کدام افراد مشمول دریافت یارانه معیشتی نمی شوند؟

با واریز یارانه معیشتی به حساب برخی سرپرستان خانوار در کشور، موجی از اعتراض در بین افرادی که یارانه معیشتی به حسابشان واریز نشده یا کمتر از حد انتظار واریز شده به وجود آمده است؛ اما کدام افراد مشمول دریافت یارانه معیشتی نمی شوند؟ در ادامه به این مورد می پردازیم.

کدام افراد مشمول دریافت یارانه معیشتی نمی شوند؟

کدام افراد مشمول دریافت یارانه معیشتی نمی شوند؟

بر طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، افرادی که شرایط زیر را داشته باشند، مشمول دریافت یارانه نقدی معیشتی نمی شوند:

1.خانوارهایی که اعضای آن، دارای شغل، خودرو و مسکن به طور همزمان هستند و یا دو واحد مسکونی به نام یکی از اعضای خانوار دارند.

2.خانوارهایی که دارای خودرویی به ارزش بیش از 300 میلیون تومان و یا خودروی عمومی به ارزش بیش از 400 میلیون تومان باشند (ملاک برای خودروهای ایرانی قیمت کارخانه ای است)

3.کارفرمایانی که بیش از 3 بیمه پرداز داشته باشند.

4.خانوارهایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلانشهرها بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان و در سایر شهرها بیش از 900 میلیون تومان باشد

5.گیرندگان تسهیلات بانکی مجموعاً به ارزش بیش از 300 میلیون تومان که در حال بازپرداخت هستند.

برای اعتراض به یارانه معیشتی به کجا مراجعه کنیم؟

وزارت رفاه در اطلاعیه‌ای در خصوص موضوع مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اعلام کرد، افرادی که به هر نحوی از سال ۹۳ به بعد برای یارانه‌ها ثبت‌نام نکرده و یا از قلم افتاده بودند، لازم است در سامانه‌ای که قرار است سازمان هدفمندی یارانه‌ها در دسترس قرار دهد ثبت نام کنند؛ جزئیات بیشتر در این زمینه در اختیار سازمان هدفمندی قرار دارد.
افرادی که به هر نحوه به دهک‌بندی خود اعتراض دارند می‌توانند از طریق سامانه جامع رفاه ایرانیان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ادرس https://hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنند و اگر اطلاعات اعلامی تایید شود، یارانه آنها جبران خواهد شد.

شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ و شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سؤالات در این زمینه در اختیار مردم گذاشته می‌شود.

چطور بفهمیم در کدام دهک قرار داریم؟

ارسال نظر