هرآنچه که باید درباره بازی Prey بدانید

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره به زمان انتشار بازی Prey جدیدترین عنوان کمپانی‌های Arkane Studios و Bethesda نزدیک می‌شویم. به جرات می‌توان گفت Prey از جمله بازی‌های سال ۲۰۱۷ است که به شدت مورد انتظار بوده تا به بازار‌های جهانی عرضه شود. در این مقاله به شرح و بررسی همه‌ی آن مواردی را که نیاز داریم درباره بازی Prey بدانیم، پرداخته‌ایم.

هرآنچه که باید درباره بازی Prey بدانید

کلیک، بازی The Prey سال ۲۰۱۷ در واقع یک نسخه‌ی روایتی دیگر از بازی The Prey سال ۲۰۰۶ می‌باشد. این قسمت نه به عنوان قسمت جدید شناخته می‌شود و نه به عنوان یک نسخه‌ی بازسازی شده! به جای آن می‌توان گفت The Prey سال ۲۰۱۷ یک تصوری دوباره از بازی‌ای است که نام آن را حفظ کرده، بعلاوه اصول اساسی یک بازی تیراندازی اول شخص را با یک فضا و ساختار جدید در این بازی پیاده‌سازی کرده است.

در اینجا به بررسی همه‌ی آن مواردی را که نیاز است درباره‌ی بازی The Prey 2017 بدانیم، پرداخته‌ایم.

  • بازی The Prey 2017 توسط کمپانی Arkane Studios طراحی و توسعه یافته است.

بعد از موفقیت اولین Prey، کار بر روی قسمت دوم این بازی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. حقوق این بازی در سال ۲۰۱۱ به کمپانی Bethesda منتقل شد اما در اکتبر ۲۰۱۴ ناشر بازی رسما تایید کرد که طراحی و ساخت بازی Prey 2 لغو شده است. با این حال از زمان انتشار خبر لغو ساخت بازی Prey 2 شایعات بسیاری پیرامون کمپانی Arkane Studios (کمپانی‌ای که سری بازی‌های Dishonored را همراه با کمپانی Bethesda طراحی و ساخته است) وجود داشت که کار بر روی قسمت بعدی بازی Prey را شروع کرده است. این شایعات تا مراسم E3 سال ۲۰۱۶ به واقعیت تبدیل نشد تا اینکه در این مراسم کمپانی‌های Bethesda و Arkane Studios اعلام کرده‌اند که بازی جدیدی که در حال طراحی و توسعه است Prey نام دارد و قرار است در سبک اکشن شوتر اول شخص و در یک دنیای فضایی خطرناک که پر از موجودات بیگانه است بر روی پلتفرم‌های PS4,Xbox ONE و PC در سال ۲۰۱۷ منتشر شود. با این حال رئیس کمپانی Arkane Studios آقای Raphael Colantonio تاکید کردند که بازی جدید Prey تمامی روابط خود را با بازی اصلی قطع کرده است و از این بازی به عنوان یک بازی ترکیبی که در آن روایت جدید از داستان بازی و گیم‌پلی اکشن نو همراه با المان‌های بازی‌های RPG استفاده شده است. شما برخی از سلاح‌هایی را خواهید داشت اما در کنار این چیز‌های بسیار دیگری را نیز در Inventory خود حفظ خواهید کرد شامل قدرت‌های ویژه و بالقوه‌ای که از بیگانگان بدست می‌آورید.

1th pic

  • Prey، اما نه به عنوانی که شما آن را می‌‌شناسید

بازی Prey در یک دنیای تخیلی جریان دارد که در آن جان اف کندی (رییس جمهور سابق آمریکا که ترور شد) از حادثه ترور جان سالم به در می‌برد و این قضیه تاثیری شگفت بر دنیا می‌گذارد. کندی تمرکز زیادی روی پیشرفت برنامه‌های فضایی آمریکا می‌کند و با در دست گرفتن برنامه‌های فضایی مشترک آمریکا و روسیه، یک ماهواره روسی را تبدیل به پایگاه تحقیقاتی می‌کند و دانشمندان در آن در مورد موجودات غیر‌زمینی به تحقیق و بررسی مشغول می‌شوند.پس از مرگ کندی و گذشت زمان، این پایگاه تحقیقاتی توسط موسسه TranStar خریداری شده و Talos نام می‌گیرد. این موسسه از این پایگاه برای اهداف غیرانسانی استفاده کرده و آزمایش‌های وحشتناکی را روی افراد حاضر در آن، که مورگان شخصیت اصلی بازی هم یکی از آنهاست، انجام می‌دهد. در ابتدای بازی و زمانی که مورگان به هوش می‌آید، متوجه می‌شود که تالوس توسط یک موجود غیر‌زمینی به نام «تایفون» کنترل می‌شود. تایفون موجودی است که انسان‌ها برای تحقیق آن را به پایگاه آورده بودند و قصد داشتند با استفاده از آن پیشرفت‌هایی در زندگی انسان‌ها حاصل کنند. حال وظیفه مورگان است که از رمز و راز‌های این پایگاه پرده برداشته و برای نجات انسان‌ها اقدام کند. با توجه به اینکه مورگان هم نام مرد است و هم نام زن شما می‌توانید در آغاز بازی جنسیت شخصیت بازی را انتخاب کنید.

2th pic

  • نسل جدیدی از بیگانه

تریلری که از گیم‌پلی بازی در مراسم QuakeCon پخش شد به ما مبارزه‌ با دشمنان بیگانه را نشان داد. موجودات آمورفوس که ساکن تالوس ۱ بوده بخشی از یک درخت خانواده‌ی انشعابی تایفون هستند که هر کدام دارای توانایی‌های منحصر به فردی می‌باشند.

Mimic‌ها اولین موجودات بیگانه‌ای هستند که شما در Prey با آن‌ها برخورد خواهید کرد این موجودات تغییر پذیر به جستجوی مواد آلی برای بلعیدن می‌پردازند. زمانی که آن‌ها متوجه می‌شوند که شما آن‌ها را دیده‌اید به هر نحوی که شده به شکل یکی از اشیا‌ی موجود در صحنه مانند: میز،لامپ،فنجان قهوه، صندلی و غیره تبدیل می‌شوند بنابراین شما باید هوشیار باشید و آن‌ها را تشخیص بدهید و در نهایت از بین ببرید.

فانتوم‌ها موجودات پیوند خورده‌ی میمیک‌ها و جسد‌های انسان‌ها هستند. آن‌ها توسط گونه‌ی دیگری از تایفون‌ها به نام ویور‌ها خلق می‌شوند که قادر به سنتز DNA تایفون با جسد‌های مرده‌ی انسان‌ها هستند. آن‌ها در سه نوع ظاهر می‌شوند: آتش،سم و برق. اگر آن‌ها با توانایی انفجار جنبشی خود موفق به نابودکردن شما نشوند با استفاده از توانایی Teleporting خود مدام در جستجوی شما خواهند بود.

شما گونه‌های بسیاری از تایفون‌ها را می‌توانید در Talos 1 پیدا کنید. برخی از آن‌ها از پارانویا‌ی شما تغذیه می‌کنند بدین صورت که قبل از اینکه شاخک‌های خود را به دور گردن شما بیاندازند و از آن تغذیه کنند در کمین منتظر می‌مانند تا شما را شکار کنند و برخی دیگر از گونه‌های تایفون جسورانه وارد شکار می‌شوند.

4th pic

  • تعویض سلاح قدرتی برای قدرت

در نیم‌نگاهی که از بازی Prey در طول مراسم QuakeCon داشتیم به این حقیقت پی بردیم که شخصیت اصلی بازی یعنی مورگان می‌تواند توانایی‌های قدرتمند جدیدی را با تزریق neuromod‌ها یاد بگیرد که این توانایی‌ها در واقع ارتقا ژنتیک سنتز شده از DNA تایفون‌ها هستند. مانند پلاسمید‌های بایوشاک، Neuromod‌ها شما را به زرادخانه‌‌ای از قدرت وصل می‌کند که می‌توانید از این قدرت‌ها در مبارزه‌هایتان استفاده کنید. شما می‌توانید با تزریق Neuromod‌ها توانایی‌های میمیک‌ها و فانتوم‌ها را بدست بیاورید و از ویژگی‌های انفجار جنبشی و یا تغییر یافتن به یکی از اشیای موجود در صحنه برخوردار شوید. یادگیری توانایی‌ها به شما کمک می‌کنند که دشمنان ساکن تالوس را نابود کنید اما مراقب باشید که بیش از اندازه از Neuromod‌ها استفاده نکنید چرا که کابوس تبدیل شدن به یکی از موجودات زشت تایفون‌ها همه‌ی وجود شما را فرا می‌گیرد.

7th pic

Prey یک بازی اول شخص شوتر تیراندازی است که تمامی اصل‌های یک بازی اول شخص تیراندازی را در خود دارد. بنابراین به طور طبیعی بسیاری از اسلحه‌های معمولی مانند Pistol‌ها و Shotgun‌ها در سراسر ایستگاه فضایی پراکنده هستند. اما شما همچنین می‌توانید از ابزار‌های علمی برای مبارزه‌هایتان استفاده کنید. به عنوان مثال GLOO cannon ابزاری است که شما می‌توانید برای به دام انداختن تایفون‌ها استفاده کنید چرا که این سلاح گلوله‌های چسبناکی را پرتاب می‌کند که باعث گیرافتادن و چسبیدن تایفون‌ها به زمین می‌شوند. دومین ویژگی ای که تابحال از این اسلحه معرفی شده مربوط می شود به دسترسی به ارتفاعات مختلف. با این اسلحه می توانید مقادیر فراوانی از مایع سفید رنگ را به دیوار ها شلیک کنید و سپس منتظر بمانید تا حجم بگیرد و سپس همچون سنک سفت شود. پس از آن می توانید از ردی که بر روی دیوار ایجاد شده بالا بروید و توسط آن به ارتفاع مورد نظر خود برسید. با این اسلحه حتی می توانید بر روی سطوح مختلف پلتفرم های گوناگون ایجاد کنید و از روی آن ها بپرید تا به مقصد برسید. سومین فایده ی این وسیله که تا کنون در نمایش های Prey دیده شده گرفتن لوله هایی است که شعله های آتش از آن ها بیرون می زند. با این وسیله می توان از شر این شعله ها خلاص شد و مسیر ها را هموار نمود. بدون شک این سه مورد تنها کاربرد های این اسلحه نیستند و می توان هنوز هم برای آن کاربرد هایی یافت. اما تا کنون همین موارد توسط سازندگان به نمایش در آمده اند. Recycler Charge ابزار علمی دیگری است که ویژگی‌های خاص و بالقوه‌ای دارد، با این گرینید های کوچک و به ظاهر دوست داشتنی می توانید دشمنانتان را بازیافت کنید! در واقع این وسیله از نوعی تکنولوژی پیشرفته برخوردار است که می توان با آن اشیاء موجود در محیط های بازی را اسکن نمود. به محض این که این گرینید را پرتاب کنید شروع به ایجاد جاذبه ای بسیار قدرتمند خواهد کرد. جاذبه ای که از هر گونه موجود زنده گرفته تا هر گونه وسیله و شیء بزرگ را به درون نقطه ی مرکزی خود می کشد. پس از این که همه ی اشیای نزدیک به داخل کشیده شدند طی فرایندی پیچیده به اجزای سازنده ی شان تبدیل خواهند شد. و پس از چند ثانیه شما دیگر آن اشیاء را نخواهید دید. بلکه تمام چیزی که آن جا باقی مانده قطعات مکعبی شکلی است که در واقع مواد تشکیل دهنده ی شیء مورد نظر هستند.

6th pic

یادگرفتن چگونگی ترکیب توانایی‌ها،سلاح‌ها و ابزارها برای نابود کردن دشمنان در بازی بسیار حیاتی است به ویژه برای دشمنانی که واکنش‌های آن‌ها غیر قابل پیش‌بینی است. هیچ نقشه و نشانه‌ای وجود ندارد که شما از طریق آن بتوانید تایفون‌ها را شناسایی و از بین ببرید. بنابراین باید هر راهرویی را بررسی کنید و هر چیزی را که حرکت می‌کند نابود کنید بعلاوه چیز‌هایی که حرکت نمی‌کنند.

  • به خانه خوش‌آمدید

Talos 1 پر شده از اتاق‌ها،راهرو‌ها و فضاهای غار مانند برای کشف که هر بازی‌کننده‌ای را مشغول خود می‌کند. شما می‌توانید با داشتن pass-code‌ها و توانایی‌هایتان به تمامی محیط‌های ایستگاه فضایی اشراف کامل داشته باشید. با این حال ممکن است شما نیاز داشته باشید که مهارت‌های هک خود را در جهت شکستن قفل‌های در‌ها بهبود دهید و یا با استفاده از تفنگ Gloo می‌توانید بر روی سطوح مختلف پلتفرم های گوناگون ایجاد کنید و از روی آن ها بپرید تا به مقصد برسید.

طراحی هنری دنیای تالوس در نوع خود جالب و شگفت‌انگیز است این طراحی در ذهن شما بازی بایوشاک را تداعی می‌کند. TranStar بیش از یک ایستگاه فضایی است و وجود امکانات بسیار در این ایستگاه فضایی دانشمندان جهان را به خود جلب می‌کند تا زمین را ترک کنند و به برنامه‌ی تایفون ملحق شوند. نتیجه این است که سیاستمداران با قدرت و منابع مالی‌شان می‌توانند دنیای دیگری را در یک جهانی غیر از کره‌ی خاکی و در فضا بوجود بیاورند و در آن فرمانروایی کنند.

بدون شک Prey جزو بزرگترین عناوینی است که در سال ۲۰۱۷ منتشر می شود و ما نیز از آن جا که از طرفداران سری بازی‌های Dishonored هستیم، به این عنوان نیز امید بسیار زیادی داریم. همه چیز عالی بنظر می رسد و شواهد این گونه نشان می دهند که Prey عنوانی عالی خواهد بود. اما این که تا چه حد می تواند به استاندارد های Dishonored نزدیک شود باید دید بازی نهایی چگونه عمل خواهد کرد. Prey در تاریخ ۵ ماه May (پانزدهم اردیبهشت) به صورت جهانی منتشر خواهد شد.

ارسال نظر