اتوبوس الکتریکی با یک بار شارژ ۵۵۰ کیلومتر حرکت می کند

از آن جایی که همه انسان ها باید به فکر تمیز نگه داشتن محیط زیست باشند، بسیاری به این فکر افتادند که از وسایل نقلیه برقی استفاده کنند تا از آلودگی هوا جلوگیری شود. اخیرا گروهی از مهندسان موفق شدند اتوبوسی بسازند که می تواند با هر بار شارژ، ۳۵۰ مایل مسافت را طی کند.

اتوبوس الکتریکی با یک بار شارژ ۵۵۰ کیلومتر حرکت می کند

به گزارش کلیک، از مدتها قبل گروهی از مهندسان بر روی پروژه اتوبوس های الکتریکی کار کرده اند و آخرین مدل ساخته شده آن دارای موفقیت های چشمگیری بوده است. این مدل که به نام Catalys E2 Series شناخته شده است، قادر خواهد بود ۳۵۰ مایل را با هر بار شارژ طی کند که نشان می دهد این مدل از Tesla Modes S هم بهتر است. نکته عجیب این است که اتوبوس ها برقی از خودرو های برقی بهتر هستند، چون نیازی به ایستگاه های شارژ بین شهری ندارند. چون مسافت طی شده آن ها بیشتر است و داخل شهر از مکان های گذاشته شده شارژ خواهند شد. حتی می توان گفت که اتوبوس E2 فقط به روزی یک بار شارژ نیاز دارد چون قدرت آن خیلی زیاد است. همه مردم نمی توانند از پس هزینه های اتومبیل های برقی بر بیایند، اما اکثر آن ها می توانند هزینه اتوبوس برقی رابدهند، چون ارزان تر است.

اتوبوس های Catalys E2 Series توسط دو باطری بسیار بزرگ تغذیه می شوند که قادر خواهند بود ۶۶۰ kwh برق ذخیره کنند. تنها مشکلی که باعث می شود اکثر شرکت ها و شهر ها از این اتوبوس استفاده نکنند، قیمت بالای این اتوبوس ها است که تقریبا دو برابر اتوبوس های معمولی می باشد. شرکت سازنده این اتوبوس و همچنین مردم امیدوارند که دولت تدابیری بیندیشد تا بتوان این اتوبوس را ارزان تر خرید و به پاک شدن جامعه کمک کرد.

ارسال نظر