برنده جنگ ماشین‌ها علیه انسان کیست؟

رسانه کلیک - برخی همواره از بابت جنگ و درگیری های فرامرزی اظهار نگرانی می‌کنند. این در حالی است که به عقیده مدیر عامل کمپانی تسلا، هوش مصنوعی را باید یکی از بزرگترین دشمنان انسان قلمداد کرد!

برنده جنگ ماشین‌ها علیه انسان کیست؟

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا در توییت های متفاوتی از لزوم قانونمندسازی هوش مصنوعی صحبت کرد. از نظر وی، خطرناک‌ترین موضوعی که حیات انسان‌ها را تهدید می‌کند، تنها یک عامل است؛ هوش مصنوعی.

وی روز جمعه در توییتی نوشت: «اگر تا الان از هوش مصنوعی نترسیده‌اید، از امروز باید بترسید. خطر هوش مصنوعی به مراتب بیشتر از تهدیدات کره شمالی است.»

به اعتقاد ماسک، در جنگ بین ماشین و انسان، ماشین‌ها پیروز می‌شوند.

ماسک با بیان اینکه ماشین‌ها همیشه برنده هستند، اظهار داشت: «یک نگاه به خودتان بیاندازید تا ببینید موبایل چه زامبی‌هایی از شما ساخته است!»

مدیر عامل تسلا افزود: «در ورزش‌های الکترونیکی نیز هوش مصنوعی انسان را شکست داده است. با وجود این، ایلان ماسک همچنان به محدودسازی توانمندی‌های این فناوری امیدوار است.»

وی اضافه کرد: «ممکن است هیچ‌یک از ما قانون و مقررات را دوست نداشته باشیم، اما برای هر چیزی که در زندگی اجتماعی ما تهدید به حساب می‌آید، مثل اتومبیل‌ها، غذا، مواد و غیره باید قانون وضع شود. هوش ساختگی یکی از مواردی است که باید قانونمند شود.»

ماسک با انتشار توییتی دیگر یادآور شد: «بزرگ‌ترین مانع تشخیص تهدید این فناوری کسانی هستند که از هوش خود مطمئن‌اند. آن‌ها نمی‌توانند تصور کنند، کسانی که قادر به انجام کاری نیستند، با تکنولوژِ هوش ساختگی چه قدرتی پیدا می‌کنند.»

ارسال نظر