اطلاعات شخصی ۱۴۳ میلیون شهروند آمریکایی هک شد

رسانه کلیک – شرکت Equifax در گزارشی تازه اعلام کرده است که در طی سال میلادی جاری اطلاعات شخصی ۱۴۳ میلیون شهروند آمریکایی توسط هکرها به سرقت رفته است.

اطلاعات شخصی ۱۴۳ میلیون شهروند آمریکایی هک شد

امروزه نفوذ هکرها به سیستم‌های امینیتی شرکت‌های معروف و بزرگ که مدعی امنیت بالایی هستند شدت زیادی گرفته است و در بیشتر موارد هکرها به دنبال اشاره به امنیت پایین هستند اما زمانی که اطلاعاتی از جمله شماره تامین اجتماعی و شماره گواهینامه افراد فاش می‌شود، نوع این حملات جدی می‌شود؛ در حقیقت با لو رفتن اطلاعات شخصی کاربران، هکرها می‌توانند از آن‌ها برای جرم یا سرقت مالی استفاده کنند.

شرکت بین المللی Equifax در گزارشی که اخیرا منتشر کرده است، از هک شدن و به سرقت رفتن اطلاعات شخصی ۱۴۳ میلیون شهروند آمریکایی از جمله نام و نام خانوادگی، تاریخ‌ تولد، آدرس‌ها، شماره گواهی نامه و شماره تامین اجتماعی آن‌ها توسط هکرها از طریق آسیب پذیری مهمی در سایت این شرکت و نفوذ امنیتی در روز ۲۹ جولای سال میلادی جاری مصادف با ۶ مرداد خبر داده است. همچنین شماره کارت اعتباری ۲۰۹ هزار نفر نیز به همراه اطلاعات شناسایی ۱۸۲ هزار نفر از شهروندان آمریکایی نیز هک شده است و در اختیار هکرها قرار گرفته است.

شرکت Equifax در گزارش خود تاکید کرده است که Equifax به عنوان شرکتی بین المللی با شعبه‌های زیاد در سراسر دنیا شناخته می‌‍‌شود و فقط اطلاعات هک شده از سایت مربوط به مشتریان در خاک آمریکا است و هیچگونه از اطلاعات مشترکان خارج از خاک آمریکا سرقت نشده است.

ارسال نظر