انتخابات نظام صنفی رایانه ای 7 دی برگزار می‌شود

رسانه کلیک - رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای زمان انتخابات هیات مدیره و بازرس این سازمان را هفتم دی ماه و به صورت الکترونیکی اعلام کرد.

انتخابات نظام صنفی رایانه ای 7 دی برگزار می‌شود

به گزارش کلیک ؛ به نقل از مهر، ناصر علی سعادت زمان برگزاری پنجمین دوره انتخابات هیات مدیره و بازرس سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران را به درخواست مکرر کاندیدا‌‌‌‌‌ها برای تکمیل مدارک، هفتم دی ماه عنوان کرد و توضیح داد: به دلیل اینکه بیش از ۶۰ درصد نامزدهای این دوره انتخابات موفق به جمع آوری امضای برگه حسن شهرت خود از سوی اعضای صنف نشده اند، زمان برگزاری انتخابات از ۲۳ آذرماه به دو هفته آینده موکول شده است.

وی با بیان اینکه مطابق آئین نامه تشکیل سازمان نظام صنفی رایانه ای، نامزدهای حضور در انتخابات هیات مدیره، ملزم هستند برگه حسن شهرت خود را به امضای حداقل ۵ درصد اعضای سازمان در هر شاخه برسانند، خاطرنشان کرد: تمام کاندیداها در فاصله زمانی ۷۲ ساعت مانده به انتخابات، ملزم به ارائه تمام مدارک خود به دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه ای هستند که به دلیل حدنصاب نرسیدن امضای این کاندیداها در برگه حسن شهرت شان و عدم تکمیل مدارک، برگزاری انتخابات به دو هفته آینده موکول شود تا تمام نامزدها بتوانند در مدت زمان باقی مانده مدارک خود را تکمیل کنند.

سعادت افزود: برای اولین بار انتخابات هیات مدیره و بازرس سازمان نظام صنفی رایانه ای به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود و طبق آخرین آمار، تعداد اعضای واجد شرایط استان تهران با داشتن حق رای در انتخابات حدود ۴۶۰۰ عضو است.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به برگزاری الکترونیکی این انتخابات به دلیل افزایش چشم گیر تعداد اعضای این سازمان و تعداد بالای برگه های رای، بر صحت و سلامت و محرمانگی رای صنف رایانه تاکید کرد و گفت: در مکانیزم رای الکترونیکی در این انتخابات ، رای دهندگان پس از احراز هویت، می توانند رای خود را در صندوق های مخصوص به صورت الکترونیکی با وارد کردن کد کاندیداهای موردنظر ثبت کنند.

وی با بیان اینکه پس از اتمام ثبت کد کاندیدها، یک پرینت از رای به صورت محرمانه چاپ و در صندوق انداخته می شود که این مساله حتی امکان شمارش دستی آراء را هم فراهم می کند، گفت: امکان شناسایی رای دهندگان در این سیستم الکترونیکی به هیچ عنوان وجود ندارد اما امکان شمارش دستی آرا فراهم است.

طبق پیش بینی های صورت گرفته، به تعداد لازم صندوق های الکترونیکی برای انتخابات در نظر گرفته شده است، این سیستم گنجایش پذیرش تمام آرا صنف و شمارش آن ها را در کوتاه ترین زمان ممکن دارند. شناسایی رای دهندگان در انتخابات الکترونیکی نیز تنها از طریق کارت RFID خواهد بود.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای گفت: مطابق با آئین نامه سازمان نظام صنفی رایانه ای، در شاخه شرکت ها ۱۵ نفر، فروشگاهها ۳ نفر و شاخه مشاوران ۳نفر، باید به هیات مدیره سازمان راه پیدا کنند. علاوه بر ۲۱ نفر اصلی، در مجموع ۵ عضو علی البدل شامل سه نفر در شاخه شرکت ها، یک نفر در شاخه فروشگاه ها و یک نفر در شاخه مشاوران به هیات مدیره سازمان تهران راه می یابند.

وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته برای نخستین بار و بر اساس مصوبه شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در این دوره، تکلیف انتخابات تمام نظام های استانی همزمان مشخص می شود و انتخابات ۲۹ استان تحت پوشش نظام صنفی رایانه ای بر اساس یک آئین نامه واحد و با نظارت دقیق برگزار خواهد شد.

ارسال نظر