مایکروسافت مرورگر Edge را برای اندروید و آی او اس عرضه می‌کند

رسانه کلیک – مایکروسافت قصد دارد تا به زودی مرورگر Edge را در دو سیستم عامل اندروید و آی او اس گسترش دهد.

مایکروسافت مرورگر Edge را برای اندروید و آی او اس عرضه می‌کند

مایکروسافت روز پنج شنبه اعلام کرد که نسخه آزمایشی مرورگر اج (Edge) در دسترس کاربران iOS قرار گرفته است و نسخه آزمایشی اندروید این مرورگر نیز به زودی منتشر خواهد شد.

به گفته این شرکت «Continue on PC» مهمترین وجه تمایز این نسخه ها نسبت به مرورگر موجود در ویندوز ۱۰ است. این ویژگی یک تلفن یا تبلت را به ویندوز ۱۰ رایانه شخصی متصل می کند و به طور خودکار تمام کارهایی که شما در مرورگر گوشی همراه خود مشغول به انجام آن بودید (مانند یک سند اداری باز شده در یک مرورگر)، از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل می شود.

این قابلیت از نظر مایکروسافت به قدری مهم و کاربردی است که حتی برای استفاده از آن یک دکمه اختصاصی طراحی کرده است. این دکمه در کنار دکمه‌های Back، Forward و Refresh قرار داده شده است.

جو بلیور یکی از مدیران اجرایی مایکروسافت نیز در وبلاگ این شرکت در خصوص قابلیت Continue on PC نوشت: «مایکروسافت Edge در iOS یا Android واقعا کاربردی است. توانایی ادامه دادن کار در رایانه، شما را قادر می سازد تا بلافاصله صفحه ای را که در گوشی مشاهده کرده‌اید بر روی کامپیوتر باز یا ذخیره کنید و به راحتی به کار خود ادامه دهید».

Continue on PC تقریبا شبیه قابلیت Handoff است و به طور کلی، می توان آن را یک نسخه تکمیل شده از قابلیت Continuity اپل دانست که در سال ۲۰۱۴ با OS X Yosemite در مکینتاش و iOS 8 معرفی شد.

J.Gold Associates یک کارشناس و تحلیلگر فناوری نیز بر کاربردی بودن قابلیت جدید مرورگر Edge تاکید کرد و گفت: «شاید کاربران عادی به Continue on PC اهمیت زیادی ندهند، اما این ویژگی برای کارکنان سازمانی که ۲۴ ساعته در دفتر کار و یا جلسات مختلف حضور دارند، بسیار کاربردی است. آنها می توانند یک سند را در ماشین یا هواپیما در گوشی همراه خود ببینند و به محض رسیدن به دفتر ادامه کار، آن را در رایانه خود دنبال کنند. این می تواند یک صرفه جویی در زمان این افراد باشد».

Hub View هم یکی دیگر از قابلیت های خوب مرورگر Edge به شمار می آید که به لطف آن قادر هستید به سرعت به صفحات مورد علاقه، تاریخچه مرورگر و لیست های دیگر از صفحات دسترسی داشته باشید.

هیچ یک از دو نسخه جدید مرورگر Edge از موتوری که در ویندوز ۱۰ استفاده شده برخوردار نیستند. نسخه آی او اس مرورگر Edge از همان موتور WebKit که Safari اپل را پشتیبانی می کند، استفاده کرده است، در حالی که Android Edge بر اساس موتور Blink گوگل که برای Chrome استفاده می شود، طراحی شده است. این کار به این دلیل انجام شده است که هیچ مشکلی برای استفاده از این مرورگر در سیستم های اپل پیش نیاید.

اما مایکروسافت در جذب مخاطب برای Edge در ویندوز ۱۰ چندان موفق نبوده است. تجزیه و تحلیل ها در ماه گذشته نشان می دهد که استفاده مستمر از این مرورگر در ویندوز ۱۰ فقط به ۱۸ درصد از کاربران محدود می شود؛ به عبارت دیگر، ۸۲ درصد از کاربران ویندوز ۱۰ در ماه سپتامبر از مرورگر دیگری استفاده می کنند.

سهم ویندوز ۱۰ از مرورگر Edge در دو سال کاهش یافته است؛ در اواسط سال ۲۰۱۵ میزان استفاده از این مرورگر ۳۶ درصد بود، اما این میزان تا سال ۲۰۱۶ به ۲۴ درصد کاهش پیدا کرد.

به هر حال مایکروسافت با ارائه نسخه های جدید از این مرورگر امید به کسب موفقیت های بیشتر دارد. ضمن آنکه به گفته این شرکت پشتیبانی از آیپدها در آینده نزدیک برای نسخه iOs به مرورگر اج اضافه خواهد شد.

ارسال نظر