تاکنون فقط 50 هزار دستگاه اسنشال فون فروش رفته است!

رسانه کلیک – نشانه های جدید از گوگل پلی حاکی از آن است که فروش اسنشال فون از زمان عرضه این تلفن هوشمند تاکنون تنها 50 هزار واحد بوده است.

تاکنون فقط 50 هزار دستگاه اسنشال فون فروش رفته است!

تا به امروز، اندی رابین و تیم تحت رهبری او سر و صدای زیادی برای اسنشال فون و معرفی آن به دنیا به راه انداخته بودند. اما وجود یک نشانه در گوگل پلی حاکی از آن است که میزان فروش اسنشال فون کمتر از حد انتظار بوده است.

صفحه رسمی اپلیکیشن دوربین اسنشال فون در گوگل پلی نشان می‌دهد که این اپلیکیشن تنها 50 هزار بار دانلود شده است که همین مسئله می‌تواند نشانه ای از فروش اسنشال فون به میزان 50 هزار واحد باشد.

انتظار برخی از تحلیل گران بر این بود که فروش اسنشال فون در روزهای پایانی سال جاری میلادی به همراه جمعه سیاه و دوشنبه سایبری باعث افزایش فروش این تلفن همراه شود. با این حال به نظر می‌رسد که تخفیف های ویژه این تلفن هوشمند در افزایش تمایل خریداران موثر نبوده است.

فروش اسنشال فون

هرچند که آمار یاد شده دقیق نیست، اما می‌توان میزان حدودی فروش این تلفن هوشمند را از آمار دانلود اپلیکیشن دوربین آن به دست آورد. اسنشال فون تنها تلفن هوشمندی است که قادر به دانلود این اپلیکیشن است. علاوه بر این پلی استور تعداد کاربرانی را که اقدام به دانلود اپلیکیشن یاد شده کرده‌اند، محاسبه می کند. با فرض اینکه هیچ کاربری دو اسنشال فون را به یک حساب کاربری متصل نکرده باشد، می‌توان دریافت که تعداد 50 هزار واحد فروش اسنشال فون صحیح است.

با این حال مواردی وجود دارد که ممکن است در عدم دقت این آمار تاثیر بگذارد که عبارتند از:

  • دستگاه هایی که از طرف یک کاربر به کاربر دیگر فروخته شده است
  • توسعه دهندگانی که از چند حساب کاربری برای تست اپلیکیشن های خود استفاده می‌کنند
  • اسنشال فون هایی که از کاستوم رام هایی نظیر LineageOS استفاده می‌کنند
  • تغییرات برخی از کاربران برای اینکه تلفن هایی نظیر اسنشال را به عنوان گوگل پیکسل به پلی استور معرفی کنند

دو مورد ابتدایی بسیار منطقی هستند، اما مواردی نظیر نصب کاستوم رام در اسنشال، آن هم با وجود رابط کاربری منحصر به فرد این تلفن هوشمند دور از ذهن به نظر می‌رسد و تعداد کمی از کاربران این تلفن هوشمند اقدام به چنین کاری می‌کنند. به عبارت دیگر، برخی از موارد یاد شده تاثیر زیادی در آمار 50 هزارتایی فروش اسنشال فون ندارد.

البته باید مسائلی نظیر دانلود نکردن این اپلیکیشن، بستن آپدیت ها و تهیه اپلیکیشن از منابع خارج از پلی استور را در نظر گرفت. به طور کلی هنوز نمی‌توان با نرخ 50 هزار فروش اسنشال فون، این تلفن هوشمند را یک موفقیت تجاری برای اندی رابین و تیم تحت رهبری اش دانست، چرا که حتی با وجود تخفیف های ویژه، فروش این تلفن هوشمند افزایش چشم گیری نسبت به دیگر دستگاه ها نداشته است.

ارسال نظر