لنزهای چشمی مجهز به دوربین می شوند

تجهیز لنزهای چشمی به دوربین  یکی از رویاها در علم فناوری به حساب می آید. عملکرد دو کاره این لنزها سبب شده تا تکنولوژی در لنزهای چشمی جهشی رو به جلو داشته باشند.

لنزهای چشمی مجهز به دوربین می شوند

به گزارش کلیک، در سال های اخیر تحقیقات گسترده ای برای اضافه کردن تکنولوژی های خاص به لنزهای چشمی انجام شده است که از موثرترین آن می توان تحقیقات دانشگاه سیاتل و لابراتوار Google X را نام برد.

دانشگاه علم و فناوری سیاتل آمریکا، سال گذشته نمونه پیش طراحی شده ای را عرضه کرده اند که توانسته است سنسور های هوشمند LED را در لنزهای چشمی تعبیه کنند. به دنبال آن در سال ۲۰۱۴ لابراتوار Google X نیز لنز چشمی هوشمند به منظور تشخیص گلوکز را طراحی کرده است که توسط شرکت گوگل به صورت اختصاصی معرفی شده است.

با تمام موفقیت های کسب شده توسط شرکت ها طراح و پیشگام در تکنولوژی، رویای دست یابی به دوربین های تعبیه شده در لنزهای چشمی به نظر یک رویای دست نیافتنی باقی مانده است. در سال گذشته میلادی، شرکت گوگل طراحی لنز چشمی فوق هوشمندی را آغاز کرده است که طی آن لنزهای چشمی به یک سخت افزار بسیار کوچک و ذره بینی مجهز بوده اند که می تواند در لحظه از مناظر تصویربرداری کنند.

این پروژه که به نام بابک پرویز ثبت اختراع شده است، در کنار عینک های هوشمند از تحولات بزرگ در تکنولوژی های پوشیدنی به حساب می آید. شرکت گوگل با اعلام خبر اختراع این فناوری بسیار پیچیده و در عین حال جذاب توانسته است نام خود را بار دیگر در طراحی برندهای بین المللی به اثبات برساند. لازم به ذکر است شرکت گوگل هنوز خبری مبنی بر پیش تولید این لنزهای هوشمند ارائه نکرده است.

ارسال نظر