همه چیز در رابطه با گلکسی اس 7 سامسونگ

بدون تردید پرچمدار بعدی سامسونگ، یعنی گوشی هوشمند گلکسی اس 7 (Samsung Galaxy S7) از جمله جالب‌ترین و پرمخاطب‌ترین گوشی‌هایی است که انتظار رونمایی از آن را در اوایل سال 2016 می‌کشیم.

همه چیز در رابطه با گلکسی اس 7 سامسونگ

تاکنون شایعات و اخبار بسیار گسترده‌ای در رابطه با این محصول منتشر شده، اما صحت هیچ یک از این خبرها به طور رسمی تایید نشده‌اند.

کلیک- به طور کلی سری پرچمداران گلکسی اس سامسونگ همواره از پرشورترین و هیجان‌انگیزترین گوشی‌های هوشمندی محسوب می‌شوند که سالیانه از سوی سامسونگ معرفی می‌گردند. اما گلکسی اس 7 سامسونگ گوشی هوشمند متفاوتی خواهد بود. هم اکنون همگی ما به منظور معرفی رسمی این گوشی هوشمند لحظه شماری می‌کنیم، اما در هر صورت به نظر می‌رسد که این لحظه شماری حداقل تا یک ماه و شاید هم بیشتر ادامه پیدا کند.

در این مقاله ما قصد داریم که یک جمع‌بندی کلی در مورد گوشی هوشمند گلکسی اس 7 سامسونگ را خدمت شما ارائه کنیم. به بیان دیگر در این مقاله می‌توانید پاسخ تمامی سوالات مرتبط با گوشی گلکسی اس 7 خود را دریافت نمایید. به همین دلیل با نام این مقاله‌ی اختصاصی را "همه چیز در رابطه با گلکسی اس 7 سامسونگ" در نظر گرفتیم. پیشنهاد می‌کنیم که با کلک دات آی آر همراه باشید.

پیش از شروع

پیش از شروع مقاله باید اشاره کنیم که تمامی موارد و اطلاعاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌شوند مبتنی بر پیش‌بینی‌های انجام گرفته، تجزیه و تحلیل‌های افراد با سابقه، شایعات اخیر منتشر شده و سایر زمینه‌هایی است که رسما اطلاعات موثقی محسوب نمی‌شوند. منظور از موثق نبودن این اطلاعات، امکان وجود داشتن تضادهایی در اطلاعات ارائه شده و طراحی نهایی گلکسی اس 7 است. از آنجایی که سری محصولات گلکسی اس سامسونگ همواره یکی از بهترین و پرمخاطب‌ترین محصولات اندرویدی سال هستند، شایعات زیادی در رابطه با این محصولات ارائه شده و بسیاری از منابع زمان‌های طولانی را صرف مطالعه و بررسی دقیق این محصولات و نهایتا پیش بینی موضوعات مختلف مرتبط با آن‌ها می‌کنند.

ما در این مقاله با بررسی تمامی این موضوعات، ایده‌ها، پیش بینی‌ها و ... سعی داریم که آن نمونه از مواردی را به شما معرفی کنیم که احتمال به حقیقت پیوستن آن‌ها بیشتر از سایر گمانه زنی‌های ارائه شده، باشد. به بیان دیگر ما تمامی سعی خود را داشتیم تا از شایعات غیرواقعی دوری کنیم و سعی کنیم تمامی موارد معقولانه‌ی مرتبط با گلکسی اس 7 سامسونگ را خدمت شما معرفی کنیم.

نگاهی به تاریخچه‌ی سری محصولات گلکسی اس سامسونگ

سامسونگ اولین گوشی هوشمند گلکسی اس خود را در سال 2010 میلادی معرفی کرد. این گوشی هوشمند از نظر کیفیت با توجه به شرایطی که در آن زمان وجود داشت، محصولی بسیار عالی به شمار می‌رفت. پس از آن ساله سامسونگ نسخه‌ی جدید این سری از محصولاتش را روانه‌ی بازار کرد.

میزان فروش سری محصولات گلکسی اس سامسونگ تا پیش از عرضه‌ی گلکسی اس 5 بسیار عالی پیش رفت. اما هنگامی که این شرکت کره‌ای در سال 2014 میلادی گوشی هوشمند گلکسی اس 5 را معرفی کرد، دریافت که استقبال کاربران از این محصول به مانند گذشته نبوده و ظاهرا سری محصولات گلکسی اس سامسونگ نیاز به اعمال تغییرات خاصی دارند. استقبال کم کاربران از گوشی هوشمند گلکسی اس 5 سامسونگ را به یک بحران مالی دچار کرد، اما این شرکت کره‌ای با برنامه‌ریزی‌های دقیق خود توانست با عرضه‌ی گلکسی اس 6 (و سایر اقدمات دیگر) از این بحران نجات پیدا کند.

4

سامسونگ در سال 2015 پرچمدار خود، یعنی گوشی هوشمند گلکسی اس 6 را معرفی کرد و اینبار این محصول را از بدنه‌ای تمام فلزی طراحی نموده و رابط کاربری TouchWiz خود را هم کاملا به روز رسانی کرد تا مشکلات و لگ‌های عملکردی آن برطرف شود. همچنین سامسونگ در یک اقدام جالب توجه دیگر، در کنار نسخه‌ی اورجینال گوشی گلکسی اس 6 از نسخه‌ی دیگری این گوشی با نام اختصاصی گلکسی اس 6 اج نیز رونمایی کرد که لبه‌ی سمت راست نمایشگر آن به طور خمیده طراحی شده بود.

این موضوعات سبب شد که استقبال پرشوری از دو گوشی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج سامسونگ صورت پذیرد. پس از آن سامسونگ فبلت گلکسی نوت 5 را نیز معرفی کرد و روند پیشرفت‌ها و افزایش درآمدهای خود را باز هم افزایش داد. اما حال و با نزدیک شدن به سال 2016 میلادی، نوبت به پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی گوشی هوشمند گلکسی اس 7 رسیده است. با توجه به طراحی بسیار باکیفیت و عالی گلکسی اس 6، انتظار می‌رود که گلکسی اس 7 سامسونگ هم به نوعی یکی از بهترین و شاید هم به واقع برترین گوشی هوشمند اندرویدی سال 2016 باشد.

زمان رونمایی از گلکسی اس 7

در رابطه با زمان معرفی و عرضه‌ی گوشی هوشمند گلکسی اس 7 سامسونگ پیش بینی‌های زیادی صورت گرفته است. اگر نگاهی به زمان عرضه‌ی سه پرچمدار اخیر این کمپانی کره‌ای یعنی گوشی گلکسی اس 4، گلکسی اس 5 و گلکسی اس 6 بیاندازیم متوجه می‌شوید که عموما این محصولات مابین ماه‌های فوریه تا اواسط مارس معرفی شده‌اند (یک بازه‌ی زمانی 45 روزه). سامسونگ برای رونمایی از گوشی هوشمند گلکسی اس 4 خود رویدادی اختصاصی را در شهرو نیویورک بر پا کرد، اما دو گوشی گلکسی اس 5 و گلکسی اس 6 سامسونگ در کنفرانس جهانی موبایل سال‌های 2014 و 2015 یا همان رویداد معروف MWC در شهر بارسلونای اسپانیا معرفی شدند.

بنابراین بیشتر احتمال می‌رود که سامسونگ پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی اس 7 را نیز در رویداد MWC 2016 معرفی نماید. کنفرانس جهانی موبایلی 2016 از روز بیست و دوم تا بیست و پنج ماه فوریه‌ی امسال برگزار می‌شود. پیش بینی شده که سامسونگ یک روز پیش از برگزاری رسمی این رویداد (یعنی روز یکشنبه مصادف با بیست و یکم ماه فوریه) رسما از گلکسی اس 7 رونمایی کند.

1

اما در سمت مقابل پیش بینی‌های دیگری نیز انجام شده که احتمال به وقوع پیوستن آن‌ها هم چندان دور از انتظار نیست. برخی از کارشناسان معتقدند که سامسونگ به منظور رونمایی از گوشی گلکسی اس 7 تدابیر متفاوتی را در نظر گرفته و قصد دارد که این محصول را پیش از موعد همیشه معرفی کند. این گمانه زنی از آنجایی بیشتر نزدیک به حقیقت تلقی می‌شود که استراتژی مشابه‌ای برای فبلت گلکسی نوت 5 سامسنگ در نظر گرفته شد و این شرکت کره‌ای تقریبا 3 هفته زودتر از موعد مقرر و همیشکی از فبلت گلکسی نوت 5 خود رونمایی کرد. بنابراین بسیاری از افراد عقیده دارند که سامسونگ این اقدام را با اهداف خاصی انجام داده و انتظار می‌رود که گلکسی اس 7 سامسونگ هم از استراتژی مشابه‌ای بهره‌مند شود.

یکی از منابع داخلی کره‌ای زبان با نام ETNews به تازگی مدعی شده که سامسونگ پرچمدار جدید ش را در روز نوزدهم ماه ژانویه رونمایی خواهد کرد و عرضه‌ی رسمی آن از ماه فوریه آغاز می‌شود. اما در سمت مقابل منبع @ricciolo1 مدعی شده که سامسونگ پرچمدار جدیدش را در کنفرانس جهانی موبایل 2016 معرفی می‌کند. به طور کلی رونمایی از گلکسی اس 7 سامسونگ در رویداد MWC 2016 بیشتر رو به واقعیت به نظر می‌رسد، اما مطمئنا شانس رونمایی زود هنگام از این گوشی هوشمند هم بسیار زیاد است. حتما شما هم بارها و بارها این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که می‌گوید: "تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها".

قیمت و عرضه‌ی گلکسی اس 7

بر اساس اطلاعاتی که به تازگی از سوی یکی از منابع داخلی چینی زبان قابل اعتماد ارائه شده، ظاهرا گوشی هوشمند گلکسی اس 7 سامسونگ 10 درصد نسبت به گوشی گلکسی اس 6 ارزان‌تر خواهد بود. با این وجود مطمئنا پرچمدار جدید سامسونگ از نظر قیمت مانند سایر نسخه‌های پیشین این پرچمداران چندان مقرون به صرفه نبوده و قیمتی بالا را به همراه خواهد داشت.

به طور کلی پیش بینی شده که نسخه‌ی آنلاک گوشی هوشمند گلکسی اس 7 سامسونگ قیمتی مابین 600 الی 700 دلار داشته باشد. همچنین پیش بینی می‌شود که این محصول چیزی در حدود 3 الی 4 هفته پس از رونمایی رسمی، به بازار عرضه شود.

خصوصیات و ویژگی‌های گلکسی اس 7

حال بیایید نگاهی به خصوصیات و ویژگی‌های احتمالی گوشی هوشمند گلکسی اس 7 سامسونگ بیاندازیم.

صفحه نمایش

پیش بینی شده که گلکسی اس 7 سامسونگ هم به صفحه نمایشی مشابه با نمایشگر به کار گرفته شده در گوشی گلکسی اس 6 تجهیز شود. این صفحه نمایش احتمالا 5.2 اینچی بوده و وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسلی را ارائه خواهد کرد. البته با این تفاوت که مطمئنا سامسونگ بر روی جنبه‌های فرعی این نمایشگر نظیر کیفیت تصویر، میزان مصرف انرژی و ... کار کرده و از این نظرها آن را نسبت به نمایشگر 5.2 اینچی گلکسی اس 6 برتر طراحی خواهد کرد.

2

شاید تصور داشته باشید که سامسونگ می‌تواند گوشی هوشمند گلکسی اس 7 خود را به صفحه نمایشی با وضوح تصویر 4K مجهز کند، مطمئنا این موضوع امکان‌پذیر است اما ما تجهیز این گوشی به نمایشگری 4K را اقدام چندان معقولانه‌ای نمی‌دانیم، چرا که هنوز سایر تکنولوژی‌های مرتبط با گوشی‌های هوشمند به قدری پیشرفت نکرده که بتوان به راحتی از صفحه نمایش‌های با وضوح تصویر 4K در این محصولات استفاده کرد. از اینرو تجهیز گلکسی اس 7 سامسونگ به صفحه نمایشی 5.2 اینجی و با وضوح تصویر QHD معقولانه‌تری به نظر می‌رسد.

سیستم روی یک چیپ (SoC) و رم

ظاهرا سامسونگ قصد دارد که گوشی گلکسی اس 7 خود را از نظر تراشه در دو نسخه‌ی مختلف عرضه کند. سامسونگ سال گذشته به دلیل بروز مشکلات عملکردی در سیستم روی یک چیپ اسنپدراگون 810 ترجیح داد که گوشی گلکسی اس 6 خود را از نظر تراشه تنها در یک نسخه‌ و آن هم مجهز به تراشه‌ی اگزینوس 7420 خود عرضه کند. اما ظاهرا داستان گلکسی اس 7 داستی متفاوت خواهد بود.

3

گفته شده که نسخه‌ای از گوشی گلکسی اس 7 که در بازارهای ایالت متحده و چین عرضه می‌شود از تراشه‌ی اسنپدراگون 820 بهره‌مند خواهد شد و نسخه‌ای از آن که در آسیا و اروپا عرضه می‌شود به تراشه‌ی اگیزنوس 8890 سامسونگ تجهیز خواهد شد. این اطلاعات از سوی منبع قابل اعتماد Electronic Times ارائه شده و ظاهرا هم اطلاعات صحیحی هستند.

اما ظرفیت رم گلکسی اس 7 سامسونگ چگونه خواهد بود؟ همانطور که می‌دانید گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج سامسونگ از رم 3 گیگابایتی بهره می‌برند، اما با رونمایی از فبلت گلکسی اس 5 مشخص شد که این محصول به رمی 4 گیگابایتی مجهز است. بنابراین احتمال دارد که پرچمدار جدید سامسونگ به رمی 4 گیگابایتی مجهز شود. اگرچه شاید هم سامسونگ به بهره‌مندی این محصول از رم 3 گیگابایتی بسنده نماید.

حافظه‌ی داخلی

یکی از جالب توجه‌ترین و کاربرپسندترین تغییرات احتمالی که در گوشی هوشمند گلکسی اس 7 سامسونگ شاهد آن خواهیم بود، مربوط به حافظه‌ی داخلی این محصول است. سامسونگ گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج خود را از نظر حافظه‌ی داخلی در سه نسخه‌ی مختلف و با ظرفیت‌های 32، 64 و 128 گیگابایتی عرضه کرد. اما پس مدتی مشخص شد که میزان استقبال کاربران از نسخه‌ی 128 گیگابایتی این محصولات اصلا جالب نبوده است. این موضوع منجر شد که سامسونگ دو گوشی گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس خود را از نظر حافظه‌ی داخلی تنها در دو نسخه‌ی 32 و 64 گیگابایتی عرضه نماید. ضمنا هیچ یک از این مصحولات قابلیت پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی را ارائه نمی‌کنند.

5

از اینور احتمال دارد که سامسونگ از نظر حافظه‌ی داخلی گوشی گلکسی اس 7 را هم در دو نسخه ‌و با ظرفیت‌های 32 و 64 گیگابایتی عرضه کند. اما موضوع جالب توجه در اینجاست که گفته شده احتمالا گلکسی اس 7 سامسونگ قابلیت پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی و رم میکرو اس دی (Micro SD) را ارائه خواهد کرد، بنابراین کاربران علاقمند می‌توانند از این طریق فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه را افزایش دهند.

دوربین

از ماه نوامبر تاکنون دو شایعه‌ی متمایز در رابطه با دوربین‌های گلکسی اس 7 سامسونگ منتشر شد. در اولین شایعه اشاره شد که سامسونگ در پرچمدار جدیدش از سنسور دوربین‌های کمپانی سونی استفاده می‌کند. بر این اساس اشاره شد که سامسونگ قصد دارد از سنسور 25 مگاپیکسلی IMX300 سونی به عنوان دوربین اصلی گلکسی اس 7 استفاده کند. اما شایعه‌ی دوم خبری کاملا متفاوت را ارائه کرد. بر این ساسا ادعا شد که سامسونگ قصد دارد گلکسی اس 7 را به سنسور داخلی خود با کد ISOCELL مجهز سازد و این سنسور احتمالا 12 مگاپیکسلی و با پیکسل‌های بسیار بزرگ و تقویت شده به منظور عکسبرداری در شرایط کم نور بودن محیط خواهد بود!

6

به طور کلی هنوز نمی‌توان قطعا مدعی شد که صحت کدام شایعه بیشتر است، اما از نظر ما احتمالا تجهیز گلکسی اس 7 به سنسور دوربین 25 مگاپیکسلی IMX300 سونی قریب‌الوقوع‌تر به نظر می‌رسد. سنسور دوربین IMX300 سونی از نظر کیفیت محصولی فوق‌العاده بوده و به نوعی در صنعت دوربین‌های موبایلی یک پیشتاز به شمار می‌رود. از آنجایی که گلکسی اس 7 سامسونگ هم نقش یک پیشتاز در صنعت گوشی‌های هوشمند اندرویدی را ایفا می‌کند، بنابراین تجهیز آن به سنسور دوربین 25 مگاپیکسلی IMX300 سونی بیشتر به حقیقت نزدیک خواهد بود.

باتری

سامسونگ در گلکسی اس 6 خود از باتری 2550 میلی آمپر ساعتی بهره گرفت که در عمل چندان عالی نبوده و تقریبا عملکرد معمولی دارد. عملکرد ضعیف‌تر باتری این محصول زمانی بیشتر به چشم می‌آید که برای مدتی طولانی از صفحه نمایش با وضوح تصویر QHD آن استفاده کنید. بنابراین باید امیدوار باشیم که سامسونگ برای این موضوع چاره‌ای بیاندیشد و باتری گلکسی اس 7 را قدرتمندتر و با توان بیشتری طراحی نماید. همچنین پیش بینی می‌شود که باتری گلکسی اس 7 از قابلیت‌ شارژ سریع و شارژ بیسیم هم پشتیبانی به عمل آورد.

7

قابلیت اتصال

انتظار داریم که گوشی هوشمند گلکسی اس 7 سامسونگ از قابلیت اتصال LTE Cat 12 پشتیبانی کند که به موجب آن سرعت دانلود اطلاعات دستگاه تا 600 مگابیت در ثانیه خواهد رسید. البته باید اشاره داشته باشیم که استفاده از این سرعت دانلود بالا هم اکنون در عمل تقریبا غیر ممکن است.

سایر قابلیت‌ها و مشخصات گلکسی اس 7

با توجه به فراگیر شدن قابلیت سامسونگ پی (Samsung Pay) مطمئنا گوشی هوشمند گلکسی اس 7 سامسونگ از اسکنر اثر انگشت کاربر بهره‌مند خواهد شد. البته انتظار می‌رود که این اسکنر نسبت به نسخه‌های پیشین خود پیشرفت‌های عملکردی زیادی را به همراه داشته باشد.

چندی پیش یکی از منابع چینی زبان مدعی شد که سامسونگ، گوشی هوشمند گلکسی اس 7 خود را به قابلیت ClearForce کمپانی سیناپتیکس (Synaptics) مجهز خواهد کرد و از اینرو صفحه نمایش این محصولی قابلیتی شبیه به قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) آیفون‌های جدید اپل را ارائه خواهد کرد.

علاوه بر این، گفته شده که احتمالا گلکسی اس 7 به اسپیکرهای بسیار قدرتمند BoomSound 32 بیتی فوق‌العاده قدرتمندی که محصول شرکت ESS Technology هستند، مجهز خواهد شد. همچنین گفته شده که این محصول از پورت اتصال USB-C نیز بهره‌مند می‌شود.

طراحی

احتمالا از نظر طراحی گوشی هوشمند گلکسی اس 7 تقریبا مشابه با گلکسی اس 6 خواهد بود. بدنه‌ی آن از مواد فلزی و شیشه‌ای ساخته شده و مقاومت عالی در برابر خراشدگی و ضربه خواهد داشت. ظاهرا کمپانی سامسونگ عقیده دارد که طراحی و ظاهر گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج این شرکت هنوز پتانسیل لازم به منظور باقی ماندن در صدر جدول طراحی محصولات اندرویدی را دارند، از اینرو تصمیم گرفته که گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج را از سبک طراحی مشابه‌ای بهره‌مند ساخته و در سمت مقابل از نظر کیفیت عملکرد پردازشی، دوربین و ... آن‌ها را ارتقاء همراه سازد.

شایان ذکر است که به تازگی اخباری هم از سوی برخی منابع منتشر شد که حاکی از تدابیر سامسونگ به منظور بهره‌مند ساختن گلکسی اس 7 از مجازی دفع کننده‌ی گرما بوده است. ظاهرا سامسونگ قصد دارد که از هر نظر جوانب احتیاط را در طراحی پرچمدار جدیدش رعایت کند تا مشکلی در عملکرد آن ایجاد نشود.

8

نسخه‌های گلکسی اس 7

ظاهرا سامسونگ پرچمدار جدیدش را در چهار نسخه‌ی متنوع عرضه خواهد کرد. این چهار نسخه شامل خود گلکسی اس 7، گلکسی اس 7 پلاس، گلکسی اس 7 اج و گلکسی اس 7 اج پلاس خواهند بود. هنوز مشخص نشده که دقیقا چه تفاوت‌هایی مابین این چهار گوشی وجود دارد، اما کاملا مشخص است که نسخه‌های پلاس این محصولات از صفحه نمایش‌هایی بزرگ‌تر و همچنین باتری‌هایی با توان و ظرفیت بیشتر بهره‌مند خواهند شد.

منبع: androidauthority

ارسال نظر