زمان ثبت نام جاماندگان یارانه ها کی است؟

با اعلام سخنگوی دولت، زمان ثبت نام جاماندگان یارانه ها در سال 1401 به زودی اعلام می شود.

زمان ثبت نام جاماندگان یارانه ها کی است؟

زمان ثبت نام جاماندگان یارانه ها کی است؟

«آیا برای شما یارانه واریز نشده است؟ آیا این احساس را دارید که در دهک بندی خانواده شما اشتباهی رخ داده است؟» افراد و خانواده‌های زیادی بعد از واریز یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی سوال‌هایی از این دست دارند. بر اساس اعلام دولت، ۲۳ میلیون خانوار یکی از یارانه‌های معیشتی ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی را دریافت کرده‌اند، اما اگر شما از آن دست افرادی هستید که هیچ کدام از این یارانه‌ها را نگرفته اید یا به دهک خود اعتراض دارید و فکر می‌کنید باید به جای ۳۰۰ هزار تومان به هر نفر از خانواده شما ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شده این گزارش را از دست ندهید، چون در بخشی از این گزارش مسیر گام به گامی را برای اعتراض به نگرفتن یارانه و دهک بندی برای تان نوشته ایم که می‌تواند به شما کمک کند.

به چند نفر یارانه جدید تعلق گرفت؟

بر اساس آخرین آمار پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، به حدود ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی و به ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی پرداخت می‌شده است. با این حال آن طور که وزیر اقتصاد گفته است، ۳۰ درصد از جمعیت کشور یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و ۶۰ درصد دیگر، یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت خواهند کرد. به نقل از احسان خاندوزی ۱۰ درصد از جمعیت هم بی نیاز از کمک‌های حمایتی دولت هستند. این یعنی حدود ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سه دهک پایین جامعه قرار دارند و ماهانه نفری ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند. حدود ۵۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر هم بین دهک‌های ۴ تا ۹ قرار دارند و ماهانه نفری ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. حدود ۱۰ درصد جامعه یعنی ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر هم جزو دهک بالای جامعه شناخته شده‌اند که یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد.

چه افرادی می‌توانند اعتراض کنند؟

اگر پیش از این دریافت کننده یارانه معیشتی بوده اید حالا می‌توانید به واریز نشدن یارانه یا دهک بندی صورت گرفته اعتراض کنید، اما اگر تا پیش از این یارانه معیشتی دریافت نمی‌کردید باید صبر کنید، چون هنوز سامانه‌ای برای اعتراض این افراد در نظر گرفته نشده، اما از میان ۷۸ میلیون نفری که تا پیش از این یارانه معیشتی می‌گرفتند هم حدود ۳ میلیون نفر از دریافت یارانه محروم شده‌اند که می‌توانند به پرداخت نشدن یارانه و تعیین تکلیف دهک خود اقدام کنند. البته افرادی که فکر می‌کنند در ۳ دهک پایین جامعه قرار دارند، اما یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت کرده‌اند هم می‌توانند به دهک بندی انجام شده اعتراض کنند.

چگونه اعتراض کنم؟

برای اعتراض به دریافت نکردن یارانه یا دهک بندی چند روش وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها به این موضوع اعتراض کنید. در ادامه شیوه اعتراض با تلفن ثابت، تلفن همراه و سایت را مرحله به مرحله برای شما نوشته ایم.

با ۰۹۲۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرید

اگر تلفن ثابت یا تلفن همراه در دسترس دارید با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرید و اعتراض خود را ثبت کنید. بعد از این که تلفن گویا پاسخ شما را داد برای این که از دهکی که توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی شما در آن قرار دارید مطلع شوید، ابتدا شماره ملی و بعد شماره تلفن همراهی را که به نام همان کد ملی است وارد کنید و منتظر پاسخ اپراتور بمانید. بعد از این که اپراتور دهک شما را اعلام کرد از شما می‌خواهد در صورت اعتراض به دهک بندی صورت گرفته عدد یک را وارد کنید. در ضمن شماره پیگیری اعتراض شما برای شماره همراه تان پیامک می‌شود تا در آینده بتوانید اعتراض تان را پیگیری کنید. البته اگر سوال‌های دیگری در خصوص یارانه‌ها دارید هم می‌توانید با شماره گیری ۰۲۱۶۳۶۹ سوالات خود را از یکی از ۱۲۰ اپراتور این سامانه جویا شوید.

از طریق سایت hemayat.mcls.gov.ir

اگر می‌خواهید از طریق سایت به دهک بندی صورت گرفته اعتراض کنید باید وارد سایت «hemayat.mcls.gov.ir» شوید. در این بخش با پرکردن اطلاعات خواسته شده که ما قدم به قدم آن را به شما توضیح داده ایم می‌توانید اعتراض خود را ثبت کنید.
۱- برای ورود به سامانه باید از شماره ملی سرپرست خانوار استفاده کنید. شماره ملی سرپرست را به صورت یک عدد ۱۰ رقمی بدون فاصله و خط تیره وارد کنید.

۲- در بخش دوم باید شماره حسابی را که یارانه خانوار به آن واریز می‌شود وارد کنید. توجه داشته باشید که شماره کارت با شماره حساب متفاوت است و امکان ورود به سامانه با شماره کارت واریزی یارانه وجود ندارد. اگر شماره حساب تان را ندارید می‌توانید از طریق خودپرداز شماره حساب خود را به دست بیاورید یا به بانک تان مراجعه کنید.

۳- اگر خانواده چند نفره هستید باید علاوه بر شماره ملی سرپرست، شماره ملی یکی از اعضای خانوار خود را نیز وارد کنید. البته چنان چه خانوار شما یک نفره است، گزینه «خانوار یک نفره» را انتخاب کنید.

۴- در بخش تصویر امنیتی هم لطفا عددی را که در این تصویر نمایش داده شده است در کادر وارد و روی دکمه ورود کلیک کنید.

۵- در صفحه‌ای که پیش روی شما باز می‌شود نتیجه اطلاعات به شما نمایش داده می‌شود که یارانه گرفته اید یا نه. در هر صورت شما می‌توانید با فشاردادن کلید درخواست بازبینی به دهک بندی صورت گرفته اعتراض کنید.

۶- با فشردن بازبینی صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که باید در صورت شکایت از دهک بندی گزینه «با درخواست بررسی مجدد موافقم» را انتخاب کنید.

۷- اعتراض شما ثبت شده و باید منتظر نتیجه بمانید. حالا شما هم جزو یک میلیون و ۵۰ نفری هستید که تا ظهر روز گذشته اعتراض خود را ثبت کرده‌اند.

ارسال نظر