در CES 2017 هم از شارژر بی سیم انرگوس رونمایی نشد

کمپانی انرگوس سال ها است که وعده شارژ بی سیم گجت ها را به طرفداران خود می دهد اما تاکنون هنوز موفق به عرضه آن نشده است.

در CES 2017 هم از شارژر بی سیم انرگوس رونمایی نشد

به گزارش کلیک ، در تماس تلفنی که با رییس انرگوس داشتیم، آقای استیو ریزون قول داد که وعده ای که مدتها پیش به طرفداران شارژ بی سیم گجت ها داده بود به زودی محقق خواهد شد و اولین محصولات این شرکت در این زمینه تا پایان ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد.

آخرین باری که این سخنان را از زبان آقای ریزون شنیدیم در CES 2015 بود اما به واسطه شراکت این شرکت با یک کمپانی مطرح گوشی سازی، حق انحصاری این عرضه به این شرکت واگذار شد و قرار شده است تا قبل از عرضه گوشی های آن شرکت با این قابلیت به بازار نیز این فناوری به بازار عرضه نشود. و پس از آن است که شرکت انرگوس می تواند محصولات خود در این زمینه را برای شارژ انواع گوشی لپتاپ،تبلت،اکسسوری عرضه کند.
با توجه به کدهایی که از آیفون ۸ به بیرون درز کرده به نظر می رسد شرکتی که با انرگوس در حال همکاری در این زمینه است اپل باشد و آیفون ۸ اولین گوشی هوشمندی باشدد که شارژ بی سیم مدرن را در سال ۲۰۱۷ به بازار معرفی خواهد کرد. ماهیت و هویت شریک جدید انرگوس تاثیر به سزایی در موفقیت این طرح دارد چرا که پس از آن، انرگوس قصد دارد فناوری جدید دیگری موسوم به WattUp را به بازار عرضه کند و محصولات این شریک جدید باید بتوانند این فناوری را ساپورت کنند. بنابراین اگر اپل بتواند یک ترانس wattUp را به هر خانه ای ببردف دوران طلایی انرگوس نیز آغاز خواهد شد اما اگر رقیب او یعنی شرکت دل بخواهد پیش دستی کرده و زودتر این کار را انجام دهد، شکست بزرگی برای انرگوس رقم خواهد خورد.

قبل از اینکه انرگوس بخواهد چنین فناوری به بازار عرضه کند، ابتدا می بایست گجت هایی که از این فناوری پشتیبانی می کنند در بازار وجود داشته باشد که فعلا چنین چیزی در بازار رویت نمی شود و در واقع آقای ریزون از محصولی حرف می زند که هنوز ساخته نشده اما زمان عرضه ان را اعلام می کند.
مطمئنا انرگوس هیچکدام این محصولات را خودش تولید نمی کند اما در عوض این فناوری را به شرکتهایی میفروشد که توانایی تولید چنین محصولاتی را دارند. در CES امسال اینن کمپانی نام ۶ شریک تجاری خود را که قصد دارند محصولاتی منطبق با فناوری جدید انرگوس تولید کنند را به همگان معرفی کرد: شرکت چیپلو در تولید دستگاه های بلوتوثی، شرکت پری در ساخت شارژرهای سیار گوشی و شرکت تلسکی در تولید سمعک از مهمترین این شرکتها بودند.
با همه این تفاسیر انرگوس در نمایشگاه امسال CES دست خالی شرکت نکرده و از محصول نمونه و دموی شارژ بی سیم خود که تا رنج ۱۸ فوتی قابلیت شارژ داشت، رونماییی کرد.
سوالی که ذهن بازدیدکنندگان را به خود مشغول کرده بود این است که آیا فاصله با ترانس بر روی قدرت شارژدهی ترانس شارژی بی سیم انرگوس اثر دارد یا خیر؟ به این سوالل در پایان سال ۲۰۱۷ پاسخ می دهیم.

ارسال نظر