باتری غول‌پیکر ایلان ماسک در استرالیا به بهره‌برداری رسید

رسانه کلیک – تنها کمتر از دو هفته پس از پایان پروژه ساخت باتری غول پیکر ایلان ماسک حالا این باتری در استرالیا به بهره برداری رسیده و به شبکه سراسری برق این کشور متصل شده است.

باتری غول‌پیکر ایلان ماسک در استرالیا به بهره‌برداری رسید

دولت استرالیا در بیانیه ای اعلام کرده که باتری غول پیکر ایلان ماسک می‌تواند پایداری بیشتری را به انرژی های تجدید پذیر بیاورد. بر همین اساس تولید برق با انرژی بادی از این پس به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته و بدون توجه به وجود باد در شرایط مختلف جوی، امکان‌پذیر است.

یکی از مهم ترین مشکلات استفاده از انرژی بادی، عدم حضور همیشگی آن است؛ همین مسئله باعث می‌شود تا این منبع انرژی برای تامین برق قابل اتکا نباشد. با این حال تسلا توانسته با ساخت این باتری غول پیکر، مشکل عدم پایداری انرژی بادی در شبکه برق استرالیا را حل کند.

باتری 100 مگاواتی عظیم الجثه تسلا گنجایش انرژی برای 30 هزار خانه را داشته و می‌تواند به تلاش دولت استرالیا برای استفاده کامل از انرژی های تجدید پذیر کمک بزرگی کند.

باتری غول پیکر ایلان ماسک از هم اکنون به نیروگاه بادی Hornsdale متصل شده است و با ذخیره انرژی الکتریکی حاصل از باد می‌تواند به صورت مداوم برق ارائه دهد.

باتری غول پیکر ایلان ماسک

سخنگوی تسلا نیز در بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت برای قدم نهادن در مسیر استفاده از انرژی های پاک در استرالیا افتخار می‌کند و این شرکت امیدوار است تا در آینده ای نزدیک بتواند از تمامی منابع انرژی تجدیدپذیر در سراسر دنیا استفاده کند.

جالب است بدانید باتری غول پیکر ایلان ماسک نتیجه یک شرط بندی توییتری است که قرار بود در عرض 100 روز ساخته شود. ایلان ماسک با برنده شدن مناقصه ساخت این باتری توانست آن را در عرض چند هفته و زودتر از موعد مقرر تحویل دهد.

گفتنی است؛ دولت استرالیا تلاش زیادی برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر کرده است. با این حال مشکلات مربوط به عدم پایداری این منابع باعث شد تا سپتامبر سال گذشته قطعی برق در برخی از مناطق استرالیا به وجود آید. همین مسئله باعث شد تا دولت فدرال این کشور ادعاهایی را مبنی بر عدم پاسخگویی منابع انرژی تجدیدپذیر مطرح کند. با این حال باتری غول پیکر ایلان ماسک یکی از اولین قدم های مربوط به پایدارسازی انرژی های تجدیدپذیر در این کشور محسوب می‌شود.

منبع: theverge

ارسال نظر