اریکسون و اینتل شبکه ۵G با پهنای باند ۳٫۵ گیگاهرتز را آزمایش کردند

رسانه کلیک - شرکت های اینتل و اریکسون با همکاری یکدیگر شبکه ۵G با طیف فرکانسی و پهنای باند ۳٫۵ گیگاهرتز را در پکن چین مورد آزمایش قرار دادند.

اریکسون و اینتل شبکه ۵G با پهنای باند ۳٫۵ گیگاهرتز را آزمایش کردند

اریکسون و اینتل این هفته آزمایش‌های مکرری را برای شبکه ۵G در پکن چین انجام دادند. این دو شرکت با استفاده از گروه طیف فرکانسی و پهنای باند ۳٫۵ گیگاهرتز، شمایی از قابلیت های کاربردی چند جانبه شبکه ۵G را به معرض عموم قرار دادند. قرار است‌ دولت چین به زودی از شبکه ۵G با طیف ۳٫۵ گیگاهرتز بهره برداری کند.

اریکسون و اینتل اعلام کرده‌اند اولین آزمایش چند جانبه کارایی های شبکه ۵G در بین گروه های طیفی ۳٫۵ گیگاهرتزی در چین با موفقیت انجام شد. پیش از این سه شرکت اپراتوری معتبر جهان در برنامه های کاری خود قصد داشتند این آزمایش را انجام‌ دهند، اما شرکت های اینتل و اریکسون با همکاری یکدیگر، در پیاده سازی این آزمایش پیش قدم شدند.

گفتنی است؛ آزمایش‌های این شبکه با نظارت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) در شهر پکن در حال حاضر در دست اجرا است. این وزارت در بیانیه‌ای اعلام کرد که آزمایشات صورت گرفته، بخشی از اولین شبکه ارتباطی تایید شده و چند جانبه ۵G را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

شرکت های مختلف قرار است از نمونه اولیه طیف فرکانس ۳٫۵ گیگاهرتزی شبکه ۵G اریکسون استفاده کنند که این اقدام با استفاده از فناوری Multi-Input Multi-Output یا MIMO چند منظوره صورت می‌گیرد. MIMO یک پلتفرم چند جانبه است که از شبکه ۵G با طیف فرکانس ۳٫۵ گیگاهرتز برای آزمایش ارزیابی بهینه سازی شبکه استفاده می‌کند.

کریس هوگتون ، رئیس سونی اریکسون شمال شرق آسیا‌ در این باره گفت: «ما اهمیت و نوآوری بازار چین را به رسمیت می شناسیم و با همکاری نزدیک شرکای اکوسیستم مانند اینتل، در آینده به فناوری تکمیل شده ۵G با موفقیت دست پیدا خواهیم کرد».

1th pic

شایان ذکر است؛ اریکسون پیش از این به همراه شرکت اینتل در زمینه آزمایش مشترک پلتفرم ابری شبکه ۵G و همچنین پلتفرم IoT‌ با اپراتورهای تلفن همراه در سراسر جهان همکاری‌هایی داشته است.

این دو شرکت شبکه ۵G را برای شرکتهای آمریکایی AT & T و Verizon مورد آزمون قرار داده‌اند. AT & T با استفاده از رادیوهای ۲۸ گیگاهرتزی اریکسون، RAN مجازی شده (vRAN) و هسته مجازی یکپارچه شده کامل ۵G و پردازنده تلفن همراه ۵G اینتل در ایندیانا، تگزاس و میشیگان آزمایشاتی را انجام داده‌ بود. شرکت مخابراتی ورایزون نیز بر روی ۱۱ شبکه آزمایشی و تجاری ۵G شرکت های Ericsson و Intel متکی است.

اینتل، اریکسون و ورایزون علاوه بر این، شبکه‌ ۵G را طی مسابقات موتورسیکلت ایندیاناپولیس ۵۰۰ در ماه May، با استفاده از تکنولوژی هایی مانند تشکیل پرتو و ردیابی پرتو برای رسیدن به سرعت بیش از ۶ گیگابیت در ثانیه مورد آزمایش قرار دادند.

اینتل همچنین همکاری مشابهی با غول صنعت گوشی های هوشمند‌ چینی یعنی شرکت Huawei برای برقراری پلتفرم جدید رادیویی شبکه پنچ جی (۵G NR) و آزمایش توسعه قابلیت های چند جانبه این شبکه بر اساس استانداردهای ۳GPP داشته است.

هواوی روز جمعه اعلام کرد: «شرکت ها آزمایش‌ها را در محیط های واقعی موبایل و محیط بیرونی انجام می دهند که مستقیما زیرساخت های Huawei را به پلتفرم ترمینال اینتل متصل می کنند. به عنوان یکی از اولین طیف های شبکه ۵G در سراسر جهان، C-Band پوشش اولیه و پهنای باند را برای شبکه ۵G فراهم می کند. علاوه بر این، C-Band به عنوان یکی از اولین پهنای باندها و فرکانس های تجاری ۵G در جهان شناخته شده است. تکمیل و به روز رسانی این ویژگی هایی که شرکت های هواوی و اینتل راه اندازی کرده اند، مسیر آینده و جهت‌دار این صنعت را نشان می‌دهد».

Huawei می گوید که این همکاری ها نشان می دهد نزدیک شدن به شبکه ۵G به استقرار تجاری و همچنین به یک گام‌ اساسی برای متحد کردن اپراتورها، تولید کنندگان تراشه ها، پایانه ها، زیرساخت شبکه و تجهیزات مورد نیاز برای پیاده سازی شبکه جهانی ۵G نیاز دارد.

از طرفی اینتل هفته گذشته گفت: «این شرکت در حال کار و همکاری با شرکت های پیشرو چینی در صنعت ۵G برای تسریع آزمایش‌های تحقیق و توسعه شبکه‌ ۵G و تجاری سازی‌ این شبکه با استفاده از مزیت های فن آوری های تکمیل شده ‌اینتل است. بر اساس آخرین تکنولوژی های کشف شده از پلتفرم رادیویی ۵G NR، این آزمایشات مشترک و هماهنگ شده با شرکت هواوی باعث می‌شود استانداردهای ۵G یکپارچه شده و اکوسیستم صنعتی در چین و در سراسر جهان افزایش پیدا کند».

4th pic

اینتل در اوایل ماه جاری اعلام کرد که پلتفرم آزمایشی جدید ۵G تلفن همراه خود را که گفته می شود در کنار استانداردهای ۳GPP توسعه یافته، اجازه می دهد تا با دیگر زیرساخت ها و شرکای اپراتور مانند Huawei چینی و اریکسون سوئدی هماهنگی موثری داشته باشد.

Rob Topol، مدیر کل فناوری ۵G شرکت اینتل Global در مصاحبه‌ای با وب‌سایت خبری ZDNet گفت که پلتفرم آزمایشی موبایل شبکه ۵G اینتل تا پایان سال یعنی زمانی که نسل بعدی فناوری ۳GPP راه‌اندازی‌ شود، برای آزمون گسترده اپراتورها آماده خواهد شد.

اینتل اولین پلتفرم آزمایشی ۵G خود را در ماه فوریه سال گذشته با موفقیت انجام داد. این آزمایش سال‌ گذشته با پشتیبانی از طیف های فرکانسی ۶ گیگاهرتز و نسل دوم پلتفرم ۴X4 MIMO راه اندازی شده بود. اینتل همچنین اعلام کرد که مودم ۵G خود را در نمایشگاه Consumer Electronics Show در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ عرضه می کند. این مودم شامل یک تراشه تک هسته ای خواهد بود که از دو گروه mmWave و Sub-6GHz پشتیبانی می کند و شامل Massive MIMO، تکنولوژی تولید پرتو و کدهای پیشرفته کانال است.

لازم به ذکر است؛ اینتل در حال برنامه ریزی برای استفاده از این شبکه در بازی های المپیک است. اریکسون نیز به تازگی یک رادیو فرکانس دوقطبی (FDD) با پشتیبانی ۵ گیگابایتی، Massive MIMO را به پلتفرم ۵G خود در اوایل ماه جاری اضافه کرد. اریکسون در این خصوص اعلام کرده است که این رادیو فرکانس یک پل ارتباطی بین ۴G و ۵G را با افزایش ظرفیت فراهم می کند.

ارسال نظر