افزایش ۷۰ درصدی سرعت پردازش تصاویر در تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ

مدل جدید تراشه های اختصاصی شرکت سامسونگ با نام اگزینوس ۸۸۹۵ با سرعت کلاک ۳ گیگاهرتز و سیستم پردازش تصویر پر سرعت تر در گوشی های آینده این شرکت مورد استفاده قرار می گیرد.

افزایش ۷۰ درصدی سرعت پردازش تصاویر در تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ

به گزارش کلیک، گوشی های سامسونگ Galaxy S7، Galaxy S7 edge و Galaxy Note 7 همگی از تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ استفاده می کنند. انتظار می رود گوشی های پرچمدار سال آینده سامسونگ مانند Galaxy S8 به تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ مجهز شوند. اوایل تابستان امسال این تراشه در سایت واردات و صادرات کشور هند با نام Zauba رویت شد و گمان می رود این تراشه با پردازش ۱۰ نانومتری ساخته شده باشد.

طبق گزارشات منتشر شده از چین، تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ به یک پردازنده ۳ گیگاهرتزی مجهز است. همچنین پردازش تصویر آن نیز ۷۰ درصد سریع تر شده است. از آنجایی که برخی می گویند تمرکز اصلی گوشی Galaxy S8 روی تصویر برداری خواهد بود، این مشخصات عاقلانه به نظر می رسد. علاوه بر این، گفته می شود این تراشه برای مصرف کم انرژی بهینه سازی شده است و مصرف نیروی آن از ۵ وات تجاوز نمی کند.

این تراشه توسط تست بنچمارک Geekbench مورد آزمایش قرار گرفته و توانسته در بخش تک هسته ای امتیاز ۲۳۰۱ و در بخش چند هسته ای ۷۰۱۹ را کسب کند. تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ با نام رمز Kanchen نام گذاری شده و در لیست های سایت Zauba دیده شده است.

ارسال نظر