انگلستان بودجه ارتش سایبری خود را افزایش داد

نشریه امنیت و دفاع استراتژیک انگلستان از اختصاص بودجه بیشتر به افزایش قابلیت‌های تهاجم سایبری خبر داد. دولت انگلستان جزئیات بیشتری از طرح خود برای ایجاد قابلیت‌های تهاجمی جدید در خصوص حملات هکری به تمام دشمنان در سطح دنیا را فاش ساخت.

انگلستان بودجه ارتش سایبری خود را افزایش داد

به گزارش کلیک، دولت انگلستان در نشریه امنیت و دفاع استراتژیک و استراتژی امنیت ملی که هفته اخیر منشتر شد، اظهار داشت قصد دارد ارتش سایبری خود را به «پیشرفته‌ترین قابلیت‌های تهاجمی» مجهز سازد.

این قابلیت‌ها در برنامه ملی تهاجم سایبری که توسط وزارت دفاع و آژانس شنود اطلاعات GCHQ هدایت می‌شود، تدوین شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که انگلستان بر روی شناسایی و تحلیل تهدیدهای سایبری و قابلیت آن برای «جلوگیری از حملات و ساقط‌کردن مسئولین آن» سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده است.

جورج اوزبورن صدر اعظم انگلستان، ماه پیش در سخنرانی خود در مقر فرماندهی GCHQ اظهار داشت: «ما در حال ساخت قابلیت‌های تهاجم سایبری خود هستیم. قابلیتی منحصربفرد برای خنثی‌سازی حملات در فضای سایبری.»

Generated by IJG JPEG Library

وی افزود: «برنامه ملی تهاجم سایبری یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های کنونی دولت انگلستان به شما می‌آید که از مهارت‌ها و تجارب GCHQ و وزارت دفاع برای «ارائه ابزارها و تکنیک‌های موردنیاز برای ایجاد یک قابلیت برای دولت انگلستان در سطح جهان» استفاده می‌کند.»

دولت انگلستان اعلام کرد که قصد دارد در پنج سال آینده قابلیت‌های خود در فضای سایبری را توسعه و بهبود بخشیده و حدود 1.9 میلیارد پوند (حدود 2.87 میلیارد دلار) بر روی آن سرمایه‌گذاری کند.

اوزبورن گفت: «ما مجبوریم ارتش‌مان را به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا برای نبرد در قرن بیست و یکم مجهز سازیم. این بدان معناست که آنها باید خود را آماده تنازعات پیچیده و ترکیبی کرده و همانند کارزارهای واقعی در فضای سایبری نیز نقش‌آفرینی جدی داشته باشند.»

این اولین بار نیست که انگلستان در خصوص توسعه توانایی‌های خود در زمینه تهاجم سایبری علیه هکرها و مهاجمین سخن به میان می‌آورد: انگلستان چند سالی است که در حال توسعه قابلیت‌های خود در حوزه تهاجم سایبری فعالیت می‌کند.

در سال 2013، فلیپ هموند که در آن زمان متصدی وزارت دفاع بود از تخصیص 500 میلیون دلار به «ایجاد توانایی حملات سایبری در بریتانیا» پرده برداشت و اعلام داشت: «ما اکنون توانایی آن را داریم تا در مقابل تهاجم دشمنان خود به خوبی پاسخ داده و نبرد سایبری را هم ردیف نبرد زمینی، دریایی و هوایی خود به عنوان یکی از فعالیت‌های نظامی اصلی در نظر بگیریم.»

تقریبا هر کشوری در حال توسعه استراتژی دفاع سایبری خویش است، با این وجود کشورهای معدودی وجود دارند که می‌توانند استراتژی‌های خاص حملات سایبری را تدارک ببینند.

در اکتبر سال 2010، شورای امنیت ملی انگلستان، حملات سایبری را در کنار تروریسم بین‌المللی، تصادف‌های بزرگ، بلایای طبیعی و بحران جنگ‌های بین‌المللی، به عنوان یکی از جدی‌ترین تهدیدات بر علیه موجودیت انگلستان در نظر گرفت.

ارسال نظر