ادغام نمایشگاه های الکامپ و تلکام در سال ۹۷

رسانه کلیک - ناصر علی سعادت، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، در حاشیه برگزاری نمایشگاه الکامپ از برگزاری هم‌زمان الکامپ و تلکام در سال ۹۷ خبر داد.

ادغام نمایشگاه های الکامپ و تلکام در سال ۹۷

وی با اشاره به اینکه اجزای صنعت ICT در هم تنیده است، افزود بسیاری از شرکت‌ها، خدماتی ارائه می‌دهند که در هر دو نمایشگاه کارایی دارند؛ برپایی دو نمایشگاه به طور جداگانه هزینه‌ای بیشتر بر دوش شرکت‌ها می‌گذارد. از سال آینده کل فضای نمایشگاه بین‌المللی در اختیار الکامپ قرار می‌گیرد که در این صورت می‌توان بخشی از آن را به تلکام اختصاص داد.

وی در ادامه اضافه کرد: «سه اپراتور داریم که معمولاً دو اپراتور حتماً در هر دو نمایشگاه الکامپ و تلکام شرکت می‌کنند و این‌گونه حضور آن‌ها در هر دو رویداد همپوشانی دارد و از سوی دیگر شرکت‌های اف‌سی‌پی هستند که این شرکت‌ها نیز در نمایشگاه‌های مختلف هستند؛ پس ادغام این دو رویداد قطعاً به نفع همه خواهد بود. همان‌گونه که اکنون الکامپ و تلکام برگزار می‌شود، می‌توان سالن‌های بخش شرقی را به تلکام و سالن‌های بخش غربی را به الکامپ اختصاص داد. ضمن اینکه مخاطبان نمایشگاه الکامپ، هم B2C و هم B2B هستند که این موضوع برای شرکت‌کنندگان تلکام بسیار خوب است».

سعادت با اشاره به عدم حضور شرکت‌های موبایلی عنوان کرد تم نمایشگاه‌های الکامپ مناسب این شرکت‌ها نیست و نمایشگاه‌هایی که به صنعت موبایل می‌پردازد، در ایران راه‌اندازی نشده است.

امسال به دلیل فاصله زمانی کوتاه بین الکامپ ۲۲ و ۲۳ شرکت‌های خارجی موفق به حضور در نمایشگاه امسال نشدند اما بنا بر گفته‌های سعادت انتقال زمانی نمایشگاه به نیمه اول سال، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی مفیدتری برای برپایی نمایشگاه ها داشته باشند.

وی در خصوص نماینده‌های خارجی در نمایشگاه افزود: «پاویون سبیت امسال در نمایشگاه الکامپ حضور پررنگی داشت و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که به امضا رساندیم، قرار شد الکامپ به‌عنوان نماینده‌ای از ایران در سبیت غرفه داشته باشد و بالعکس سبیت نیز غرفه‌ای در الکامپ داشته باشد».

ارسال نظر