ربات ها با فناوری MRMC مسئول فیلم‌برداری از المپیک ریو شدند

تابستان امسال شاهد عکس هایی از بازی های المپیک خواهیم بود که با کمک روبات ها گرفته می شوند.

ربات ها با فناوری MRMC مسئول فیلم‌برداری از المپیک ریو شدند

به گزارش کلیک، گتی ایماژ، یکی از بزرگترین سرویس های خبری و نمایندگی عکاسی رسمی از کمیته بین المللی المپیک (IOC)، به منظور گسترش دسترسی عکاسان خود در سالن های متعدد برای بازی های ریو دو ژانیرو ۲۰۱۶، که در ۵ اوت آغاز می شود، از فناوری رباتیک با نام تجاری جدید Mark Roberts Motion Control استفاده خواهد کرد.

دوربین های از راه دور چیز جدیدی برای عکاسان ورزشی نیست. به طور معمول دوربین های سیم دار نصب شده در میدان مسابقات، حاشیه های زمین بازی و حتی در زیر آب تا حد ممکن زاویه های زیادی را از رویدادهای ورزشی پوشش می دهند.

در دوربین های از راه دور فرستنده رادیویی نصب شده با فرستنده مربوطه در دوربین اصلی دستی ارتباط برقرار می کند و هنگامی که عکاس با یک دوربین عکس بگیرد، دوربین دیگر نیز در همان زمان عمل می کنند.

اما هنگامی که عکاس زاویه و ترکیب دوربین های از راه دور خود را تعیین کند، دیگر قادر نیست شات آنها را به جز برای فوکوس دوربین تغییر دهد.

دوربین از راه دور

MRMC، سازنده تجهیزات رباتیک برای دوربین های پخش و فیلم است. این شرکت در همکاری با نیکون در حال آزمایش پنجمین نمونه اصلی ربات برای ترفیع دوربین های عکاسی فعلی است. گتی ایماژ قصد دارد تابستان امسال این فناوری را در حدود ۲۰ سالن المپیک برای عکسان خود مهیا کند.

چهارشنبه گذشته، گتی ایماژ تجهیز رباتیک خود را در مطبوعات معرفی کرد. این دوربین بازیکنان بسکتبال را در هنگام بالا و پایین دویدن در مرکز ورزشی چلسی پیرز در نیویورک ردیابی می کرد.

تجهیزات جدید در مقایسه با دوربین های ثانویه از راه دور، کنترل بیشتری برای عکس برداری رویدادها به عکاسان ارائه می دهد، این امکان را فراهم می سازد که عکاس زاویه دید خود و فاصله کانونی لنز را تغییر دهد، و حتی جهت دوربین را ۳۶۰ درجه حرکت دهد.

دوربین جدید MRMC

هنگامی که بازیکن یا توپ در محل برگزاری حرکت می کند، عکاس و یا اپراتور از راه دور می تواند از نرم افزار MRMC در تبلت یا کامپیوتر برای کنترل هر وضعیتی که می خواهد استفاده کند.

نرم افزار MRMC

این تجهیزات را می توان در ۴۵ دقیقه نصب کرد، اما در بازی های المپیک، که در آن رسانه های متعدد در حال رقابت هستند و به دلیل محدودیت هایی که برای محل نصب وجود دارد، گتی ایماژ در نظر دارد آنها را در اواسط جولای، تقریبا سه هفته قبل از افتتاحیه مراسم نصب کند.

تصویری از زمین بسکتبال

منبع: yahoo

ارسال نظر