نقشه جدید الون ماسک برای تسلا موتورز

به گزارش کلیک، پس از موفقیت آن پیش نویس ماسک احساس می کند که زمان آن رسیده که طرح جامع دیگری را مطرح نماید.

نقشه جدید الون ماسک برای تسلا موتورز

به گزارش کلیک، پس از موفقیت آن پیش نویس ماسک احساس می کند که زمان آن رسیده که طرح جامع دیگری را مطرح نماید.

با توجه به پستی که در وبلاگ تسلا موتورز منتشر شد، این شرکت هم اکنون در حال تحقیقات عمده بر روی یک سیستم خلبان اتوماتیک است که به طور گسترده سقوط می کند. در این جا مهم ترین سوالی که مطرح می شود این است که آیا تسلا می تواند بیش از ۴۰۰ هزار سفارشی را برای نسل بعدی خودروهای الکتریکی خود با نام مدل ۳ گرفته است، در زمان مقرر تحویل دهد. به نظر این کار ماسک کمی بلندپروازانه میاید. با این تفاوت که نسل سوم این خودروها استفاده گسترده ای از انرژی خورشیدی علاوه بر انرژی الکتریکی می کنند و صاحبان آن ها می توانند هر زمان که به خودروی خود نیاز ندارد، آن را اجاره دهند.

ماسک برنامه هایی را در ماه گذشته اعلام کرد که تسلا قصد خرید SolarCity را دارد، که خود او نیز آن را کنترل خواهد کرد. او در مورد چگونگی ادغام این دو شرکت در پست وبلاگ چیزی نگفته است. اما گفت که هدف از این ادغام استفاده بهتر از انرژی خورشیدی و ذخیره انرژی در باتری های Powerwall است. به نظر هم حرکت عاقلانه ای است. ذخیره سازی انرژی به مشتریان اجازه می دهد که با جمع آوری انرژی خورشید زمانی که در حال تابیدن است، از انرژی خورشیدی بهتر استفاده کنند. در واقع نوعی بهینه سازی در مصرف انرژی خورشیدی زمانی که خورشید در دسترس نیست، می باشد، که می تواند در آینده بسیار اهمیت یابد.

در حال حاضر، تسلا ساخت دو خودروی Model S sedan و Model X SUV را در دستور کار خود دارد. اما ماسک می خواهد شرکتش به صورت گسترده ای وارد سیستم حمل و نقل زمینی شود. او گفت که تسلا موتورز علاوه بر مدل ۳، یک SUV جمع و جور و یک وانت را نیز ارائه می دهد.

ماسک گفت یک نمونه اولیه همراه با یک اتوبوس در سال آینده رونمایی می شود. پیش از این ماسک توضیح داده است که مسافران می توانند این اتوبوس را در هر جایی توسط گوشی های هوشمند خود فراخوانی کنند یا در ایستگاه های اتوبوس سنتی از آن ها استفاده نمایند. مسلما تسلا سعی خواهد کرد تا با استفاده از این اتوبوس ها کرسی های بیشتری را در حمل و نقل مسافران به دست آورد.

در این میان تسلا هم چنین باید به هدف ماسک که تولید ۵۰۰ هزار خودرو تا سال ۲۰۱۸ است هم دست یابد. ماسک گفت که برای انجام این کار باید به ماشین هایی دست یابیم که خودشان ماشین می سازند.

ماسک در اشاره به مخالفان و منتقدان سیستم خلبان اتوماتیک تسلا، گفت: "این نرم افزار، هنگامی که به درستی مورد استفاده قرار گیرد، به طرز قابل توجهی امن تر از زمانی است که خود فرد به صورت عملی امتحان کند. خلبان اتوماتیک تنها یک محصول بتا است به خاطر این که ۱۰ برابر امن تر از یک راننده انسان نیست. مسلما وقتی نسخه کامل آن منتشر شود دیگر این مشکلات وجود نخواهد داشت."

ارسال نظر