تجربه مریخ نوردی با بازی جدید کاوشگر مریخ

با چهارمین سالگرد ورود مریخ‌نورد کنجکاوی به این سیاره، آژانس فضایی یک بازی اجتماعی جدید با عنوان Mars Rover رونمایی کرده است.

تجربه مریخ نوردی با بازی جدید کاوشگر مریخ

به گزارش کلیک، این بازی بسیار راحت iOS، اندروید و دسکتاپ نیازمند این است که یک کاوشگر را در سطح خشن مریخ هدایت کنید، و چالش اصلی آن سالم نگه‌داشتن چرخ‌ها و جلوگیری از واژگون شدن آن است. ناسا می‌گوید" یک تصادف با دهانه‌ها کافیست تا مریخ‌نورد شما نابود شود!". در طول مسیر می‌توانید از فناوری رادار برای جستجوی آب‌های زیرزمینی استفاده کنید. این ویژگی بخشی از کاوشگر بعدی خواهد بود که در سال ۲۰۲۰ پرتاب می‌شود.

مایکل ووآتی، از آزمایشگاه پیشرانه ناسا می‌گوید "ما در مورد روش جدیدی که مردم را در ماموریت‌های کاوشگر کنجکاوی در مریخ و همین‌طور اکتشافات آینده ناسا با کاوشگر سال دخالت می‌دهد ۲۰۲۰، بسیار هیجان‌زده‌ایم. با استفاده از یک شبکه اجتماعی، کاربر می‌تواند با دوستانش خوش بگذراند. علاقه‌مندی که از طریق بازی به اشتراک گذاشته می‌شود، به باز کردن درهای سواد علمی، فناوری، مهندسی و ریاضیات کمک می‌کند."

نتایج همکاری بین آزمایشگاه و بازیکنان بازی‌های شبکه اجتماعی این است که ماشین Mars Rover کمترین شباهت را به کاوشگر اصلی در مریخ دارد.

برای مثال، همان‌طور که ناسا اشاره کرد، درحالی‌که کاوشگر در بازی با سرعت ثابتی حرکت می‌کند، اما روند مریخ‌نورد واقعی دو اینچ بر ثانیه است. در این نرخ، حدود نیم ساعت طول می‌کشد تا از مساحتی مانند زمین فوتبال رد شود.

همچنین برخلاف بازی، کاوشگر کنجکاوی نمی‌تواند فورا به دستورات اپراتور پاسخ دهد زیرا سیگنال‌ها زمان زیادی نیاز دارند تا به مریخ برسند. در عوض، هدایت‌کنندگان کاوشگر چند بار در روز فهرستی از دستورات را برای آن ارسال می‌کنند. کاوشگر لیست کارهای در حال انجام را تمام می‌کند سپس معمولا کمی استراحت می‌کند تا باتری‌هایش شارژ شوند.

از دیدگاه واقع‌گرایانه، این بازی تجربه جالبی است که در آن می‌توان شبیه‌سازی تجربیات کاوشگر را در مریخ تجربه کرد. علاوه بر گرافیک عالی آن، تجربه کاوشگر نیز چیزهای زیادی در مورد خود آن به فرد یاد می‌دهد.

ارسال نظر