لباس فضانوردان در ماموریت های SpaceX چگونه است؟

رسانه کلیک - «الون ماسک» بنیان‌گذار شرکت هایی چون اسپیس ایکس و تسلا از لباس فضانوردان در ماموریت های SpaceX  پردا برداشت.

لباس فضانوردان در ماموریت های SpaceX چگونه است؟

الون ماسک (Elon Musk) موسس و مدیر عامل شرکت فناوری های اکتشاف فضایی اسپیس ایکس (SpaceX) می گوید هر دو لباس سفید و خاکستری در فشار خلاء دو برابری امتحان شده اند و استاتیک و عملکرد این لباس ها به طور جداگانه مناسب بوده اند، اما ایجاد توازن بین استاتیک و عملکرد آن ها کار دشواری است.

اعضای خدمه SpaceX هنگامی که در ایستگاه فضایی بین المللی و جایی بالاتر از آن به پرواز درآمدند، این لباس ها را پوشیده و امتحان کرده اند.

کمپانی SpaceX در طول چند سال گذشته تعدادی سفینه فضایی را به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کرده است و اکنون قصد دارد گردشگران را به اطراف ماه بفرستد، پیش بینی شده است این کار در اواخر سال ۲۰۱۸ عملی شود.

جالب است بدانید تنها ماسک نیست که قصد دارد گردشگران را به فضا بفرستد؛ «جف بزوس» بنیان‌گذار شرکت هوا فضایی Blue Origin و «ریچارد برانسون» موسس و رئیس کمپانی Virgin Galactic نیز قصد دارند بر روی سفرهای فضایی گردشگران کار کنند و گردشگران را به مدارهای فرعی در ارتفاعات نسبتا کم بفرستند.

گفتنی است؛ ماسک در سال گذشته افق رویاهای خود را فراتر برده و به سکونت بیش از یک میلیون انسان بر روی مریخ اندیشیده است. دستیابی به چنین امری ۴۰ تا ۱۰۰ سال به طول می‌انجامد و در این مدت باید به بررسی مدل های لباس فضانوردان پرداخت.

ارسال نظر