هر آنچه باید در رابطه با اپلیکیشن Vero بدانید!

رسانه کلیک - ویرو یک شبکه اجتماعی شبیه به اینستاگرام بوده که اخیرا نظر افراد زیادی را به خودش جلب کرده؛ به طوری که در یک مدت کوتاه، تعداد کاربران آن به شدت افزایش یافته است. در این مطلب شما را با اپلیکیشن Vero و قابلیت‌های آن بیشتر آشنا می‌کنیم. همراه ما باشید.

هر آنچه باید در رابطه با اپلیکیشن Vero بدانید!

ویرو از کجا آمد؟

برخلاف چیزی که اکثر کاربران فکر می‌کنند، ویرو یک اپلیکیشن تازه ساخته شده نبوده و ساخت و عرضه آن به سال 2015 بازمی‌گردد. با وجود این که Vero از همان زمان با قدرت بالا فعالیت می‌کرد و قابلیت‌های فراوانی را در اختیار کاربران قرار می‌داد، اما به دلیل ناشناخته بودن، کاربران زیادی از آن استفاده نکردند و بدین ترتیب با تعداد دانلودهای کم، در استورها باقی ماند. در آن زمان تعداد دانلودهای این اپ جمعا چیزی حدود 150,000 بود و بعد از گذشت چند سال توانست ناگهان به تعداد دانلود 3 میلیونی در مارکت‌های مختلف دست یابد. ( آموزش ساخت اکانت در Vero؛ رقیب جدی اینستاگرام )

اپلیکیشن vero

افزایش ناگهانی تعداد دانلودهای اپلیکیشن Vero باعث شد تا شاهد قرار گیری آن در چارت پر دانلودترین‌ اپ‌های استورها در 18 کشور مختلف باشیم و همین موضوع، توسعه دهنده‌ اصلی‌اش، ایمان حریری را با شوک عظیمی مواجه کرد.

ایمان حریری میلیاردر 39 ساله لبنانی با همراهی دو دوست قدیمی‌اش با اهداف بلند مدت، ویرو را با شعار "شبکه اجتماعی حقیقی" به سمت تلفن‌های هوشمند روانه کردند. البته جالب است بدانید کلمه Vero در زبان ایتالیایی به معنای حقیقی است که به شعار این اپ مربوط می‌شود.

دلیل اصلی شوک افزایش دانلود ویرو چه بود؟

همان طور که گفتیم، اپلیکیشن Vero در ابتدای عرضه و حتی تا دو سال بعد از آن، روند خوبی را طی نکرد و تعداد دانلودهای کمی در استورها برای آن به ثبت می‌رسید. اما یک باره شاهد قرار گیری آن در لیست پرطرفدارترین‌ها و دانلود‌های میلیونی برایش بودیم. اما دلیل این روند افزایش ناگهانی چه بود؟

اولین نکته این است که اپلیکیشن Vero نسبت به اینستاگرام از قابلیت‌های کاربر پسند‌تری برخوردار بوده و از این رو تعجبی هم ندارد که با استقبال بالای کاربران مواجه شود. از طرفی هم سازندگان این اپ، در ابتدا تبلیغات زیادی را برای معرفی آن به کاربران ارایه نمی‌کردند و به همین دلیل هم برای اکثر افراد ناشناخته بود.

اپلیکیشن vero

اما به گفته بسیاری از تحلیلگران، اپلیکیشن ویرو اصلی‌ترین دلیل محبوبیتش را مدیون تغییر الگوریتم نمایش پست اینستاگرام است. همان طور که می‌دانید، اینستاگرام مدت‌ها است که روش نمایش پست‌ها را به طور کل تغییر داده است. این تغییر بدین صورت بود که کاربر دیگر با وارد شدن به اینستاگرام، به جای این که پست‌ها را با ترتیب بندی زمانی ببیند، موارد جا مانده برای روزهای قبل را مشاهده می‌کند و بدین ترتیب خبری از نظم زمانی در صفحه نیست.

این الگوریتم نمایش پست‌ها در اینستاگرام قرار بود باعث جلب نظر افراد گردد که متاسفانه چنین نشد و اعتراض کاربران را در بر داشت. همچنین بهتر است بدانید توسط این شیوه نمایش، اینستاگرام می‌تواند تبلیغات و ‌پست‌های خاصی را بر اساس انتخاب خودش نمایش دهد که این اصلا باب میل کاربر نخواهد بود.

اما اپلیکیشن Vero با نمایش پست‌ها بر اساس زمان انتشار هر کدام، توانسته کاربران اینستاگرامی زیادی را جذب خودش کند.

البته قابلیت‌هایی در ویرو موجود بوده که آن‌ها را در اینستاگرام نمی‌بینیم و همین ویژگی‌ها هم می‌توانند دلایل دیگر برای افزایش محبوبیت این اپ نسبت به قبل باشند.

برگ برنده ویرو مقابل اینستاگرام چیست؟

علاوه بر نمایش پست‌ها بر اساس زمان انتشار، قابلیت‌های بسیاری در ویرو موجود بوده که این اپ را یک قدم جلوتر از اینستاگرام قرار داده‌اند. در ادامه به تعدادی از این ویژگی‌های کاربردی موجود در اپلیکیشن Vero اشاره می‌کنیم:

اشتراک پست‌ها با کنترل بیشتر: این قابلیت شما را از ساخت اکانت‌هایی که با عنوان "PV" در اینستاگرام شناخته می‌شدند، بی نیاز می‌کند. در اپلیکیشن Vero این امکان به شما داده می‌شود تا افراد را در گروه‌های مختلفی مانند دوستان نزدیک، دنبال کنندگان، دوستان معمولی و آشنایان تقسیم بندی کرده و سپس پست‌های جدید خود را با توجه به آن‌ها، اشتراک گذاری کنید.

برای مثال فردی که در گروه دوستان معمولی قرار دارد، نمی‌تواند پست‌هایی را که شما برای گروه دوستان نزدیک خود قرار داده‌اید، مشاهده کند. علاوه بر این‌ها امکان این هم وجود دارد تا پست‌ را به صورت شخصی و با دسترسی خودتان در این برنامه قرار دهید.

اپلیکیشن vero

اشتراک گذاری نظر و عقیده به بهترین شکل ممکن: در ویرو برای اشتراک گذاری عقیده در باره موضوعات مختلف به شما امکانات خاص داده می‌شود. برای مثال اگر می‌خواهید موزیکی را به دنبال کنندگان خود پیشنهاد دهید، مانند اینستاگرام دیگر نیاز به گرفتن اسکرین شات از موزیک پلیر و سپس اشتراک گذاری آن نیست. کاربر در ویرو می‌تواند حین ایجاد پست جدید، بر روی گزینه Music کلیک کند و موزیک موردنظر را با جست و جویی که توسط اپل موزیک همراه با کاور و حتی یک پیش نمایش صورت گرفته، با دیگران به اشتراک بگذارد. چنین قابلیتی برای اشتراک گذاری فیلم، کتاب، موقعیت مکانی و لینک هم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

اپلیکیشن vero

صفحه حساب کاربری با تقسیم بندی کاربردی: با وارد شدن به حساب کاربری هر شخص، می‌توانید پست‌های مربوط به آن را در تقسیم بندی‌های مختلف مشاهده کنید. برای مثال اگر می‌خواهید موزیک‌هایی را که فرد مورد نظر در صفحه‌اش به اشتراک گذاشته، مشاهده کنید، تنها کافی است به تب موزیک بروید.

ویرو

قابلیت‌های بیشتر برای دنبال کردن دوستان: در ویرو این امکان به کاربر داده می‌شود تا به دو صورت مختلف با دیگر کاربران در ارتباط باشد. دو گزینه Connect و Follow برای افراد در نظر گرفته شده که هر کدام کاربرد خاص خودشان را دارند. کاربر با انتخاب کانکت، فرد مورد نظر را به عنوان یک گروه در حساب‌ معرفی می‌کند.

اپلیکیشن vero

علاوه بر مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، قابلیت‌های کاربردی دیگری هم در ویرو موجود بوده که حین کار با آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

نقاط ضعف ویرو چیست؟

با وجود تمامی ویژگی‌های مثبت این اپ نسبت به اینستاگرام، برخی موارد هستند که آن‌ها را در اپلیکیشن Vero نمی‌بینیم. برای مثال خبری از قابلیت‌ محبوب استوری و یا لایو نبوده و فعلا چنین قابلیت‌هایی را ارایه نمی‌دهد.

علاوه بر این‌ها از آنجایی که سازندگان این اپ توقع این تعداد بالا از کاربران را نداشته‌اند، سرورهای برنامه گاهی اوقات دچار اختلال شده و بدین ترتیب با کندی سرعت و مشکلات از این قبیل مواجه می‌شوید. علاوه بر این‌ها با وجود اینکه چند مدتی از شلوغ شدن سرورهای این برنامه گذشته، همچنان راه حلی برای آن در نظر گرفته نشده است.

با وجود بتا بودن برنامه، برخی بخش‌ها مانند اشتراک گذاری پست با موضوع Book، دارای مشکل بوده و گاهی باعث فورس کلوز شدن اپ می‌گردد.

اپلیکیشن vero

متاسفانه وجود لگ و کندی در محیط برنامه که بخشی از آن به عدم تحمل سرور مربوط می‌شود، گاهی اوقات شدت گرفته و باعث کلافگی کاربر خواهد شد.

سرنوشت ویرو چیست؟

سازندگان ویرو بر این عقیده هستند که این اپ به زودی به موفقیت‌های زیادی دست پیدا می‌کند و تا آن زمان تمامی تلاش‌شان را برای تحقق این موضوع به کار خواهند گرفت.

با وجود رقیب قدرتمندی مانند اینستاگرام، کار ویرو برای رسیدن به آن موفقیت کمی دشوار بوده و به نظر راه طولانی را برای این کار در پیش دارد. اگر این برنامه با همین روند به معرفی قابلیت‌های جذابی که اینستاگرام فاقد آن‌ها است، بپردازد، به سرعت می‌تواند نظر کاربران زیادی را به خودش جلب کند.

ویرو

البته اخباری هم مبنی بر پولی شدن ویرو در فضای اینترنت منتشر شده که هنوز صحت آن به طور کامل اثبات نشده است. اگر چنین اتفاقی برای این اپ رخ دهد، نه تنها کاربران زیادی را از دست می‌دهد، بلکه به آن موفقیتی هم که سازندگان دنبالش بودند، دست نخواهد یافت.

این که آینده این اپلیکیشن به کجا می‌رسد، به عوامل مختلف مخصوصا عمکلرد آن در طی آپدیت‌های بعدی بستگی خواهد داشت. به هر حال امیدواریم در نسخه‌های جدید اپلیکیشن ویرو، دیگر شاهد لگ و کندی و آن فورس کلوزها نباشیم و عملکرد عالی آن را در بخش‌های مختلف تجربه کنیم.

ارسال نظر