جدیدترین کارت گرافیکی شرکت EVGA غول اورکلاک خواهد بود

شرکت EVGA در تدارک عرضه‌ی کارت گرافیکی GTX 1080 Ti است که از قرار معلوم در زمینه‌ی اورکلاک، هیچ کارت گرافیکی دیگری به گرد پای آن هم نمی‌رسد.

جدیدترین کارت گرافیکی شرکت EVGA غول اورکلاک خواهد بود

به گزارش کلیک، شرکت EVGA از اورکلاکر مشهور یعنی «وینس لوسیدو» معروف به Kingpin برای اورکلاک کردن این کارت گرافیک کمک گرفته است. این کارت از طراحی جدید در زمینه مصرف انرژی بهره گرفته و پتانسیل‌های بی‌نظیری برای اورکلاک شدن دارد.
GTX 1080 Ti نه تنها قدرتمندترین کارت گرافیکی تک هسته‌ای جهان است (البته بعد از کارت Nvidia Titan Xp) بلکه ثابت کرده امکان اورکلاک آن حتی حرفه‌ای ترین گیمرها را هم متعجب خواهد کرد. چندی پیش لوسیدو موفق شده هسته‌ی این کارت گرافیک را با رسیدن به فرکانس ۳ گیگاهرتز اورکلاک کند و به این ترتیب تمام رکوردها مشابه قبلی را بشکند. بعید نیست طراحی خاص این کارت گرافیک رسیدن به فرکانس‌های بالاتر را هم امکان‌پذیر کند.

اگر چه هنوز هیچ خبر رسمی در مورد این کارت اعلام نشده اما مدیر محصولات شرکت EVGA یعنی «ژاکوب فریمن» تصاویری از این کارت مرموز را در توئیتر به اشتراک گذاشته و اضافه کرده که کارت مذکور، اورکلاک را به نهایت اوج خود خواهد رساند. وی این نکته را هم اضافه کرده که در حال حاضر لوسیدو در آزمایشگاه‌های خود آزمایش‌های نیتروژن مایع را روی این کارت انجام می‌دهد.
در سایر تصاویر این کارت که در صفحه‌ی فیس‌بوک لوسیدو منتشر شده‌اند شاهد لوگوی Kingpin در صفحه‌ی مدار کارت هستیم که نشان از بهره‌وری بسیار بالای کارت و طراحی بی‌نظیر آن است. با توجه به موفقیت چشمگیر لوسیدو در اورکلاک هسته‌ی پاسکال کارت گرافیک GTX 1080 Ti، بعید نیست که هر کارت دیگری که او در حال کار روی آن باشد بر پایه‌ی این طراحی مرجع ساخته شده باشد.

تصاویر نهایی این صفحه نشان می‌دهد که تقریبا وقت آن رسیده که این کارت به صورت رسمی وارد بازار شود. شکی نیست که این کارت گرافیک قیمت بسیار بالایی داشته و برای کاربران معمولی طراحی نشده است. اگر از آن دسته کاربران دو آتشه‌ی سخت‌افزارهای قدرتمند هستید که دوست دارند همواره از نهایت توان سیستم استفاده کنند، این کارت تنها گزینه‌ای است که باید منتظر آن باشید.
هر چند بعید نیست که تخفیف‌های شرکت AMD موجب ریزش احتمالی قیمت‌ کارت‌های گرافیک پیشرفته بازار شوند. با ورود کارت گرافیک Vega شرکت AMD در آینده‌ای نزدیک شاید بهتر باشد که منتظر بمانیم و قبل از خرید هر کدام از پرچمداران جدید کارت‌های گرافیک، نظرات متخصصان نقد و ارزیابی را درباره‌ی آنها بخوانیم.

ارسال نظر