قرص الکتریکی برای تشخیص سرطان اندام‌های داخل شکم

تصویربرداری با فلورسانس به‌طورمعمول برای تشخیص و پیدا کردن تومورها استفاده می‌شود که مبتنی بر دستگاه‌هایی با منابع نوری و دوربین‌های تنظیم شده با دقت بسیار بالا است و هم‌چنین قابل‌حمل با دست است.

قرص الکتریکی برای تشخیص سرطان اندام‌های داخل شکم

به گزارش کلیک، محققان در دانشگاه گلاسکو در اسکاتلند، توانسته‌اند یک LED نوری، که یک آشکارساز آرایه‌ای ردیاب با تصویرساز بهمنی تک فوتون و مکمل نیمه‌هادی اکسید آهن است، همراه با تجهیزات ارتباط بی‌سیم در یک قرص قابل‌خوردن، قرار دهند.
هدف از این کار تشخیص سرطان دستگاه گوارش با دقت و سرعت بیشتر است. این روش می‌تواند نواحی بیشتری را تحت پوشش قرار دهد و زمان بیشتری را نسبت به آندوسکوپی در بدن به جست‌وجو بپردازد. اما برای اطمینان کامل به این روش هنوز خیلی زود است، چون این تنها یک نمونه آزمایشی است که در تصویر فانتوم‌های فلورسانس استفاده شده است.
پروفسور دیوید کامینگ، مدیر سیستم‌های الکترونیک دانشگاه گلاسکو می‌گوید: «ما نقش مهمی در پیشرفت فناوری قرص‌های تصویری ایفا کرده‌ایم، که این پیشرفت بسیار مهم است و می‌تواند در تصویربرداری از دستگاه گوارش بسیار مفید باشد. البته هنوز باید مراحلی قبل از رسانه‌ای شدن و استفاده در مراکز پزشکی طی شود، اما ما در حال مذاکرات اولیه برای صنعتی‌سازی این محصول هستیم. هم‌چنین تمایل داریم توانایی‌های تصویربرداری قرص‌های تصویری را به حوزه‌های جدیدی مانند سونوگرافی نیز گسترش دهیم.»

ارسال نظر