زمینه اشتغال برای 2900 نفر در حوزه فناوری اطلاعات استان اردبیل فراهم شد

رسانه کلیک - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: زمینه ورود یک هزار و 300 شرکت با ظرفیت اشتغال 2 هزار و 900 نفری به حوزه فناوری اطلاعات استان اردبیل تسهیل و فراهم شده است.

زمینه اشتغال برای 2900 نفر در حوزه فناوری اطلاعات استان اردبیل فراهم شد

به گزارش کلیک به نقل از تسنیم؛ بهروز رزمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: طی دو سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه فناوری اطلاعات استان اردبیل انجام شده است که در این راستا تعداد 100 اپلیکیشن تلفن همراه در موضوعات مرتبط با حوزه‌ های سلامت، گردشگری، خدمات شهری و محتوای مذهبی تولید شده‌اند و که علاوه بر این زمینه ورود یک هزار و 300 شرکت به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز تسهیل شده و فراهم آمده است.

وی با اشاره به اینکه در بازه زمانی مذکور تعداد 25 مورد انیمیشن نیز تولید شده است، عنوان کرد: در این زمینه فراخوان‌ های زیادی در رابطه با دعوت از فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح استان داده شده است که این موضوع زمینه همکاری با بسیاری از این افراد را نیز فراهم آورده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به فعالیت این شرکت‌ ها و انسجام در راستای اشتغالزایی و ایجاد فرصت های شغلی در سطح استان اردبیل تصریح کرد: فعالیت این تعداد از شرکت‌ ها در زمینه تجارت الکترونیک و تولید محتوا بوده و در این راستا زمینه اشتغال برای 2 هزار و 900 نفر فراهم شده است.

رزمی اظهار داشت: خوشبختانه در دو سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در راستای ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه تولید انیمیشن و اپلیکیشن‌ های تلفن همراه انجام شده است و این در حالی است که قبل از این مدت فعالیت چندانی در این حوزه و به ویژه تولید محتوا نداشتیم.

وی ادامه داد: برگزاری نشست های تخصصی کسب و کار در سطح استان اردبیل همچنان به قوت باقی است و به صورت دوره‌ای شاهد برقراری این نشست‌ ها هستیم که در این زمینه 15 نشست تخصصی کسب و کار و همچنین 5 رویداد مهم و علمی استارت آپ ویکند در سطح استان بودیم که این عوامل نیز اقدامات بسیار خوبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به حمایت از ایده‌ های نو و خلاقانه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: تمامی ایده‌ های تولید محتوا در حوزه فناوری اطلاعات مورد حمایت است و به همین منظور رویدادهای استارت آپ ویکند و جلسات مشاوره و کارآفرینی به صورت مداوم و مستمر در سطح استان و برخی اوقات در مراکز شهرها برگزار می‌شود.

ارسال نظر