شاخص بورس از 1 میلیون و 400 هزار واحد عبور کرد

روند مثبت بورسی در بازار سهام ادامه پیدا کرد و شاخص کل بازار بورس تهران امروز (یکشنبه، هفتم فروردین ماه) با ١٢ هزار و ٧٣٠ واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۰۳ هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص بورس از 1 میلیون و 400 هزار واحد عبور کرد

در ادامه معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۲ میلیارد و ۴۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۵ هزار و ۸۴۲ میلیارد ریال و در بیش از ۶۳۹ هزار و ۱۲۵ نوبت معامله شد.

در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۱۰ میلیارد و ۴۸۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۴ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال و در ۴۴۷ هزار و ۱۶۸ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با سه ‌هزار و ۳۶ واحد افزایش به ۳۵۳ هزار و ۵۸۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و ۸۹۳ واحد رشد به ۲۲۰‌هزار و ۵۰۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۲ ‌هزار و ۶۳۱ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۵‌ هزار و ۴۰۹ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۶۵۸ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۳۰۴ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۹۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۲۳۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۱۹۵ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۷۵ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل دشت مرغاب (غدشت) با ۲۶ واحد، آهنگری تراکتور سازی ایران (خاهن) با ۱۵ واحد و پتروشیمی جم (جم) با ۱۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت تهران (شتران)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ٧٨٦ میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۰۵ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۷۵۸ واحد رسید.

در این بازار یک میلیارد و ۵۶۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۱۱ هزار و ۷۲۸ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۹۱ هزار و ۹۵۷ نوبت بود.

نمادهای بیمه پاسارگاد (بپاس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و نفت ایرانول (شرانل) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، پویا زرکان آق دره (فزر)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، بیمه تجارت نو (بنو)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پالایش نفت شیراز (شراز) و صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.پ

منبع: ایرنا

ارسال نظر