زیست‌ بوم‌ های ایجاد اشتغال در فضای مجازی نیازمند اصلاح است

رسانه کلیک - وزیر ارتباطات عنوان کرد: اصلاح زیست‌ بوم‌ های ایجاد اشتغال در فضای مجازی باید در دستور کار قرار گیرد.

زیست‌ بوم‌ های ایجاد اشتغال در فضای مجازی نیازمند اصلاح است

به گزارش کلیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد آذری‌ جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اقدامات وزارتخانه متبوعش برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال در سال 96 عنوان کرد:‌ توسعه زیرساخت‌ های ارتباطی یکی از وظایف وزارت ارتباطات برای تحقق تولید و اشتغال بود.

وزیر ارتباطات اظهار داشت: در دهه فجر سال 96، 1242 شهر ایران به خدمات پهن‌ باند نسل 3 و 4 اینترنت دسترسی پیدا کردند.

آذری جهرمی ادامه داد: وظیفه داریم به عنوان کار پاید ار اصلاح زیست‌ بوم‌ های ایجاد اشتغال در فضای مجازی را در دستور کار قرار دهیم چرا که این زیست‌ بوم‌ ها در کشور ما اشکال جدی دارند و نیازمند اصلاح هستند.

وی تصریح کرد: در تلاشیم مشکلات مربوط به نظام‌ های ثبت، انحلال شرکت‌ ها، ‌بیمه، مالیات، تأمین مالی، مالکیت فکری و معنوی را با تدوین لوایح پنج گانه‌ برای شفاف سازی آنها تدوین کنیم ، خوشبختانه اکنون این لایحه در حال نهایی شدن است و در ابتدای سال 97، بعد از جمع بندی نظرات نخبگان به هیئت دولت ارسال می‌ شود.

وزیر ارتباطات یادآور شد: در تلاشیم مشکلات نظام‌ های مالیات، بیمه، نظام ثبت و انحلال شرکت‌ ها در شورای عالی اشتغال حل شود چرا که این موارد رفع موانع تولید در فضای مجازی محسوب می‌ شود و امیدواریم این اقدام مهمترین گام وزارت ارتباطات در سال 97 باشد تا بتوانیم از بعد اقتصاد مقاومتی هم حداکثر خدمات را برای شهروندان و اکثر جوانان جامعه فراهم کنیم.

ارسال نظر