جستجوی سریع بین نرم افزارهای اندروید با Evie

امروزه به دلیل تنوع و تعداد زیاد اپلیکیشن‌های تلفن همراه، کاربران تعداد زیادی اپلیکیشن را بر روی گوشی تلفن هوشمند خود نصب می‌کنند بدون اینکه از آن‌ها استفاده کنند. حتی گاهی دلیل نصب و کاربرد بعضی از اپلیکیشن‌ها را نیز فراموش می‌کنند. به گزارش کلیک، بسیاری از کاربران تلفن‌های هوشمند، در ماه هیچ اپلیکیشنی را دانلود نمی‌کنند و معمولا بیش از نیمی از اپلیکیشن‌های که بر روی تلفن‌های هوشمند کاربران نصب می‌شود، بلااستفاده می‌مانند. کاربران گوشی‌های هوشمند تلفن همراه در طول روز با کمتر از نیمی از اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی گوشی‌های هوشمند، کار می‌کنند. امروزه اپلیکیشن‌های مفید و سودمند زیادی وجود دارند که به کاربران امکان استفاده بهینه از فضای وب را بوسیله تلفن هوشمند می‌دهد. اما مشکل اساسی پیدا کردن نرم‌افزار مناسب با نیاز کاربر و دسترسی آسان به آن است.

جستجوی سریع بین نرم افزارهای اندروید با Evie

به گزارش کلیک، بسیاری از کاربران تلفن‌های هوشمند، در ماه هیچ اپلیکیشنی را دانلود نمی‌کنند و معمولا بیش از نیمی از اپلیکیشن‌های که بر روی تلفن‌های هوشمند کاربران نصب می‌شود، بلااستفاده می‌مانند. کاربران گوشی‌های هوشمند تلفن همراه در طول روز با کمتر از نیمی از اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی گوشی‌های هوشمند، کار می‌کنند. امروزه اپلیکیشن‌های مفید و سودمند زیادی وجود دارند که به کاربران امکان استفاده بهینه از فضای وب را بوسیله تلفن هوشمند می‌دهد. اما مشکل اساسی پیدا کردن نرم‌افزار مناسب با نیاز کاربر و دسترسی آسان به آن است.

هدف استارت‌آپ جدید بانام Evie، حل این معضل بوسیله معرفی واسط اندرویدی است که به کاربر اجازه جستجو بین اپلیکیشن‌ها و غیره را از طریق صفحه نمایش تلفن همراه می‌دهد.

بنیانگذار استارت‌آپ، دیوید ژااو است که قبل از این استارت‌آپی بانام Voxel را بنیانگذاری کرده است. این استارت‌آپ، اپلیکیشنی را ارائه داده است که به سایر اپلیکیشن‌ها امکان ایجاد فضایی شبیه به وب‌سایت می‌دهد. شرکت‌های زیادی از این سرویس به‌عنوان مسیری برای ارائه دمو و نمونه آزمایشی اپلیکیشن‌ها به کاربران استفاده می‌کنند. اگرچه Voxel بیشتر بر روی تبلیغات متمرکز بوده است اما روش ارایه تبلیغات در این اپلیکیشن استفاده از محیط مجازی برای کار با اپلیکیشن به جای استفاده از بنرهای تبلیغاتی است. اما بعد از مدتی گوگل با ارئه Agawi جای Voxel را گرفت و سال پیش شروع به استفاده از آن در نتایج جستجوی خود کرد. به عقیده ژااو، این شرکت با ارائه Voxel از ماموریت اصلی خود دور شده است. به عقیده او اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که به کاربران امکان جستجو در مسان میلیون‌ها اپلیکیشن را برای یافتن اپلیکیشن مناسب با هدفشان می‌دهد.

screen-shot-2016-06-15-at-12-55-58-pm-min

به عقیده ژااو کاربران معمولا تعداد زیادی اپلیکیشن را بر روی تلفن همراه خود نصب می‌کنند و چون فقط می‌توانند کاربرد و کارآیی تعداد کمی از آن‌ها را به خاطر بسپارند، از همان تعداد محدود استفاده می‌کنند و بقیه اپلیکیشن‌های نصب‌شده بلااستفاده می‌مانند.

با استفاده از Evie کاربر نیازی به جستجو برای یافتن اپلیکیشن مناسب با هدفش ندارد، بلکه فقط باید بداند چه کاری می‌خواهد انجام دهد چون Evie اپلیکیشن مناسب را به کاربر نشان می‌دهد. این اپلیکیشن که در GooglePlay موجود است، یک موتور جستجو بر روی اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی تلفن همراه کاربر است که با نصب آن نوار جستجویی در بالای صفحه خانه تلفن هوشمند کاربر ایجاد می‌شود. البته کاربر می‌تواند همچنان آیکون‌های میانبر اپلیکیشن‌هایی را که بر روی صفحه خانه خود قرار داده‌ بوده است را در اختیار داشته باشد.

از این نوار جستجو برای یافتن رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، مخاطبین، فیلم‌ها، موسیقی، نمایشگاه‌ها، تنظیمات تلفن و موارد دیگر استفاده می‌شود. وقتی اپلیکیشن مناسب با جستجو از میان اپلیکیشن‌های نصب‌شده بر روی تلفن هوشمند کاربر توسط Evie پیدا شد، کاربر می‌تواند مستقیماً و به‌راحتی از همان صفحه نتیجه جستجو، اپلیکیشن را باز کند و با آن کار کند.

hand-w-phone-min

فرض کنید که شما اپلیکیشن ‌ِ DoorDash را بر روی گوشی خود نصب کرده‌اید، اگر با استفاده از Evie به جستجوی سفارش غذا باشید، Evie مستقیماً شما را به صفحه سفارش غذای اپلیکیشن DoorDash هدایت می‌کند و اگر این اپلیکیشن روی تلفن شما نصب نباشد، Evie شما را به وب‌سایت آن هدایت می‌کند.

چیزی که استفاده از Evie را جالب می‌کند، امکان مقایسه موارد پیشنهادی به شما است. برای مثال فرض کنید شما می‌خواهید غذایی را سفارش دهید، با استفاده از Evie شما می‌توانید زمان رسیدن و هزینه غذای رستوران‌های مشابه در DoorDash، Seamless و GrubHub را با یکدیگر مقایسه کنید.

یا مثلاً اگر به دنبال تماشای فیلمی هستید این اپلیکیشن می‌تواند به شما بگوید از کجا می‌توانید آن را به‌صورت دیجیتالی کرایه کنید و یا اگر این فیلم بر روی سرویس‌هایی که از آن استفاده می‌کنید مثل Netflix یا Prime Instant Video به‌صورت رایگان در دسترس بود، به شما اطلاع خواهد داد.

البته ایده جستجوی سریع بر روی اپلیکیشن‌های تلفن همراه توسط گوگل نیز انجام شده است. این شرکت اخیراً فنّاوری بانام "Instante Apps" را معرفی کرده است که به کاربر اجازه می‌دهد تا اپلیکیشنی که تاکنون دانلود و نصب نکرده است را به‌سرعت پیدا و اجرا کند. درواقع این فنّاوری، مانند دانلود منیجر یا اپلیکیشن‌هایی ازاین‌دست، اپلیکیشن موردنظر را تکه‌تکه می‌کند تا دانلود و نصب آن سریع‌تر انجام شود.

به عقیده ژااو، تلفیق و همکاری Evie و Instant Apps می‌تواند در آینده اتفاق خوبی باشد. البته Evie و Instant Apps تفاوت‌هایی باهم دارند. به عقیده گوگل Evie روش جدیدی است برای استفاده راحت و آسان از تلفن هوشمند و اپلیکیشن‌های نصب‌شده و به‌عنوان یک موتور جستجو مثل Google.com نیست. چیزی شبیه به آنچه در سیستم‌عامل iOs به نام قابیلت Spotlight Search وجود دارد.

از دیگر قابلیت‌های Evie تشخیص محتویات متنی هر اپلیکیشن است. البته فقط تطابق متنی انجام نمی‌شود، بلکه اپلیکیشن معنا را نیز تا حدودی متوجه می‌شود. یعنی اپلیکیشن متوجه می‌شود که کاربر به دنبال سینما و فیلم می‌گردد یا به دنبال غذا و رستوران.

Evie که حاصل همکاری افرادی ازجمله دیوید ژااو، تیم چنگ، روس دسا و دیوید شوآرتز است، تحت حمایت ۱۲٫۶ میلیون دلاری افراد و سازمان‌هایی ازجمله Pinnacle Ventures، Softbank Capital، First Round Capital، Ram Shriram، Sanjay Jha، Joyo Wijaya و Dave Limp است.

ارسال نظر