درآمد نجومی یک شرکت به اصطلاح «دانش‌بنیان» از پارکینگ فرودگاه!

رسانه کلیک - یکی از شرکت‌های فعال در عرصه پرداخت‌های USSD توانسته از طریق اجاره پارکینگ فرودگاه درآمد نجومی کسب کند. گویا این شرکت برای دستیابی به چنین سودی، فعالیت های خود را پشت واژه «دانش‌بنیان» پنهان کرده است!

درآمد نجومی یک شرکت به اصطلاح «دانش‌بنیان» از پارکینگ فرودگاه!

به گزارش کلیک به نقل از تابناک؛ یکی از شرکت‌های فعال در عرصه پرداخت‌های USSD که از قضا این شرکت "دانش‌بنیان" لقب دارد و کسب و کارش در پارکینگ فرودگاه ارتباط چندانی با فعالیت های دانش بنیان ندارد، توانسته کسب و کاری بسیار متفاوت و البته پرسود برای خود دست و پا کند که نه ارتباطی با دانش دارد و نه به حوزه فعالیت‌های پرداخت و بانکی مرتبط است.

درباره شرکتی سخن می‌گوییم که به مدد تبلیغات فراوان تلویزیونی و محیطی، بسیار نام آشناست، اما کمتر کسی اطلاع دارد که پیمانکار پارکینگ فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز هستند و علاوه بر آن، در برخی عرصه‌های دیگر اقتصادی نیز فعالیت دارند؛ فعالیتی که در مورد پارکینگ یاد شده، تنها در بخش هزینه اجاره، ده میلیارد تومان در سال را شامل می‌شود.

شرکت دانش بنیان شرکت دانش بنیان

هزینه‌ای که البته در مقابل درآمد پارکینگ چیز خاصی نیست؛ مجموعه پارکینگ هایی با ظرفیت توقف 13 هزار خودرو که کمترین هزینه توقف روزانه در آنها (بر اساس نرخ نامه سال 96) 13 هزار تومان است و در حالت بیشینه به 24 هزار تومان می‌رسد؛ یعنی اشغال تنها بخشی از پارکینگ ها در طول سال کافی است تا مبلغ اجاره و سود هنگفتی به اجاره کننده برسد.

سود هنگفتی که روانه جیب شرکتی می‌شود که خود را دانش بنیان معرفی می‌کند اما به جای حوزه دانش، ترجیح داده پارکینگ اجاره کند و با سود آن احتمالا به کسب و کارهای جانبی دیگرش برسد. انگار نه انگار که ساز و کار دولتی اعطای لقب دانش بنیان به منظور دیگری طراحی شده نه حمایت از شرکتی که تنها ارتباطش با دانش، پسوند «دانش بنیان» است که در بروشورهایش از آن استفاده کرده و چه بسا رانتی که به این واسطه بهره مند شده است!

ارسال نظر