تجربه فناوری واقعیت افزوده با لنزهای هوشمند سامسونگ

سامسونگ با عرضه Gear توانایی خود را در زمینه واقعیت مجازی ثابت کرد، اما ظاهرا این شرکت قصد دارد برای وارد شدن به عرصه فناوری واقعیت افزوده (یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم  است که معمولا در تعامل با کاربر است وعناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند) نیز برنامه‌هایی دارد.

تجربه فناوری واقعیت افزوده با لنزهای هوشمند سامسونگ

به گزارش کلیک، طبق گواهی اختراع ثبت شده، واقعیت افزوده به همراه هدست یا عینک عرضه نخواهد شد، بلکه می‌توان با یک جفت لنز چشمی هوشمند این فناوری را ارائه داد. یک گواهی ثبت اختراع با عنوان "لنزهای چشمی هوشمند برای واقعیت مجازی و روش‌های ساخت و چگونگی عملکرد آن‌ها" در کره جنوبی در سال ۲۰۱۴ ثبت شد که اخیرا منتشر شده است. این لنزهای چشمی از یک نمایشگر کوچک، دوربین، آنتن RF و چند حسگر برای تشخیص حرکات چشم، تشکیل شده‌اند. این لنزها به گوشی هوشمند متصل می‌شوند، که احتمالا یکی از گوشی‌های گلکسی است و کاربر می‌تواند با پلک زدن اطلاعات ورودی خاص را کنترل کند.

تفاوت واقعیت افزوده با واقعیت مجازی این است که در واقعیت افزوده فرد می‌تواند تصویر نمایش داده شده و دنیای واقعی را هم زمان با هم مشاهده کند. در واقعیت مجازی به دلیل این که کاربر فقط نمایشگر هدست را می‌بیند، غرق در دنیای دیگری می‌شود.

برای ارائه واقعیت مجازی یک دستگاه هدست کافی است. در همین راستا، سامسونگ قصد دارد برای قدم گذاشتن به عرصه واقعیت افزوده، لنزهای هوشمند را نیز تولید کند. طبق موارد ذکر شده در گواهی ثبت اختراع مذکور، به دلیل این که کیفیت تصویر برنامه ریزی شده با استفاده از عینک لطمه می‌خورد، بهره گیری از لنزهای هوشمند لازم و ضروری است. در واقع، در گواهی ثبت اختراع در قسمتی که در مورد نمایشگرهای فرانما که اطلاعات را در جلوی دید کاربر نمایش می‌دهد، مطالبی بیان شده است، از "عینک گوگل" نیز نام برده شده است. شایعاتی وجود دارد مبنی بر این که گوگل نیز در حال توسعه لنزهای هوشمند مختص به خود است.

گواهی ثبت اختراع سامسونگ بیشتر در مورد طراحی لنزها است. یکی از مثال‌های توضیح داده شده در این گواهی، چگونگی هدایت دوربین برای عکاسی توسط پلک زدن را توضیح می‌دهد. در گواهی ثبت اختراع در مورد دریافت اطلاعات از گوشی هوشمند مطلبی بیان نمی‌شود، اما تصور می‌شود که این کار امکان پذیر است.

همان گونه که در گواهی ثبت اختراع در سال ۲۰۱۴ بیان شده است. ممکن است سامسونگ این لنزهای هوشمند را با نام تجاری "Gear Blink" عرضه کند. این نام تجاری هم در کره جنوبی و هم در آمریکا به ثبت رسیده است و شایعاتی وجودی دارد حاکی از این که ممکن است این نام تاجری با محصولی همانند عینک گوگل در ارتباط باشد. لنزهای چشمی هوشمند با قابلیت تشخیص حرکات چشم می‌تواند بسیار جالب باشند.

لازم به ذکر است که ثبت گواهی ثبت اختراع به تنهایی به معنای عرضه قطعی محصول به بازار نیست. عرضه یک محصول به بازار نیازمند تحقیقات بسیار زیادی است و یا ممکن است دیدگاه یک شرکت در مورد محصولی تغییر کند. با این حال این احتمال وجود دارد که سامسونگ درآینده چنین محصولی را به بازار عرضه کند.

منبع: .digitaltrends

ارسال نظر