پهپاد 184؛ راهکار مهندسان برای حل معضل ترافیک در دنیا

شرکت چینی سازنده پهپاد Ehang، به تازگی در نمایشگاه CES لاس وگاس از پهپاد جدیدی رونمایی کرد.

پهپاد 184؛ راهکار مهندسان برای حل معضل ترافیک در دنیا

به گزارش کلیک، پهپاد تا ارتفاع 11500 پا بالا می رود و با داشتن قدرت پرواز برای 20 دقیقه می تواند به سرعت 63 مایل بر ساعت برسد. این پهپاد قابلیت حمل 1 نفر به علاوه باری کوچک را دارد.

یکی از روسای Ehang، جورج یان، می گوید:

"می توانید تصور کنید نشستن در یک فراری چه حسی دارد؟ نشستن در این پهپاد 10 بار لذت بخش تر است!"

Chinese drone company EHang unveils the 184 Autonomous Aerial Vehicle at CES Las Vegas from the Las Vegas Convention Center in Las Vegas, Nev., on Wednesday Jan. 6, 2015. (Martin S. Fuentes for DailyMail.com) برای تغییر دنیا نمی توانیم منتظر دولت ها بمانیم زیرا آن ها بیشتر مایل هستند تا بودجه خود را به تحقیقات ایمن تری بدهند، پس این به کارآفرینانی مثل الون ماسک بستگی دارد که صنعت حمل و نقل را عوض کنند. الون ماسک می خواهد در آینده مجرا های تحت فشاری بسازد که شما را در عرض 35 دقیقه از لس آنجلس به سن فرانسیسکو می برد. او می گوید:

"تصور کنید برای رفتن به سر کار از اتومبیل استفاده نکنید بلکه از پهپادی استفاده کنید که در زمان بسیار اندکی شما را به مقصد می رساند."

استفاده از این پهپاد که 184 نام گرفته، ترافیک و آن دسته از حوادثی را که معلول کنترل انسانی وسایل نقلیه است، کم می کند. رییس شرکت سازنده، هواژی هو، می گوید: این همیشه هدف من بود که پرواز را سریع تر، آسان تر و راحت تر کنم. 184 راه حلی برای بسیاری چالش های صنعت حمل و نقل در زمینه امنیت و کارآمدی است. 184 نشان دهنده آینده ای است که همیشه آن را آرزو می کردیم و قرار است بنیان رفت و آمد های ما را عوض کند.

184 از سیستم های کنترل پرواز مستقلی استفاده می کند تا مسافر را به صورت خودکار از نقطه A به نقطه B ببرد.

2FDAE63B00000578-3387542-The_184_uses_multiple_independent_flight_control_systems_to_auto-a-5_1452112783705

احتمالا حالا همه نگران ایمنی آن هستند و باید هم باشند. یکی از دلایل اولیه ساخت این وسیله کمبود ایمنی در هلیکوپتر ها بود. یکی از بنیان گذاران این شرکت در سال 2011 در یک سانحه هلیکوپتری کشته شد و این اتفاق باعث شد شرکت برای تولید نسل جدیدی از پرواز امن دست به کار شود. شرکت اعلام کرده که اگر 6 پروانه از 3 تا از 4 بازوی پهپاد از کار بیفتد، پروانه های بازوی آخر می تواند با حرکتی مارپیچ، آن را به سمت زمین هدایت کند.

البته این تنها یک نمونه است. از طریق یک تبلت Surface مایکروسافت، مسافر می تواند نقشه پروازش مشخص کند و با زدن دکمه های "بلند شدن" و "به زمین نشستن" آن را کنترل کند. در این مرحله کنترل های دیگری وجود ندارد و این ترسناک است، اما هیچ چیز وجود ندارد که مهندسان از پس آن بر نیایند.

منبع : zmescience

ارسال نظر