الکامپ امسال از نظر کیفی ارتقا پیدا کرده است

مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر، و تجارت الکترونیک امروز صبح برگزار شد.

الکامپ امسال از نظر کیفی ارتقا پیدا کرده است

به گزارش کلیک ، مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکامپ، با حضور محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ایران و رئیس بنیاد ملی نخبگان، ناصر علی سعادت، رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، امروز در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

در این مراسم، رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور ضمن اعلام این که تنها صنعتی که می تواند جایگزین صنعت نفت شود، ارتباطات و فناوری اطلاعات است، به ارایه آماری از الکامپ بیست و دوم پرداخت و گفت:«یکی از وعده هایی که پارسال دادیم این بود که نمایشگاه از نظر کیفی ارتقا پیدا کند و ظرف ۳ سال گذشته به بزرگ ترین و معتبرترین نمایشگاه بین المللی کشور تبدیل شود.»

وی ادامه داد:«امسال ۶۶۰ نمایشگاه ثبت نام کردند و بیشتر از ۱۰۰۰ تقاضا برای حضور در نمایشگاه داشتیم. جا به جایی زمان بندی تقویم نمایشگاهی دشوار است. ما با محدودیت جا رو به رو بودیم. غرفه ها در ۱۴ نمایشگاه برپا شده اند و به دلیل سردی هوا از فضای خارجی نمی توانستیم استفاده کنیم.»

ناصر علی سعادت افزود ۳۳۶ شرکت داخلی و ۸۶ شرکت خارجی از ۱۸ کشور حضور دارند. ۲۵۰ شرکت نوپا و سالن دولت الکترونیک نیز شکل گرفته است که رکورد بی سابقه ای در ۲۲ سال برگزاری نمایشگاه به حساب می آید.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور اظهار داشت:«نوع آوری سال گذشته باعث شد جیتکس و سبیت از الکامپ الگو بگیرند. کاری که امسال انجام دادیم این بود که از استارتاپ ها حمایت کنیم.»

وی در مورد یکی از اتفاقات جدید نمایشگاه توضیح داد:« تقاضا از استارتاپ ها برایمان ارسال شد که کل سالن ۱۸ را به آن ها اختصاص دادیم. ده ها شرکت و مرکز شتاب دهی و سرمایه گزار را نیز آن جا قرار دادیم تا استارتاپ ها بتوانند جذب سرمایه کنند.»

یکی دیگر از کارهای جدیدی که امسال در الکامپ انجام شد، افزودن بخش الکامپ گیمز بود که تولید کنندگان نرم افزارهای رایانه ای در آن مستقر شده اند.

ناصر علی سعادت در مورد بخش دولت الکترونیک عنوان کرد:«سالن دولت الکترونیک نیز ۶۰% بیش از همیشه فضا در اختیار دارد، اما همیشه کیفیت اهمیت دارد. و این سالن دستاوردهای دولت یازدهم در رابطه با شبکه ملی اطلاعات و توسعه نشان می دهد.»

امسال در بخش بین المللی نیز از ۹۶ شرکت، ۳ پاویون اختصاصی چین، تایوان و کره حضور دارند و هییت ۶۰ نفره ای از مالزی نیز برای بازدید از نمایشگاه می آیند.

سبیت آلمان نیز توافق نامه دو جانبه ای با الکامپ امضا کرده است و در این نمایشگاه غرفه دارد، همان طور که الکامپ در سبیت آلمان غرفه خواهد داشت.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور ضمن بیان این که قصد برگزارکنندگان الکامپ قصد دارند روابط بین الملل خود را گسترش دهند گفت:«پارسال قول دادیم سیستم رجیستری بین المللی را ایجاد کنیم که امسال با حمایت بانک پارسیان این کار را انجام می دهیم تا آمار دقیقی از بازدیدکنندگان را به غرفه داران بدهیم.»

وی در پایان افزود:«کمیسون آموزشی سازمان نظام کارگاه های آموزشی دارد و برای اولین بار کلیه از وقایع نمایشگاه مستند سازی می شود تا در شبکه های اجتماعی آنلاین پخش شود. برای رفت و آمد و ترافیک تهران نیز امسال با هماهنگی های انجام شده امسال ۳۰ دستگاه اتوبوس به شکل رایگان از ونک، پونک، تجریش و رسالت برای رفت و برگشت نمایشگاه موجود است. با سرویس های ارایه دهنده خدمات حمل و نقل اسنپ و تپسی قرارداد بستیم و ۸ دستگاه ماشین برقی در نمایشگاه نیز برای رفت و آمد داخل نمایشگاه وجود دارد.»

ارسال نظر