مسئله پاک می شود.

با این تصمیم جنجالی احتمالاً خسارات سنگینی به بسیاری از کسب و کارها وارد خواهد شد و وزارت ارتباطات می بایست خود را برای پرداخت غرامت های سنگین به کسب و کارهای آسیب دیده از این تصمیمات آماده کند.

ارسال نظر