اپیک گیمز | اولین شرکتی که پرداخت درون برنامه ای گوگل را دور زد

به نظر می رسد اپیک گیمز در دادگاه حقوقی با گوگل برنده شده و به عنوان اولین شرکتی است که ولو به طور موقت، پرداخت درون برنامه ای گوگل را در بازیهای خود پیاده سازی نمی کند و از پرداخت درون برنامه ای خودش در اپلیکیشن ها و بازیهایش استفاده می کند.

اپیک گیمز | اولین شرکتی که پرداخت درون برنامه ای گوگل را دور زد

اپیک گیمز | اولین شرکتی که پرداخت درون برنامه ای گوگل را دور زد

اپیک گیمز که یک دعوای حقوقی بابت در اختیار گرفتن پرداخت درون برنامه ای بازی فورتنایت با گوگل پلی به راه انداخته بود این روزها با بازوی دیگر خود یعنی شرکت باندکمپ که به تازگی خریداری کرده بار دیگر به گوگل فشار می آورد. اپیک گیمز در ماه مارس دستوری را از دادگاه دریافت کرد که به موجب آن می تواند به طور موقت، پرداخت های درون برنامه ای باندکمپ را از طریق زیرساخت های خود اپیک گیمز انجام دهد و کمیسیونی بابت ان به گوگل پرداخت نمی کند.

گوگل پیشتر تهدید کرده بود هر اپلیکیشنی بخواهد پرداخت درون برنامه ای خود را راساً پیاده سازی کند، از گوگل پلی اخراج خواهد شد و برنامه مذکور از لیست حذف می شود. اما فعلاً تا حل و فصل موضوع، مجبور است تا دستور دادگاه مبنی بر پرداخت درون برنامه ای اپیک گیمز از طریق زیرساخت خود این شرکت را بدون حذف باندکمپ بپذیرد.

مسئولین باندکمپ اعلام کرده اند هواداران خدمات انها می توانند از ماه مارس 2022 موزیک های مورد علاقه خود را از هنرمندان مختلف دانلود کنند و دیگر لازم نیست هزینه اضافی بابت کمیسیون گوگل پلی پرداخت کنند. البته آنها به این نکته اشاره کرده اند که 10 درصد از سود حاصل از فروش اهنگ های هنرمندان در باندکمپ را ذخیره می کنند تا رای نهایی دادگاه در این خصوص صادر شود چرا که در صورت بازنده شدن باندکمپ آنها مجبورند این مبلغ را به گوگل بپردازند. البته اعلام رقم 10 درصد از سود فروش نیز کمی غیرمعقول است چرا که گوگل بین 15 تا 30 درصد از پرداخت های درون برنامه ای را از آن خود می کند.

مسئولین باندکمپ به این بند از توافقنامه گوگل اشاره دارند که در قانونی که خود گوگل سالها قبل نوشته، اپ های موسیقی از پرداخت سهم درآمد خود به گوگل معاف هستند.

ارسال نظر