احراز هویت بیش از ٩٩ هزار سهامدار در سامانه سجام

تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نشان می‌دهد که در مرداد ماه سال جاری ۹۹ هزار و ۴۷۱ احراز هویت در سامانه سجام صورت گرفته است.

احراز هویت بیش از ٩٩ هزار سهامدار در سامانه سجام

بر اساس اطلاعات گزارش ماهانه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص مرداد ماه امسال، تعداد ۷۷ هزار و ۸۸۲ ثبت‌نام از سوی سرمایه‌گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه سجام صورت گرفته و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۹۹ هزار سهامدار در این ماه، به ۹۹ هزار و ۴۷۱ مورد رسیده است.

بر اساس آمار منتشر شده، در تیر ماه امسال تعداد ثبت‌نام در سامانه سجام ۸۹ هزار و ۱۲۰ و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۱۱۲ هزار و ۲۶۳ مورد بوده است.

۵ استان پیشتاز در ثبت‌نام در سجام

بر اساس این گزارش تعداد نفرات ثبت‌نام شده در سامانه سجام در سومین ماه بهار به تفکیک هر استان حاکی از آن است که ۵ استان تهران با ۱۶ هزار و ۱۴۹ مورد، خوزستان با ۸ هزار و ۶۹۴ مورد، خراسان رضوی با ۶ هزار و ۱۸۲ مورد، اصفهان با ۴ هزار و ۹۷۹ مورد و کرمان با ۴ هزار و ۱۸۱ مورد در صدر بیشترین ثبت‌نام شده‌ها در کل کشور قرار دارند.

۵ استان با کمترین ثبت‌نام در سجام

از سویی دیگر بر اساس آمارهای منتشر شده، 5 استان ایلام با ۲۹۸، خراسان جنوبی با ۴۲۵، کهگیلویه و بویراحمد با ۴۷۸، چهارمحال و بختیاری با ۵۲۹ و سمنان با ۶۱۳ مورد در انتهای فهرست کمترین ثبت‌نام شده‌ها در بین سایر استان‌ها قرار دارند.

گفتنی است سجام سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان برای الکترونیکی کردن و خودکار کردن فرآیند جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان است و عملیاتی شدن این سامانه باعث افزایش دقت، سرعت و بهره‌وری در زمینه جمع‌آوری اطلاعات و ارائه خدمات عمومی و مهم‌تر از همه، یکپارچگی سامانه‌های اطلاعاتی شده است.

ارسال نظر