حمایت اتحادیه اروپا از یک سرویس فروش دیتا

رسانه کلیک - PlusPrivacy نام یک سرویس اپن سورس از کنسرسیوم OPERANDO است که در حال حاضر مهمترین ویژگی آن فراهم نمودن امکان فروش دیتای شخصی توسط کاربران است.

حمایت اتحادیه اروپا از یک سرویس فروش دیتا

حفاظت از داده ها و حریم شخصی همواره یکی از دغدغه های کاربران در دنیای اینترنت است، اما همین داده ها می توانند در صورت تمایل کاربر برای اهداف تجاری و تبلیغاتی به بعضی از شرکت های متقاضی فروخته شود. هدف PlusPrivacy ایجاد پلتفرمی است که کاربران بتوانند مناسبترین تظیمات حریم شخصی را برای خود به ویژه در شبکه های اجتماعی نظیر Facebook، Linkedin، Twitter و... به سادگی و تنها با یک کلیک انجام دهند و با آگاهی کامل از مواردی که به انتشار گذاشته می شود حتی از آن ها کسب درآمد کنند، این ویژگی که Privacy-for-Benefit نام گرفته است و در حال حاضر به یکی از موضوعات مهم در مباحث تجاری اتحادیه اروپا تبدیل شده است.

البته درحال‌حاضر کاربرانی که داده‌های خود را از طریق PlusPrivacy به اشتراک می‌گذارند نباید انتظار پرداخت های نقدی از شرکای تجاری کنسرسیوم OPERANDO داشته باشند، برای نمونه به گفته Zeev Pritzker یکی مسئولین شرکت Arteevo Technologies که از شرکای تجاری این کنسرسیوم می باشد، سود و درآمد کاربران ممکن است در قالب بسته های عضویت ویژه و یا کوپن های تخفیف و کمسیون های کوچک نیز به آن ها پرداخت شود.

سرویس PlusPrivacy از طرف برنامه Horizon 2020 اتحادیه اروپا حمایت می‌شود و استفاده از آن برای کاربران عادی رایگان خواهد بود، لازم به ذکر است این سرویس درحال‌حاضر در نسخه بتا ارایه شده است.

ارسال نظر