ایلان ماسک مشروح برنامه اش برای سفر به مریخ را اعلام کرد

روز سه شنبه ایلان ماسک، موسس و مدیر عامل اسپیس اکس برنامه کلونی سازی مریخ خود را افشا کرد.

ایلان ماسک مشروح برنامه اش برای سفر به مریخ را اعلام کرد

به گزارش کلیک، ماسک در مورد ساخت گونه های بین سیاره ای با کمک فناوری هایی مانند راکت چند بار مصرف، موتورهای فوق قوی، سوخت فیبرکربن و غیره صحبت کرد. او در نظر دارد افراد زیادی را به مریخ برده و سپس بازگردد و باز هم افراد بیشتری را ببرد و به تدریج یک تمدن بسازد.

در اینجا خلاصه ای از نکات مهم سخنرانی ایلان ماسک در کنفرانس بین المللی فضانوردی در مکزیک را خواهید دید.

سفر بین ستاره ای با "سیستم حمل و نقل بین سیاره ای"

در ویدئویی که پیش از رویداد توسط اسپیس اکس منتشر شد، شرکت از "سیستم حمل و نقل بین ستاره ای" خود رونمایی کرد. این ویدئو راکت جدید اسپیس اکس با نام مخفف BFR را نشان می داد. این موشک بسیار بزرگ تر از راکت فالکون ۹ است. این راکت ۲۶،۷۳۰،۰۰۰ پوند نیرو در لحظه پرتاب تولید می کند، قطر آن ۱۷ متر، ۱۲ متر قطر بوستر راکت و ۱۲۲ متر ارتفاع دارد. این ویدئو نشان می دهد که سفینه فضایی در مدار پارک شده و BFR به جایگاه باز می گردد.

آغاز گرم کردن مریخ

برای قابل سکونت ساختن مریخ، الون ماسک در مورد گرم کردن سیاره صحبت کرد. گرم شدن آن باعث آب شدن یخ ها شده و بخار آب آزاد شده، تشکیل اتمسفر می دهد. این کار دمای مریخ را قابل سکونت تر کرده و از انسان در مقابل اشعه خورشید محافظت می کند. البته ایلان ماسک پیش از این در این مورد صحبت کرده بود.

سفر مریخ باید هزینه ای در حد خرید خانه داشته باشد

در آینده سفر به مریخ به اندازه خرید یک خانه هزینه در بر خواهد داشت. در واقع ماسک در نظر دارد هزینه سفر به مریخ تقریبا ۲۰۰،۰۰۰ دلار مبلغ خرید یک خانه در آمریکا باشد. ماسک در نظر دارد هر بار بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر را منتقل کند تا هزینه های سفر را کاهش دهد. هرقدر تعداد سفرها افزایش و فناوری پیشرفت کند، هزینه سفر کاهش خواهد یافت.

هزینه سفر به مریخ

دلیل تجارت ماسک، فتح مریخ است

ایلان ماسک یک تاجر بسیار خوب است. او می داند چگونه از روش های مختلف پول خوبی کسب کند. در این رویداد وی گفت تنها دلیل اینکه ثروت کسب میکند، این است که رویای سکونت در مریخ را عملی کند.

تمدن خودکفا در طی ۴۰ الی ۱۰۰ سال

رفتن به مریخ و ایجاد یک تمدن خودکفا چیزی نیست که در آینده نزدیک اتفاق بیافتد. ماسک این را می داند. او فکر میکند برای انسان حدود ۴۰ تا ۱۰۰ سال طول می کشد که به مریخ رفته و خانه ای برای خود بسازد. وی با گفتن این نکته اضافه کرد که ساختن ۱۰۰۰ سفینه فضایی برای انتقال تعداد زیادی انسان نیز مدتی طول خواهد کشید.

سفینه فضایی ماسک حدود ۱۰۰ نفر را طی ۸۰ روز به مریخ خواهد برد.

ماسک در نظر دارد زمان پرواز را به ۸۰ تا ۱۵۰ روز کاهش دهد که بسته به پیشرفت فناوری و سال ارسال سفینه به فضا خواهد داشت. وسیله مورد استفاده، قابل استفاده مجدد است. برای کاهش هزینه، سفینه در مدار سوخت گیری خواهد کرد.

پس از آنکه سفینه پرتاب شد، بوستر و سفینه از هم جدا خواهند شد. بوستر پس از ۲۰ دقیقه به زمین باز خواهد گشت و سفینه فضایی به سمت مدار حرکت می کند. از زمین، بوستر یک مخزن سوخت به سفینه می رساند و پس از ۳ الی ۵ بار، مخزن سفینه پر خواهد شد.

ماسک در نظر دارد از مریخ برای سفر بازگشت، سوخت تهیه کند

تهیه سوخت از متان

ماسک در نظر دارد اسپیس اکس بتواند با همان راکت که انسان را به مریخ می برد، افراد را از مریخ نیز بازگرداند. برای انجام این کار، باید در همان‌جا سوخت تهیه کند. به این منظور می تواند از متان استفاده کند که از سطح یخ زده مریخ و کربن دی اکسید به دست می آید. این شرکت در نظر دارد یک ایستگاه تهیه سوخت در آن جا ایجاد کند.

ساخت سیستم حمل و نقل برای کل منظومه شمسی

spaceship1

در طول این کنفرانس، موسس اسپیس اکس توضیح داد که چرا تصمیم گرفته است نام "انتقال دهنده مستعمراتی مریخ" را به "سیستم حمل و نقل بین سیاره ای"تغییر دهد. ایلان ماسک در نظر دارد فراتر از مریخ و فراسوی مرزهای منظومه شمسی به سفر و ماجراجویی بپردازد.

وی گفت با استفاده از یک راکت، سفینه فضایی، تانکر سوخت گیری و مخزن پیشرانه، افراد می توانند به هر جایی در منظومه شمسی سفر کنند.

نام اولین فضاپیمایی که به مریخ می رود

اولین سفینه فضایی که انسان را به مریخ می برد، احتمالا از روی کتاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن های داگلاس آدامز انتخاب شده و "قلب طلا" نام خواهد داشت.

ارسال نظر