لذت کار گروهی بر روی پروژه های مختلف با وایت برد مجازی سیسکو

اگر تا به حال از ویدئو کنفرانس استفاده کرده اید و از آن به عنوان تجربه ای لذت بخش یاد می کنید، حتما با ایده جدید شرکت سیسکو آشنا شوید تا از این به بعد لذتی دو چندان را از کار گروهی راه دور بر روی پروژه های خود تجربه کنید.

لذت کار گروهی بر روی پروژه های مختلف با وایت برد مجازی سیسکو

به گزارش کلیک، سازماندهی یک دفتر مملو از افراد مشغول بر روی یک پروژه می تواند دشوار باشد و حتی در نیروی کار مدرن امروز بی نظمی غیر قابل وصفی را پدید می آورد، در حالی که می توان گروه هایی را از هر نقطه در جهان مامور انجام پروژه از راه دور کرد و معنای واقعی نظم را درک کرد. به منظور عملی کردن این ایده، شرکت هایی مانند گوگل، مایکروسافت و اسمارت، "وایت برد های دیجیتال" را توسعه داده اند که با استفاده از فناوری ابر به تکرار جلسات Brainstorming یا ارائه ایده های بصری از راه دور می پردازد. شایان ذکر است که سیسکو نیز از غافله عقب نمانده و در حال توسعه وایت برد اختصاصی خود به نام Spark Board است.

وایت برد اختصاصی سیسکو در اصل یک صفحه نمایش لمسی بزرگ است که می توان آن را بر روی دیوار و یا در حالت ایستاده نصب کرد. اسپارک از یک صفحه نمایش ۴K بهره مند است و در نسخه های ۵۵ اینچی یا ۷۰ اینچی وجود دارد. همانند رقبا، وظیفه اصلی وایت برد سیسکو به عنوان یک تخته سفید دیجیتال این است که می توان با دیگران در سراسر جهان ارتباط برقرار کرد و به آن ها متصل شد. بنابراین هر چیزی که بر روی آن نوشته و یا کشیده شود، به طور همزمان با دیگر وایت برد های اسپارک متصل شده به اشتراک گذاشته خواهد شد و بدین ترتیب به طور شگرفی در هزینه و زمان صرفه جویی می شود و از همه مهم تر معضل بی نظمی نیز از بین خواهد رفت و لذت استفاده از فناوری بیش از پیش خوشایند خواهد شد.

علاوه بر امکان برگزاری جلسات در سراسر جهان، این وایت برد از یک دوربین ۴K و میکروفون برخوردار است تا بدین ترتیب امکان برگزاری ویدئو کنفرانس با گزینه ای برای نمایش ویدئو و محتویات وایت برد در حال اجرا به صورت همزمان به ازمغان آورده شود. صفحه نمایش را می توان با استفاده از یک کامپیوتر شخصی، مک، تبلت و یا تلفن همراه از طریق یک سیستم جدید با عنوان «ultrasound wireless pairing» به اشتراک گذاشت. اگرچه ممکن است ترجیح دادن این گزینه به فناوری های دیگر مانند بلوتوث کمی عجیب و غیرعادی به نظر برسد، اما گویا دلیل موجهی در پشت این قضیه وجود دارد و آن چیزی نیست جز امنیت. اولتراساند برد کوتاهی دارد، بنابراین تنها می توان از فاصله بسیار کوتاهی از این سیستم به آن دسترسی پیدا کرد. اگر دارای یک حساب کاربری در اپلیکیشن اسپارک هستید، سیسکو این وعده را به شما داده است که تمام وایت برد های اسپارک در سرتاسر جهان می توانند شما را شناسایی و با شما ارتباط برقرار کنند.

وایت برد منحصر به فرد سیسکو با سیستم همکاری مجازی سیسکو به نام اسپارک هماهنگ و یکپارچه است، دقیقا همان طور که سرفیس هاب مایکروسافت و Jamboard گوگل با وسایل نرم افزارهای کسب و کار مربوطه هماهنگ است. به عنوان یک شبکه برای ارسال و دریافت پیام و به اشتراک گذاری فایل ها بین تیم ها، نرم افزار اسپارک مسئولیت تمام فعالیت های پشت صحنه را بر دوش می گیرد، بنابراین افراد درگیر یک پروژه می توانند با استفاده از اپلیکیشن Cisco Spark نسخه دسکتاپ، لپ تاپ یا گوشی های هوشمند در جلسه شرکت کنند که این به معنی عدم نیاز هر فرد و یا دفتر منحصر به فرد به یک وایت برد اسپارک جداگانه است. این در حالی است که تمامی فعالیت های انجام گرفته بر روی وایت برد اسپارک در فضای ابری دخیره می شود و توسط تمام افراد عضو تیم پروژه قابل دسترسی و ویرایش است.

وایت برد ۵۵ اینچی اسپارک قرار است تا پایان ماه ژانویه با قیمت ۴۹۹۰ دلار آمریکا عرضه شود، در حالی که نسخه ۷۰ اینچی با کمی تاخیر نسبت به نسخه کوچک تر با قیمت ۹۹۹۰ دلار منتشر خواهد شد. به نظر می رسد قیمت های اعلام شده برای وایت برد های سیسکو در مقایسه با قیمت های مایکروسافت و گوگل کمتر است، اما جای هیچ نگرانی نیست! هزینه ماهانه عضویت در نظرگرفته شده توسط سیسکو ۱۹۹ دلار است که این تفاوت قیمت را جبران می کند. به هر ترتیب، تفاوت چندانی میان قیمت وایت برد های ارائه شده توسط این سه شرکت وجود ندارد و نباید حساسیت زیادی بر روی آن به خرج داد. کیفیت، انعطاف پذیری و راحتی در استفاده می توانند سه عامل موثر در انتخاب یک وایت برد مناسب باشند.

اگر نمی خواهید تا این مقدار هزینه کنید، گزینه ارزان روبروی شما چیزی نیست جز Kaptivo، که می توان با استفاده از آن وایت برد های قدیمی را دیجیتال کرد. به هر ترتیب، لذت کار گروهی آن هم از راه دور می تواند بسیار خوشایند و در خور امتحان باشد، حتی برای یک بار! البته کمی زمان نیاز است تا چنین ایده ها و فعالیت هایی به صورت رایج در سرتاسر دنیا مورد استفاده و استقبال قرار بگیرند و همچنین تطبیق شرایط کاری فعلی با شرایط و نیروی کار مجازی کمی زمان بر و شاید حتی چالش برانگیز باشد. بنابراین مدیرهای پروژه و تمامی افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند، باید به صورت همه جانبه از این فناوری استفبال کنند، مخصوصا در ایران که به شدت به فراگیر شدن این فناوری نیاز است.

نظر شما چیست؟ آیا تا به حال از این گونه فناوری ها در ارتباط برقرار کردن با اعضای پروژه خود و یا استفاده از محتوای آموزشی ارائه شده در یک کنفرانس و یا جلسه استفاده کرده اید؟ از دیدگاه شما، چگونه باید این فناوری و ایده را در میان کاربران، مخصوصا مدیران ترویج داد؟ دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر